Στο "βήμα" παρουσιάζεται ότι η κοινωνία στην Καστοριά τον 20ο αιώνα ήταν πολυεθνική! Χαρακτηρίζει την περίοδο αυτή μεταβατική και ότι οι Έλληνες ζούσαν εκεί μαζί με τους "ντόπιους που ήταν...Σλαβόφωνοι". Δηλαδή οι ντόπιοι δεν ήταν Έλληνες!
Ασπρόμαυρα βλέμματα μιας πολυεθνικής Καστοριάς
"Μια σημαντική μαρτυρία για την κοινωνική και οικονομική ζωή της Καστοριάς στις αρχές του 20ού αιώνα είναι το αρχείο του Λεωνίδα Παπάζογλου. Ηταν η εποχή που η πόλη και η περιφέρειά της διένυαν μια μεταβατική πολιτική περίοδο: εκεί ζούσαν Έλληνες, Τούρκοι, εβραίοι και Τουρκαλβανοί, μαζί με τους ντόπιους σλαβόφωνους στην πλειονότητά τους αγρότες και κτηνοτρόφοι. Ολο αυτό το σκηνικό αποτυπώνεται στις φωτογραφίες του αρχείου, το οποίο διέσωσε και ανέδειξε ο Γιώργος Γκολομπίας . Αγωνιστές, αντάρτες, στρατιώτες, αλλά και άμαχοι, μεγάλοι και παιδιά που συχνά φορούν τις πατροπαράδοτες φορεσιές, στέκονται μπροστά στον φωτογραφικό του φακό και με το βλέμμα τους δίνουν το στίγμα της εποχής τους.
Οι παραδοσιακές φορεσιές που χωρίς εξαίρεση φορούν οι ηλικιωμένοι, αλλά και μεγάλο ποσοστό των νέων πριν από το 1912, η κάθε μια τους ένα σύνολο μορφών και συμβόλων που παραπέμπει σε συγκεκριμένο τόπο, εθνικότητα και κοινωνική-οικονομική θέση, εναλλάσσονται με τα φράγκικα των περισσότερων ανδρών και τα ευρωπαϊκού τύπου φορέματα πολλών νέων γυναικών, ιδίως από τα αστικά κέντρα της περιοχής, οι οποίες, με τη συνδρομή κοσμημάτων και εντυπωσιακών χτενισμάτων, συναγωνίζονται τις αστές Αθηναίες. Πέραν των ενδυματολογικών στοιχείων, το πολύτιμο αυτό αρχείο παρέχει επίσης πληροφορίες για τις καθημερινές συνήθειες, τους τύπους των όπλων, των υποδημάτων, των κοσμημάτων και των χτενισμάτων."
Γιατί δεν αναφέρεις την πηγή;
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.thermopilai.org/content/meta-ten-propaganda-apo-ton-skai-seira-pairnei-o-tupospoluethnike-e-kastoria-kata-bema
To αρθρο ειναι του βηματος δεν ειναι της πηγης που αναφερεις .
ΑπάντησηΔιαγραφή