Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

Σε λίγο θα μας πουλάνε επεξεργασμένα…κόπρανα.


Μετά την κομπίνα της βάπτισης του γιαουρτιού ως…. επιδόρπιο για να ξεπεράσουν τον σκόπελο της νοθείας, διότι αυτά που κυκλοφορούν μόνο γιαούρτια δεν είναι αφού βάζουν μέσα ..καζεΐνη ( που είναι κόλα ,για αυτο κολάνε τα έντερα όσων τρώνε, και γίνονται αδύνατες ) για να πήζει, έχουμε τα νέα βαφτίσια από τους αθεόφοβους. Του παγωτού ως …"παγωμένο γλύκισμα". Η απάτη κρύβεται καλά, έντεχνα και αποτελεσματικά. Αν κοιτάξουμε στη  σύσταση (στο σημείο που αναφέρονται τα συστατικά) θα δούμε  πως τιτλοφορείται το παγωμένο προϊόν που κρατάμε στα χέρια  μας . Οι καταναλωτές δεν δίνουν προσοχή  διότι πολύ απλά δεν ξέρουν  τη διαφορά που αξίζει  να  τη δούμε αναλυτικότερα:

Η διαφορά είναι  τεράστια... Το παγωτό υποχρεούται να γίνεται από γάλα φρέσκο  ή σκόνη και όλα τα λιπαρά που εμπεριέχονται σε αυτό να  προέρχονται από το γάλα. Απαγορεύεται λοιπόν από τον  Κώδικα Τροφίμων και Ποτών (ο ΚΤΠ  συνοψίζει τις νομικές προδιαγραφές όλων των κυκλοφορούντων  τροφίμων) η οποιαδήποτε προσθήκη λιπαρών που δεν έχουν σχέση  με το γάλα.
Στα παγωμένα γλυκίσματα τώρα, υπάρχει  ελευθερία προσθήκης φυτικών λιπαρών όπως ηλιέλαιο,  καρυδέλαιο, φοινικέλαιο, αραπέλαιο και όποια άλλη μαργαρίνη  φαντάζεστε (και τους συμφέρει). Το ηλιέλαιο αποφεύγεται  γιατί δημιουργεί πρόβλημα στην ομοιογένεια του τελικού  προϊόντος, άρα μην ανησυχείτε για μολυσμένο με ορυκτέλαια  ηλιέλαιο. Ωστόσο, ως επί το πλείστον χρησιμοποιείται το  καρυδέλαιο το οποίο είναι έλαιο "παχύ" και ταιριάζει στην  υφή του τελικού προϊόντος (παγωμένου γλυκίσματος για να μην  ξεχνάμε γρήγορα). Το καρυδέλαιο, το ξέρετε πιστεύω πολλά  χρόνια από τα αντηλιακά. Έδινε το χρώμα, ως φυσική χρωστική,  και την υφή σε όλα τα αντηλιακά τύπου Coppertone (ο τόνος  του χαλκού). Πιστεύω να μη σας πειράζει αν ο εντερικός σας  σωλήνας λαμβάνει το "επιθυμητό μαύρισμα" εσωτερικά χωρίς  κόπο...

Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα είναι  διπλό:
Αφενός παραπλανάται ο καταναλωτής διότι οι  εταιρείες που παράγουν παγωμένα γλυκίσματα στις ιστοσελίδες  τους τα αναφέρουν ως κατηγορία παγωτών για λόγους μάρκετινγκ  κι όχι ως παγωμένα γλυκίσματα.

Αφετέρου το παγωμένο  γλύκισμα είναι ποιοτικά υποδεέστερο προϊόν κατά κοινή  επιστημονική ομολογία σε σχέση με το παγωτό, λόγω της  αφαίρεσης ζωικού λίπους (αποβουτυρωμένο γάλα σκόνη) και της  προσθήκης φυτικών λιπαρών.

Λόγος για όλα τα παραπάνω;  Μαντέψτε... Σας λέει κάτι η λέξη κέρδος; Είναι πολλά τα λεφτά της εξαπάτησης.

Αξίζει να  σημειωθεί ότι σε καμιά διαφήμιση της τηλεόρασης δεν  αναφέρεται προφορικά ή γραπτά η λέξη παγωτό. Έχει  αντικατασταθεί με ατάκες "Απόλαυση", "Δροσιά", "Παγωμένη  Δροσιά" και άλλα κωμικά.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου