Για αυτό το έγκλημα όλοι οι υπαίτιοι ....επιβραβεύτηκαν.



Τις πιο δυνατές εικόνες μιας δεκαετίας που τελειώνει επιλέγει ο Economist, παρουσιάζοντας μια σειρά φωτογραφιών στον λογαριασμό που διατηρεί στο Instagram. Η έγκυρη βρετανική επιθεώρηση παρουσιάζει, μεταξύ άλλων, και τη συγκλονιστική εικόνα του Έλληνα συνταξιούχου που περίμενε ώρες στις ουρές των ΑΤΜ, το καλοκαίρι του 2015. Κατάκοπος και με δάκρυα στα μάτια, έχει πέσει στο πεζοδρόμιο. Δίπλα του, το βιβλιάριο καταθέσεων και η αστυνομική ταυτότητα.


Τις ημέρες εκείνες, 28,29 και 30 Ιουνίου ο κόσμος κατάλαβε πολύ καλά τι σημαίνει capital controls και πόσο ευτελισμό μπορεί να κρύβει η παραμονή επί ώρες στην ουρά ενός ATM για να πάρει κάποιος 60 ευρώ. Και μάλιστα με το φόβο μήπως αυτά τα χρήματα δεν τα βρει ποτέ…

Ήταν τότε που έγινε… πραγματικότητα αυτό που περιχαρής είχε πει ο Νίκος Παππάς «είναι μια καλή νύχτα», όταν ανακοινωνόταν το δημοψήφισμα.


 
Λίγα 24ωρα πριν ο Τσίπρας έκανε διάγγελμα περιγράφοντας την κατάληξη της δικής του αποτυχημένης οικονομικής πολιτικής και οδηγώντας την Ελλάδα σε ένα δημοψήφισμα που άνοιξε τον ασκό του Αιόλου και οδήγησε στο «όχι» που έγινε «ναι», στην υπογραφή του χειρότερου μνημονίου, και σε χαμένα χρόνια.
Πολλές… καλές νύχτες και μέρες πέρασαν μέχρι να χωνέψει ο κόσμος τους τραπεζικούς περιορισμούς και να μάθει καλά αυτό που ο λαϊκός μύθος (ή μήπως πραγματικότητα) λέει για τον Γιάνη Βαρουφάκη, τον πρωταγωνιστή της τραγωδίας. Ότι δηλαδή πήγε στο σπίτι του και είπε στη σύζυγό του «Δανάη, απόψε έκλεισα τις τράπεζες».

Ο τότε υπουργός Γιάνης Βαρουφάκης είχε πει δύο χρόνια μετά ... «Υπέγραψα το ‘πιστοποιητικό θανάτου’ αλλά δεν έκανα τη δολοφονία»,

Από αύριο θα ντύνετε σπίτι του.


Στην αντικατάσταση του διοικητή του Β' Τμήματος Αυτοκινητοδρόμων Αττικής προχώρησε η ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, για λάθη και παραλείψεις της Τροχαίας το απόγευμα της Δευτέρας, οπότε και σημειώθηκε πολύωρος εγκλωβισμός οδηγών ΙΧ, λεωφορείων και φορτηγών στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας.
Παράλληλα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για εξηγήσεις κλήθηκαν οι υπεύθυνοι της Νέας Οδού, της ιδιωτικής εταιρείας που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, «με το ερώτημα της παράβασης των συμβατικών τους υποχρεώσεων, στις οποίες προβλέπεται ρητά ότι ανάμεσα στις υποχρεώσεις της εταιρείας είναι να λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την "ακώλυτη λειτουργία του έργου".»


Υπενθυμίζεται ότι χθες για σχεδόν πέντε ώρες, ο κεντρικός οδικός άξονας της χώρας παρέλυσε καθώς ήταν αδύνατη η διέλευση των οχημάτων, αν και η Τροχαία από νωρίς είχε ανακοινώσει την απαγόρευση κίνησης μεγάλων φορτηγών και των λεωφορείων. Ωστόσο, πολλοί οδηγοί φορτηγών αγνόησαν τις εντολές της Τροχαίας και την έντονη χιονόπτωση και βγήκαν στην Εθνική, με αποτέλεσμα σε αρκετά σημεία να δημιουργηθούν προβλήματα και να είναι δύσκολη ακόμα και η διέλευση των εκχιονιστικών μηχανημάτων.

Συνέπεια των παραπάνω ήταν νταλίκες να χάσουν τον έλεγχο, να διπλώσουν και να κλείσουν τον δρόμο, ενώ από θαύμα δεν σημειώθηκε σοβαρό τροχαίο.

Εν τω μεταξύ, από χθες οι ευθύνες έχουν γίνει «μπαλάκι» μεταξύ των αρμοδίων. 

Από την πλευρά της, η Τροχαία θεωρεί υπεύθυνη τη Νέα Οδό, αλλά και την Περιφέρεια Αττικής, διότι δεν καθαρίστηκε επαρκώς το οδόστρωμα και δεν ελήφθησαν εγκαίρως μέτρα. Συνεπώς, όπως υποστηρίζει, δεν μπορούσε να επιτρέψει τη διέλευση των οχημάτων στο σημείο που έχει κλείσει ο δρόμος από το χιόνι.

Η Περιφέρεια Αττικής από την πλευρά της υποστηρίζει πως είχε έτοιμες και αλατιέρες και γκρέιντερ, αλλά δεν είχε ενημερωθεί έγκαιρα από τη Νέα Οδό.

Η Νέα Οδός ρίχνει την ευθύνη στους μετεωρολόγους, ότι δεν είχαν ενημερώσει για την τόσο μεγάλη ένταση των καιρικών φαινομένων, αλλά και στους οδηγούς, τους οποίους κατηγορεί ότι δεν είχαν αλυσίδες, αλλά και ότι χρησιμοποιούσαν τη ΛΕΑ. Έτσι δεν μπορούσαν να περάσουν τα εκχιονιστικά οχήματα και τα φορτηγά με το αλάτι. 

 





Χαρακτηριστικό είναι το βίντεο που δημοσιεύτηκε στο protothema.gr και δείχνει ένα εκχιονιστικό μηχάνημα της «Νέας οδού»που «κόλλησε» επειδή δεν είχε αντιολισθητικές αλυσίδες.