Δευτέρα 27 Απριλίου 2009

Τα «σαπιοκάραβα» των ΜΑΝΟΥΣΗ- ΑΓΟΥΔΗΜΟΥ


ΕΓΚΛΗΜΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

Υπέργηρα πλοία… επιδοτούνται για να κάνουν δρομολόγια

ΤΑ ΠΙΟ ΓΕΡΑΣΜΕΝΑ ΠΛΟΙΑ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ

Με πλοία-σκυλοπνίχτες οι εφοπλιστές διεκδικούν τα εκατομμύρια ευρώ των άγονων γραμμών. Πλοία υπέργηρα, που δεν έχουν το «κουράγιο» πια να διανύσουν με ασφάλεια τα μίλια του Αιγαίου, μοιάζουν με πλωτά φέρετρα, που το κράτος πληρώνει για να πλέουν!

Η υπόθεση Παυλίδη, πέρα από τη νομική της πλευρά, έφερε στο προσκήνιο ένα άσχημο παιχνίδι που παίζεται στις άγονες γραμμές -και όχι μόνο-, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές χιλιάδων επιβατών που επιλέγουν τα σαπιοκάραβα για να ταξιδέψουν.

Ο Γεράσιμος Αγούδημος και ο Φώτης Μανούσης, οι οποίοι πρωταγωνιστούν αυτές τις μέρες καταγγέλλοντας στημένους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές, επί πολλά χρόνια έπαιρναν τις επιδοτήσεις του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, έχοντας στις αιτήσεις τους τα ονόματα πλοίων τους, που έκαναν ταξίδια με τριτοκοσμικές συνθήκες, παρουσίαζαν συνεχείς βλάβες, καθυστερούσαν τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις, ακύρωναν δρομολόγια. Και για όλα αυτά έπαιρναν 50.000 για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Σαμοθράκη ή τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Παρ’ όλα αυτά, οι κρατικοδίαιτοι πλοιοκτήτες άπλωναν συνεχώς το χέρι για να εισπράξουν τα εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που μοιράζονταν κάθε χρόνο για την ταλαιπωρία των επιβατών!

Τα ίδια καράβια, όμως, έπλεαν και πλέουν στο Αιγαίο και τις καλοκαιρινές περιόδους. Τότε που οι τουρίστες επιλέγουν ένα ρομαντικό ταξίδι με πλοίο στα νησιά, το οποίο μεταβάλλεται σε εφιάλτη.

Τα γερασμένα σαπιοκάραβα

σοβαρά προβλήματα υπάρχουν στα πλοία-μαθουσάλες. Πρώην λιμενικός και βασικό στέλεχος του υπουργείου Ναυτιλίας είχε καταγγείλει πλημμελείς ελέγχους από νηογνώμονες, πλοιοκτήτες να αναθέτουν με λίγα λεφτά τη συντήρηση των πλοίων τους σε ανθρώπους που δεν έχουν τα επαρκή προσόντα, αλλά και πρώην λιμενικούς που μόλις συνταξιοδοτηθούν, φροντίζουν να έχουν εξασφαλίσει κάποια θεσούλα σε ιδιωτική εταιρεία νηογνώμονα με στόχο επιπλέον εισόδημα

Τα υπέργηρα πλοία που διασχίζουν τις θάλασσές μας είναι τουλάχιστον 16. Τα περισσότερα είναι της εταιρείας G.A. Ferries του Γ. Αγούδημου, για τα οποία κατά καιρούς έχουν γίνει αφορμή για σοβαρές καταγγελίες. Το «Νταλιάνα» και το «Μιλένα» είναι 39 ετών, το «Μαρίνα» 37, το «Ροδάνθη» 35 και το «Ρομίλντα» 34 ετών. Το πιο νέο είναι το θρυλικό «Δημητρούλα» (το οποίο έχει γίνει αιτία πολλές φορές οι επιβάτες του να έχουν τις χειρότερες καλοκαιρινές αναμνήσεις) και είναι 31 ετών. Βέβαια, ο κ. Αγούδημος υποστηρίζει ότι το έφτιαξε το 1995, αλλά η «Δημητρούλα» είχε την πρώτη της επαφή με το νερό το 1978!

Από τα πλοία αυτά, ο Γ. Αγούδημος, εκτός από τις άγονες γραμμές, δρομολογεί στο Αιγαίο το «Μιλένα», το «Μαρίνα» και το «Ροδάνθη», ενώ τα πλοία «Νταλιάνα», «Μιλένα», Ρομίλντα» και «Δημητρούλα» είναι δεμένα στα λιμάνια, καθώς ο Μ. Αγούδημος δεν έχει χρήματα να τα λειτουργήσει. Ο Φ. Μανούσης συναγωνίζεται τον Μ. Αγούδημο στις μεγάλες ηλικίες των πλοίων της εταιρείας του, της SAOS. Το «Σαμοθράκη», το «Σάος 2», το «Αρσινόη» και το «Εξπρές Λήμνος» έχουν ήδη κλείσει τα 35 χρόνια τους, ενώ η… 33χρονη «Παναγία Σουμελά» πρωταγωνίστησε στα τελευταία γεγονότα των καταγγελιών Μανούση για τον πρώην υπουργό Αιγαίου Αριστοτέλη Παυλίδη και των καταγγελιών των ναυτικών του κατά του κ. Μανούση, οι οποίοι έχουν κάνει επίσχεση εργασίας και το «Παναγία Σουμελά» είναι αγκυροβολημένο στο Λαύριο.

Από τα πλοία αυτά, δρομολόγια εκτελεί τώρα το «Αρσινόη», ενώ ο κ. Μανούσης ψάχνει αγοραστές για να πουλήσει τα υπόλοιπα καράβια, τα οποία, αν βρεθούν χρήματα, θα βγουν πάλι στις θάλασσες.

Τα «Μυτιλήνη» και «Θεόφιλος» της ΝΕΛ του Απόστολου Βεντούρη, που είναι ένας από τους «νικητές» στον φετινό διαγωνισμό των άγονων γραμμών, είναι 36 και 35 ετών αντίστοιχα. Το «Μυτιλήνη» ήδη προχθές το βράδυ ξεκίνησε το πρώτο του νυχτερινό δρομολόγιο προς Μυτιλήνη, ενώ αναμένεται να μπει στα δρομολόγια και το «Θεόφιλος». Το «Εξπρές Σαντορίνη» της Hellenic Seaways είναι 35 χρόνων και ο κ. Εμάνουελ Γκριμάλντι, που πήρε τις μετοχές της εταιρείας, το αφήνει ακόμα στο Αιγαίο. Υπέργηρο είναι και το πλοίο «Λισσός» της ΑΝΕΚ του Γιάννη Σήφη Βαρδινογιάννη, ο «Άγιος Γεώργιος» της Ventouris Sea Lines, αλλά και ο «Πρωτεύς» της ΑΝΕΣ, της εταιρείας που κατηγορεί ο δήμαρχος Τήλου Τάσος Αλιφέρης ότι πήρε διαγωνισμό άγονων γραμμών χαριστικά από τον κ. Παυλίδη. Όλα είναι 36 χρόνων. www.press-time.com

Αυτή είναι η κατάσταση στο Αιγαίο του κυρίου Μανούση και λοιπών τυχοδιωκτών των "άγονων" γραμμών που κόπτονται για το «καλό» μας. Και κάθονται όλοι να ακούσουν τι θα μας πουν. Μια ζωή παλιολαμόγια και τρωκτικά των δημοσίων κονδυλίων είναι. Εφο-πλύστες των άγονων γραμμών με τα λεφτά των φορολογούμενων πολιτών που "πηγαινοέρχονται" τις πιο πολλές φορές κάτω από το τραπέζι. Και όταν τα χαλάσουνε στην μοιρασιά της πίτας παριστάνουν τους καταγγέλλοντες την ασυδοσία.

Πια ασυδοσία και ρεμούλα ;Αυτή που οι ίδιοι με την «συμπεριφορά» τους «δημιούργησαν”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου