Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

Oρσε Μαυρογιαλούρε.



Αυτό το χαζοχαρούμενο παιδί μας έχει συνέχεια θέμα.

Στην φωτογραφία μπορείτε να διακρίνετε τον ψωνισμένο υπουργό  που με ύφος... αυτοκράτορα του Βυζαντίου παραβρέθηκε στις εκδηλώσεις για την επέτειο της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας!
Η φιλοδοξία έχει κι αυτή τα όριά της. Ειδικά όταν πρόκειται για ζητήματα ιερά και για τόπους ιερούς, η μεγαλομανία είναι κακός σύμβουλος. 
Οι ναύτες δηλαδή έστησαν παλέτες στην αμμουδιά και άπλωσαν κόκκινο πριγκιπικό χαλί για να μην λερώσει τα καλογυαλισμένα σκαρπινάκια του ο Πάνος. 
Προφανώς ο ψεκασμένος υπουργός  λησμονεί ότι πρόκειται ίσως για την πιο σημαντική μάχη που άλλαξε την ιστορία του Δυτικού Πολιτισμού. Και εκεί βεβαίως πολέμησαν ξυπόλυτοι. 

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

Είπαμε: Όταν δεν έχει άρτο, έχει ..θεάματα.



Για τις κατηγορίες της απιστίας και της απάτης, με τις τις επιβαρυντικές διατάξεις του ν. 1608/50 περί καταχραστών και ξεπλύματος βρώμικου χρήματος, παραπέμπονται σε δίκη 35 άτομα για την υπόθεση των επισφαλών δανείων του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου
Μεταξύ των προσώπων που θα καθίσουν στο εδώλιο είναι ο πρώην διοικητής του ΤΤ, Άγγελος Φιλιππίδης οι επιχειρηματίες Δημήτρης Κοντομηνάς  Λαυρέντης Λαυρεντιάδης, Βίκτωρας Ρέστης και Δημήτρης Μπακατσέλος, και στελέχη της τράπεζας την επίμαχη περίοδο, όπως η Αναστασία Σακελλαρίου που ήταν μέχρι πρότινος επικεφαλής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Με βούλευμά τους, οι εφέτες αποφαίνονται ότι πρέπει να παραπεμφθούν σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, όλοι οι κατηγορούμενοι για την υπόθεση που αφορά δανειοδοτήσεις στις οποίες είχε προβεί το ΤΤ την περίοδο 2008 έως και το 2010, οι οποίες φέρεται να ζημίωσαν την τράπεζα, καθώς τα αρμόδια στελέχη της δεν είχαν μεριμνήσει ώστε να εξασφαλίζονται οι απαιτήσεις της.
Υπέρ της παραπομπής των κατηγορουμένων είχε ταχθεί και η εισαγγελέας κ. Μαρία Σουκαρά-Κατσικάρδη, η οποία, στην περίπου 1000 σελίδων πρόταση της, αναφερόμενη στην εκκαθάριση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και τον διαχωρισμό της τράπεζας σε υγιή και προβληματικά περιουσιακά στοιχεία, αναφέρει ότι:
Στην κατηγορία των «Μη Μεταβιβαζόμενων Στοιχείων», υπήχθη μια σειρά από δανειακές συμβάσεις, τις οποίες το νέο Τ.Τ. αναγκάσθηκε να καταγγείλει την 3-10-2011, καθόσον τα δάνεια αυτά δεν εξυπηρετούνταν, και οι δανειολήπτες δεν τηρούσαν τους όρους των συμβάσεων. Πρέπει δε να τονιστεί, ότι η ανωτέρω μεταβίβαση, χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, το οποίο ιδρύθηκε με το Ν. 3864/2010, με σκοπό την στήριξη του Ελληνικού Τραπεζικού Συστήματος.
Η δικαστική έρευνα για την υπόθεση του Ταμιευτηρίου είχε ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2013 μετά από εντολή της Εισαγγελέως διαφθοράς Ελένης Ράικου και ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2014, οπότε και ασκήθηκαν ποινικές διώξεις για την υπόθεση - ενώ από τους ανακριτές Διαφθοράς που παρέλαβαν την δικογραφία, εκδόθηκαν εντάλματα σύλληψης σε βάρος κατηγορουμένων, μεταξύ των οποίων ο κ. Φιλιππίδης, ο κ.Κοντομηνάς και το ζεύγος Γριβέα.

ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ : Ο προστάτης των Παιδεραστών, των Φακελάκηδων, των μαστροπών, των διεφθαρμένων πάσης φύσεως του Δημοσίου.



903 δημόσιοι υπάλληλοι που κατηγορούνται ή έχουν καταδικαστεί για διάφορα αδικήματα, από πειθαρχικές παραβάσεις μέχρι και για βαριά εγκλήματα, όπως η παιδεραστία, η εξώθηση σε πορνεία κ.α. ευεργετούνται χάρη στο νόμο Κατρούγκαλου.
Ο Άγιος των Παιδεραστών, των Φακελάκηδων, των μαστροπών, των διεφθαρμένων πάσης φύσεως του Δημοσίου. Ο πολύς Κατρούγκαλος. Αρκούσε ένας Νόμος του να παραδοθούν εξαγνισμένοι στην ελληνική κοινωνία.
Το ρεπορτάζ του Βασίλη Γούλα στο Πρώτο Θέμα είναι σχεδόν ανατριχιαστικό.
Κάθε είδους επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι, ακόμη και αυτοί που κατηγορούνται για σοβαρά εγκλήματα, επιβραβεύονται με μια δεύτερη ευκαιρία.

Χάρη στον «νόμο Κατρούγκαλου», καθηγητές που παρενόχλησαν σεξουαλικά τους μαθητές τους, γιατροί που λαδώθηκαν , εφοριακοί που χρηματίστηκαν κ.ο.κ. επανέρχονται στην υπηρεσία τους, μισθοδοτούνται και συνταξιοδοτούνται από το μεγαλόψυχο Ελληνικό Δημόσιο.

Εκατοντάδες δημόσιοι υπάλληλοι που κατηγορούνται ή έχουν καταδικαστεί για διάφορα αδικήματα, από πειθαρχικές παραβάσεις μέχρι και για βαριά εγκλήματα, όπως η παιδεραστία, η εξώθηση σε πορνεία κ.α. ευεργετούνται χάρη στο νόμο Κατρούγκαλου και αποκαθίστανται, παρόλο που είχαν αποταχθεί προσωρινά ως επίορκοι. Φυσικά η επάνοδός στη θέση τους στο Δημόσιο συνεπάγεται αυτομάτως ότι μισθοδοτούνται ή συνταξιοδοτούνται κανονικά, σαν να μην είχαν διαπράξει ποτέ το παραμικρό αδίκημα.

Τα παραπτώματα, δε, που βαρύνουν τους επισήμως χαρακτηρισμένους ως επίορκους δημοσίους υπαλλήλους είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από αμελητέα πταίσματα: ο χρηματισμός, η πλαστογραφία, ο εκβιασμός ακόμη και η σύσταση εγκληματικής οργάνωσης είναι μερικά μόνο από τα αδικήματα που έχουν καταλογιστεί στους 903 επίορκους που αποκαθιστά το νομοθέτημα του Γιώργου Κατρούγκαλου.

Ως το Μάιο του 2015, όταν και κατατέθηκε σε ισχύ ο επίμαχος νόμος από την κυβερνητική συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ο επίορκοι αυτοί υπάλληλοι του Δημοσίου βρίσκονταν σε αυτοδίκαιη αργία. Απίστευτες περιπτώσεις εκβιαστών, κρατικών υπαλλήλων που χρηματίστηκαν, γιατρών που πήραν φακελάκι προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, για τις οποίες κάποτε έδωσαν τον όρκο του Ιπποκράτη, εφοριακών που καταχράστηκαν εκατομμύρια ευρώ από το κράτος ή άλλων που πλαστογράφησαν κρατικά έγγραφα βρίσκονται μεταξύ υποθέσεων που έρχονται καθημερινά στη δημοσιότητα. Αφορμή για την προβολή αυτής της ανωμαλίας στη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, ο οποίος υποτίθεται βρίσκεται στη διαδικασία της εξυγίανσης είναι η αποκατάσταση των κάθε είδους διεφθαρμένων ή και κοινών εγκληματιών των επίορκων λειτουργών του Δημοσίου.
Μάλιστα κάποιοι αποκαθίστανται παρά τις εκκρεμότητες με τη Δικαιοσύνη καθώς ουδείς γνωρίζει αν στο δικαστήριο αν και όποτε έρθει το πλήρωμα του χρόνου για την ακροαματική διαδικασία οι κατηγορούμενοι θα αθωωθούν ή θα κριθούν ένοχοι για τις κατηγορίες που αντιμετωπίζουν.
Από τον Ιούλιο του 2013 μέχρι το Δεκέμβριο του 2014 είχαν εκδοθεί από τα αρμόδια πειθαρχικά συμβούλια περισσότερες από 3000 αποφάσεις επί εκκρεμών πειθαρχικών παραπτωμάτων για τα οποία διώκονται δημόσιοι υπάλληλοι. Συγκριτικά κατά τη διάρκεια ολόκληρου του 2012  είχαν εκδοθεί μόλις 800 παρόμοιες αποφάσεις. Όπως διευκρινίζεται «το 2014 μέσα από την ποινική και πειθαρχική διαδικασία απομακρύνθηκαν 695 δημόσιοι υπάλληλοι όταν τα τρία προηγούμενα χρόνια είχαν απομακρυνθεί για τους ίδιους λόγους συνολικά 428 δημόσιοι υπάλληλοι»
Τον Ιανουάριο του 2015 σύμφωνα με τα δεδομένα του  αρμόδιου υπουργείου βρίσκονταν σε αργία 903 άτομα. Μεταξύ αυτών υπήρχαν άτομα που αντιμετώπιζαν βαριές κατηγορίες και για τις οποίες η Δικαιοσύνη διέταξε τη φυλάκισή τους.

Σε αυτές τις περιπτώσεις οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν επιστρέφουν στις θέσεις τους,
αντίθετα από εκείνους οι οποίοι αποκαθίστανται εκμεταλλευόμενοι τις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου, παρά το γεγονός ότι κατηγορούνται για εκβιασμό, υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, πλαστογραφία και άλλες βαριές αξιόποινες πράξεις.

Ο εμπνευστής του νόμου 4325/2015, που αποκαθιστά τους επίορκους ή και κοινούς εγκληματίες του Ποινικού Δικαίου δημόσιους υπαλλήλους Γιώργος Κατρούγκαλος υποδεικνύει ως βαθύτερο αίτιο του φαινομένου τα …μνημόνια: «η αλήθεια είναι ότι οι μνημονιακοί νόμοι έθεταν κάθε δημόσιο υπάλληλο που τον βάρυνε πειθαρχική κατηγορία και παραπεμπόταν στο πειθαρχικό συμβούλιο σε αυτοδίκαιη, αυτόματη αργία. Αθώοι ή ένοχοι, με επαρκείς ή όχι ενδείξεις ενοχής, για σοβαρά ή όχι αδικήματα, όλοι πετάγονταν αναπολόγητοι έξω από τη δουλειά τους, κατά προφανή παραβίαση του τεκμηρίου αθωότητας. Ο νόμος 4325/2015 επανέφερε τον κανόνα του πειθαρχικού δικαίου που ίσχυε επί δεκαετίες, πριν από τη μνημονιακή λαίλαπα: Αυτοδίκαιη, αυτόματη αργία εφαρμόζεται, αλλά όχι για όλες τις πειθαρχικές κατηγορίες, μόνο για τις πιο σοβαρές: π.χ. αν έχει ασκηθεί δίωξη σε βάρος καθηγητή για παιδεραστία, αν το πειθαρχικό αδίκημα είναι ταυτόχρονα και ποινικό και υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις ενοχής που οδηγούν σε προφυλάκιση κ.λπ. Στις άλλες περιπτώσεις η αργία είναι δυνητική. Δηλαδή, ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό ή τον επικεφαλής του δημόσιου νομικού προσώπου (π.χ. του νοσοκομείου) να θέσει εκτός καθηκόντων τον πειθαρχικά κατηγορούμενο μόνο με την υπογραφή του και στη συνέχεια να ζητήσει από το πειθαρχικό συμβούλιο να τον θέσει σε δυνητική αργία, μέχρις ότου δικάσει επί της ουσίας την υπόθεσή του».

Ωστόσο ο κ. Κατρούγκαλος έχει παραλείψει ωστόσο να αναφέρει ότι ο νόμος άφηνε περιθώρια για ευρείες ερμηνείες, με αποτέλεσμα λίγο πολύ όλοι οι επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι να επιστρέφουν στις θέσεις τους, ενώ αρκετοί από αυτούς πρόλαβαν να συνταξιοδοτηθούν.

Επίσης ο κ. Κατρούγκαλος έχει παραβλέψει το γεγονός ότι η έλλειψη Πειθαρχικών Συμβουλίων ουσιαστικά καθηλώνει τη διαδικασία με αποτέλεσμα οι επίορκοι να βρίσκονται και πάλι στα γραφεία τους και να πληρώνονται από το κρατικό ταμείο, περιμένοντας τη σύγκληση των συμβουλίων.

Αυτό σημαίνει ότι μια υπόθεση, λόγω του μεγάλου αριθμού περιπτώσεων που συσσωρεύονται, εκδικάζεται μετά από χρόνια επιτρέποντας ενδεχομένως στον επίορκο να διαφεύγει τον κολασμό μέσω της συνταξιοδότησής του. Κατ’αυτόν τον τρόπο όχι μόνο συνεχίζει να λαμβάνει Κανονικά το μισθό του από το Δημόσιο- που ως γνωστόν χρηματοδοτούν οι φορολογούμενοι- αλλά θα πάρει επιπλέον και τη σύνταξή του.

Τον τελευταίο καιρό παρατηρούνται εκατοντάδες περιπτώσεις επίορκων γιατρών, εφοριακών και υπαλλήλων υπουργείων οι οποίοι επιστρέφουν στις θέσεις τους εκμεταλλευόμενοι το νόμο Κατρούγκαλου. Μέχρι σήμερα δεν έχει ακόμη καταστεί σαφές πόσοι ακριβώς από τους 903 επίορκους έχουν επανέλθει στην υπηρεσία τους. Αυτό συμβαίνει διότι ορισμένοι εξ αυτών εκτίουν ήδη ποινές φυλάκισης, οπότε αντικειμενικά δεν μπορούν να επιστρέψουν. Κάποιοι άλλοι έχουν συνταξιοδοτηθεί- και πληρώνονται ούτως ή άλλως από το ελληνικό κράτος, παρά τις παρανομίες τους. Μια άλλη κατηγορία των επίορκων, τέλος, λόγω της σοβαρότατης φύσεως των κατηγοριών που τους βαραίνουν  (παιδεραστία, απόπειρα βιασμού απόπειρα ανθρωποκτονίας κ.ο.κ) παραμένουν εκτός Δημοσίου μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή τους.

Τετραγώνισαν τον κύκλο οι μνημόνιοι.



Όλα τα παρακάτω ξέρετε τι λένε ; Ότι οι πολλές  συντάξεις  θα πάνε στο κατοστάρικο , και μετά θα μηδενιστούν λόγω στο ότι θα είμαστε όλοι… πλούσιοι.
Μεγάλες αλλαγές αναμένονται στο Ασφαλιστικό και το Συνταξιοδοτικό με την εφαρμογή των ρυθμίσεων που αποτελούν μέρος των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας.
Αλλάζει το σύστημα υπολογισμού των συντάξεων στις οποίες επέρχονται ουσιαστικά περικοπές ενώ σταδιακά θ’ αυξηθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης για πολλές κατηγορίες εργαζομένων.
Από τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις εξαιρούνται οι υπαγόμενοι σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, καθώς και οι μητέρες και οι χήροι πατέρες, ανίκανων για κάθε βιοποριστική εργασία τέκνων.
Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, «θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα στους Οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδος, λόγω συμπλήρωσης των προϋποθέσεων του απαιτούμενου χρόνου ασφάλισης και ορίου ηλικίας, όπου αυτό προβλέπεται, δεν θίγονται και δύνανται να ασκηθούν οποτεδήποτε».
Αναλυτικά, η εγκύκλιος:……..
» Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 94, τεύχος Α΄/14.8.2015 δημοσιεύτηκε ο νόμος 4336/2015 «Συνταξιοδοτικές διατάξεις – Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης». Με την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ανωτέρω νόμου αντικαθίσταται από τότε που ίσχυσε η παράγραφος 27 του άρθρου 1 του ν.4334/2015 (ΦΕΚ 80, Α΄).
Έτσι, με την ανωτέρω διάταξη επέρχονται μεταβολές ως προς τα καταβαλλόμενα ποσά σύνταξης λόγω γήρατος για όσους συνταξιοδοτούνται από 1.7.2015 και μετά, οι οποίοι είναι δικαιούχοι των κατωτάτων ορίων σύνταξης, και τροποποιείται η πρώτη περίοδος της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν.3863/2010 (ΦΕΚ 115, Α΄). Επίσης, με την περίπτωση 3 της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ν.4336/2015 (ΦΕΚ 94, Α΄) αντικαθίσταται από τότε που ίσχυσε η παράγραφος 30 του άρθρου 1 του ν.4334/2015 (ΦΕΚ 80, Α΄).
Ειδικότερα:
α. Με την περίπτωση 1α της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ν.4336/2015 προβλέπεται ότι όσων η συνταξιοδότηση λόγω γήρατος από τους Οργανισμούς Κύριας ή Επικουρικής Ασφάλισης αρχίζει από την 1.7.2015 και εφεξής, λαμβάνουν μόνον το ποσό της σύνταξης που προκύπτει βάσει των οικείων καταστατικών και γενικών διατάξεων 2 (οργανικό ποσό). Εάν το προκύπτον οργανικό ποσό σύνταξης είναι κατώτερο του εκάστοτε προβλεπόμενου κατωτάτου ορίου, τότε χορηγείται το οργανικό αυτό ποσό σύνταξης.
Μετά τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 3863/2010, καταβάλλεται το εκάστοτε προβλεπόμενο ποσό του κατωτάτου ορίου σύνταξης. Σε περίπτωση, βέβαια, που το οργανικό ποσό σύνταξης υπερβαίνει το ποσό του κατωτάτου ορίου σύνταξης, τότε εξ’ αρχής καταβάλλεται το οργανικό ποσό σύνταξης. β. Με την περίπτωση 1β της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ν.4336/2015 τροποποιείται η πρώτη περίοδος της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν.3863/2010 (Α΄115) .
Έτσι, ο υπολογισμός της σύνταξης βάσει του άρθρου 4 του ν. 3863/2010 ισχύει για τους υπαχθέντες σε οποιοδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης ή το Δημόσιο έως και την 31.12.2010 των οποίων η συνταξιοδότηση λόγω γήρατος ή αναπηρίας αρχίζει από 1.1.2015 . γ. Με την περίπτωση 3 της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του άρθρου 2 του ν.4336/2015, με την οποία αντικαθίσταται, αφ’ ης ίσχυσε, η παράγραφος 30 του άρθρου 1 του ν.4334/2015, προβλέπεται ότι τα ποσά κατωτάτων ορίων σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου, που καταβάλλονται από τους οργανισμούς κύριας ή επικουρικής ασφάλισης, όπως αυτά προβλέπονται από τις οικείες καταστατικές και γενικές διατάξεις, διατηρούνται μέχρι και 31.12.2021 στο ύψος που ισχύει την 31.7.2015. δ. Με την υποπαράγραφο Ε3 προβλέπεται η σταδιακή σύμφωνα με τους πίνακες 1 και 2 αύξηση των ορίων ηλικίας πλήρους και μειωμένης συνταξιοδότησης .
Ειδικότερα, ορίζεται ότι από 01.01.2022 ως όριο ηλικίας συνταξιοδότησης για πλήρη σύνταξη λόγω γήρατος για τους ασφαλισμένους όλων των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδος, το 62ο έτος της ηλικίας (με 12.000 ημέρες ασφάλισης ή 40 έτη) και το 67ο έτος της ηλικίας (με 15 έτη ή 4.500 ημέρες ασφάλισης), με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 3863/2010 (11,Α). Επιπλέον, από την ίδια ως άνω ημερομηνία, προβλέπεται ως όριο ηλικίας συνταξιοδότησης για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος μειωμένης σύνταξης λόγω γήρατος, όπου αυτή προβλέπεται σύμφωνα με τις ισχύουσες γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις, για όλους τους ασφαλισμένους των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδος, το 62ο έτος της ηλικίας με 4.500 ημέρες ή 15 έτη ασφάλισης.
Στις περιπτώσεις που δεν έχει θεμελιωθεί δικαίωμα πλήρους ή μειωμένης σύνταξης, τα όρια ηλικίας αυξάνονται σταδιακά έως την 01.01.2022 στα προβλεπόμενα από τις ανωτέρω παραγράφους 1α και 1β, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 11 του ν.3863/2010 (115, Α΄), σύμφωνα με τους πίνακες του άρθρου αυτού. Από τις ανωτέρω ρυθμίσεις εξαιρούνται οι υπαγόμενοι σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα καθώς και οι μητέρες και οι χήροι πατέρες ανίκανων για κάθε βιοποριστική εργασία τέκνων.
Τέλος, ορίζεται ότι θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα στους Οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδος, λόγω συμπλήρωσης των προϋποθέσεων του απαιτούμενου χρόνου ασφάλισης και ορίου ηλικίας, όπου αυτό προβλέπεται, δεν θίγονται και δύνανται να ασκηθούν οποτεδήποτε. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου είναι στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω ενημέρωση ή διευκρίνιση επί των ανωτέρω διατάξεων«.

Οι λογαριασμοί Nostro – Vostro των τραπεζών εξαιρούνται των capital controls . Το κόλπο των μεγαλοκαταθετών !!!



ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΙΣ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΕΙΣ ΜΙΚΡΟΚΑΤΑΘΕΤΩΝ, ΜΙΣΘΩΤΩΝ & ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΟΚΑΤΑΘΕΤΩΝ

Οι συνταξιούχοι και ο μικροκαταθέτης στήριξαν το τραπεζικό σύστημα αφού δεν μπορούσαν να πάρουν τα χρήματά τους.
Έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που φέρνει στο φως την «τρύπα» των capital controls αποκαλύπτει το www.bankingnews.gr.
Ο παππούς, η γιαγιά και ο μικροκαταθέτης στήριξαν το τραπεζικό σύστημα αφού δεν μπορούσαν να πάρουν τα χρήματά τους.
Αντίθετα οι ευκατάστατοι και πλούσιοι καταθέτες μπορούσαν να βάλουν χέρι στα χρήματά τους.
Η διέξοδος δόθηκε με απλά τεχνάσματα τα οποία συνέβαλαν στην απομάκρυνση των χρημάτων τους από τη χώρα σε άλλη τράπεζα του εξωτερικού.
Η πληροφόρηση και η ενημέρωση για τους τρόπους διευκόλυνσης των μεγαλοκαταθετών δεν έτρεχαν στα σκαλοπάτια των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Η πληροφόρηση και ενημέρωση απαιτούσαν άριστες σχέσεις μεταξύ των δύο πλευρών (τραπεζιτών – καταθετών) ενώ δεν θα ήταν δυνατό να ενταχθούν όλοι σε μία τραπεζική βάρκα… διαφυγής και διάσωσης.
Στην περίπτωση που η διάσωση θα έπαιρνε χαρακτηριστικά γραμμή ακτοπλοΐας τότε το τραπεζικό σύστημα θα κινδύνευε από μέσα.

Λίγοι και εκλεκτοί
Η πρώτη απόφαση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους με ημερομηνία 30 Ιουνίου 2015 καθόριζε τις συναλλαγές και εκκαθάρισης εξωτερικού στο πλαίσιο διαχείρισης του ίδιου χαρτοφυλακίου του πιστωτικού ιδρύματος.
Ανάμεσα στις συναλλαγές που καθορίζονταν ήταν οι χρεώσεις / πιστώσεις με την ονομασία Nostro- Vostro Accounts.
Το έγγραφο κατέληγε αναφέροντας ότι οι συναλλαγές που εμπίπτουν στο ανωτέρω πλαίσιο θα εκτελούνται χωρείς ειδική ενημέρωση.

Λογαριασμός Nostro – Vostro
Οι λογαριασμοί nostro-vostro είναι στην ουσία τραπεζικοί λογαριασμοί που κρατάνε οι τράπεζες σε άλλες τράπεζες.

Πως δουλεύει και για ποιον δουλεύει
Αν ο καταθέτης μιας τράπεζας γνώριζε το λογαριασμό που διατηρούσε μια εγχώρια τράπεζα σε μία άλλη τράπεζα του εξωτερικού η οποία μπορεί να ήταν και θυγατρική της.
Τι έκανε ο ενήμερος πελάτης.
Προχώρησε στη μεταφορά χρημάτων από το λογαριασμό του στο λογαριασμό της τράπεζας.
Στη συνέχει έπαιρνε τη απόδειξη κατάθεσης και πήγαινε στη τράπεζα που ήταν η κατάθεση και ζητούσε τη πίστωση στο λογαριασμό του.
Η διαδικασία αυτή ήταν γρήγορη δεν είχε τα λεγόμενα valeur και δεν χρειάζονταν μερικές μέρες για να γίνει η μεταφορά.
Στην περίπτωση που γνώριζες το λογαριασμό που διατηρούσε μία ξένη τράπεζα σε μία ελληνική με την εφαρμογή των capital controls μπορούσε ο ενημερωμένος πελάτης να μεταφέρει 1 εκατομμύριο ευρώ και μετά να στείλει το αποδεικτικό κατάθεσης στη ξένη τράπεζα ζητώντας να καταθέσει το αντίστοιχο ποσό στο λογαριασμό της ίδιας τράπεζας στο εξωτερικό.

Υποσημείωση

Υπάρχουν ενδείξεις ότι τραπεζικά στελέχη μετέφεραν χρήματα στο εξωτερικό εν μέσω capital controls...

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bnakingnews.gr