Σάββατο 18 Απριλίου 2009

Οι «εφοπλΗστές» των άγονων γραμμών


Εισέπραξαν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των επιδοτήσεων της άγονης γραμμής: από το 2003 έως το 2008 οι κ.κ. Φώτης Μανούσης, Γεράσιμος Αγούδημος και Απόστολος Βεντούρης έλαβαν περίπου το 48% 200 «γόνιμων» εκατομμυρίων ευρώ. Και παρά τη μεγάλη αύξηση των μισθώσεων, οι κάτοικοι των νησιών συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται σε υπέργηρα πλοία που για να διανύσουν απόσταση 4 ναυτικών μιλίων κάνουν έως πεντέμισι ώρες! «Την περίοδο που δίνονται 100 εκατ. ευρώ για μισθώσεις πλοίων στην άγονη γραμμή κάναμε πάνω από 5 ώρες για να ταξιδέψουμε από τους Φούρνους στη Σάμο. Υπάρχουν όμως και χειρότερα: φέτος το Πάσχα τα Ψαρά είναι απομονωμένα από το Λαύριο- για να πάει ο επισκέπτης, ξεκινάει από Πειραιά για Χίο και από εκεί περιμένει την ανταπόκριση για τον τελικό προορισμό. «Μεσαιωνικά» σκαριά.

«Τον Μάρτιο του 2004 για τις 50 άγονες γραμμές εδαπανούντο περίπου 23 εκατ. ευρώ. Η κυβέρνηση του κ. Καραμανλή, που θα καταργούσε το σπάταλο κράτος, εκτόξευσε στα 100 εκατ. ευρώ την δαπάνη για όλες τις ίδιες γραμμές και με χείριστη όμως παροχή υπηρεσιών. Στη Λήμνο π.χ. ενώ μέχρι τον Μάρτιο του 2004 υπήρχε επικοινωνία με την Αττική 5 ή 6 φορές την εβδομάδα και με τη Βόρεια Ελλάδα καθημερινά, κατόρθωσε η νέα διακυβέρνηση η επικοινωνία να μειωθεί κατά 50% Ήταν 1991 όταν το ελληνικό κράτος δαπανούσε σε επιδοτούμενα δρομολόγια περίπου 2 εκατ. ευρώ. Μία δεκαετία μετά, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του υπουργείου Αιγαίου, το ύψος των επιδοτήσεων έφτασε τα 9,4 εκατ. (προ της απελευθέρωσης της αγοράς), ενώ το 2006 υπολογίζεται ότι ξεπέρασε τα 46 εκατ. Την ίδια ώρα ο αριθμός των δρομολογίων στην άγονη γραμμή το 2001 εκτιμάται στις 6.000 και το 2006 στις 11.500. Δηλαδή, για αύξηση του αριθμού των δρομολογίων κατά 85% ο ελληνικός λαός μέσα σε μία πενταετία κλήθηκε να πληρώσει 500% υψηλότερες επιδοτήσεις.

Ο «πολυπράγμων»

O τεταρτότοκος του καπετάν Κώστα Βεντούρη, που ξεκίνησε την αυτοκρατορία του τη δεκαετία του 1950 με μια βάρκα μεταφέροντας τρόφιμα στην Κίμωλο, έλαβε σε επιδοτήσεις από την άγονη γραμμή 29,5 εκατ. ευρώ την περίοδο 2003-2008.

Ο κομματικός

Έλαβε 31,5 εκατ. ευρώ για τα άγονα δρομολόγια από το 2003 έως το 2008. Το στέλεχος της Ν.Δ. από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 κατάστρωνε το σχέδιο της επιχειρηματικής του ανέλιξης στα βαθιά νερά του Αιγαίου. Δεξί χέρι του Σωτήρη Κούβελα στον προεκλογικό του αγώνα για τον Δήμο Θεσσαλονίκης το 1986, ο Φώτης Μανούσης γρήγορα μετεξελίχθηκε σε καναλάρχη, όταν λίγα χρόνια μετά- ενώ ήδη ήταν πρόεδρος σε δημοτική ραδιοτηλεοπτική εταιρεία και γενικός γραμματέας του ΥΠΕΧΩΔΕ, όπου και γνωρίστηκε με τον κ. Παυλίδη- ίδρυσε το Νew Channel.

Ο «καλομαθημένος»

Υπολογίζεται ότι την τελευταία πενταετία το συνολικό ποσό των επιδοτήσεων στην GΑ Ferries έφτασε τα 36 εκατ. ευρώ. Ο Γεράσιμος Αγούδημος, πριν αγοράσει τα πλοία «Μιλένα» και «Νταλιάνα» για τα οποία άρχισε να παίρνει επιδοτήσεις στα μέσα της δεκαετίας του ΄80, είχε μικρά φορτηγά πλοία. Το 1988 ίδρυσε την GΑ Ferries, και ο στόλος εμπλουτίστηκε με τα «Δημητρούλα», «Μαρίνα», «Ροδάνθη» και «Ρομίλντα». Λόγω της παλαιότητας των πλοίων πολλά παρουσίαζαν βλάβες με αποτέλεσμα η εταιρεία να δέχεται κατά καιρούς καταιγίδες καταγγελιών

Το γαλάζιο της απέραντης σπατάλης

ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΚΕΤΟΙ «ΛΗΣΤΕΣ»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου