Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2009

Το θέμα των τελών μπάζει από παντού.



Εμείς θα βάλουμε και μια άλλη παράμετρο στο τραπέζι. Γιατί θα πρέπει να πληρώνει τα ίδια τέλη ένας κάτοικος π.χ της Λήμνου η άλλου μικρού νησιού με πολύ μικρό οδικό δίκτυο και άρα πάρα πολύ λίγα χιλιόμετρα τον χρόνο, και σε κατσικόδρομους, τα ίδια τέλη με έναν κάτοικο της ΑΘΗΝΑΣ που έχει πολύ καλύτερους αυτοκινητόδρομους στην διάθεση του, και περιθώριο για να κάνει πολλά χιλιόμετρα; Τι θα πρέπει να κάνει αυτός ο πλέον αδικημένος; Είναι συνταγματική ισότητα αυτό; Το θέμα των τελών κυκλοφορίας, μπάζει από παντού.

ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΑ «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ» ΤΕΛΗ

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ

Η μεγάλη πλειοψηφία των κατόχων ΙΧ μεγάλης ηλικίας είναι χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι, των οποίων η δεινή κατάσταση, λόγω της οικονομικής κρίσης, αναγνωρίζεται εμπράκτως και με την απόφαση χορήγησης εκτάκτου βοηθήματος «κοινωνικής αλληλεγγύης». Έρχεται όμως η ίδια η κυβέρνηση να το πάρει πίσω, με το άλλο χέρι, με την δυσβάστακτη αύξηση των τελών κυκλοφορίας.

Επειδή η ανάλγητη φορομπηχτική επιδρομή κατά των ΙΧ – δικύκλων, επιχειρείται να δικαιολογηθεί με οικολογικά προσχήματα, καλούμε την κυβέρνηση να μας εξηγήσει πως είναι δυνατό ένα Seat Ibiza SC E 1.2 1200 cc με μικρότερες εκπομπές 128g/km να πληρώνει διπλάσια τέλη από ένα "οικολογικό" Lexus RX450h SC-L με εκπομπές148g/km;

Στην πραγματικότητα φορολογείται η ηλικία των αυτοκινήτων, με θύματα τους χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους. Τοποθετούνται εκβιαστικά μπροστά στο δίλημμα να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο τους ή να πεινάσουν αγοράζοντας καινούργιο.

Η υπέρογκη αύξηση τελών είναι άδικη για τη δοκιμαζόμενη απ’ την κρίση πλειοψηφία του Ελληνικού λαού. Είναι αντισυνταγματική διότι περιορίζει την ελευθερία κινήσεών του, που προστατεύεται από το άρθρο 5. Επιπλέον το Σύνταγμα προβλέπει ότι οι πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους. Όχι αντιστρόφως ανάλογα.

Η αύξηση είναι παράλογη διότι το νομικό μας σύστημα δεν δέχεται τιμωρία πολιτών χωρίς νόμο που να ισχύει πριν από την τέλεση αξιόποινης πράξης. Κανείς νόμος δεν καθιστούσε απαγορευτική την αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μας, ούτε προέβλεπε οικονομικές επιβαρύνσεις αν δεν αντικαταστήσουμε, πέρα από ορισμένη χρονολογία, το αυτοκίνητο που αγοράσαμε καινούργιο.

Οι πολίτες που αδυνατούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, υποχρεώνονται να τα εγκαταλείψουν.

Ζητούμε την παρέμβαση του Πρωθυπουργού για την υλοποίηση των εντολών του να μην αδικηθούν τα ασθενέστερα εισοδήματα με τα τέλη κυκλοφορίας, το Νομοσχέδιο να τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση και να δοθεί προθεσμία πληρωμής των τελών, μεταγενέστερη της συζήτησης στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και της Ψήφισης του Νομοσχεδίου από την Βουλή.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου