Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Είπαμε και εμείς ..τι μας θυμίζει η φωτογραφία ….αλλά το βρήκαμε .




Στις 16 Δεκεμβρίου 2014 θα υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές από τους υποψήφιους παραχωρησιούχους για την ανάπτυξη και λειτουργία του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι Ηρακλείου, σύμφωνα με τις δηλώσεις που έκανε την Παρασκευή στο Ηράκλειο ο μέχρι στιγμής υπουργός Αποδομών Χρυσοχοΐδης.

Παράλληλα, εξήγγειλε και την ανακατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.
Ο υπουργός Υποδομών, αναφερόμενος στο Καστέλι, σημείωσε ότι έχουν δείξει ενδιαφέρον για αυτό «επτά μεγάλοι όμιλοι, έλληνες και ξένοι» και ανακοίνωσε ότι στις 16 Δεκεμβρίου θα υποβληθούν οι τελικές προσφορές των υποψήφιων παραχωρησιούχων στη δεύτερη και τελευταία φάση του διαγωνισμού. Έτσι, τόνισε, ενδέχεται να υπάρχει ανάδοχος στις αρχές του 2015 και, μάλιστα, η σύμβαση παραχώρησης να υπογραφεί και να εγκριθεί από τη Βουλή στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2015.

Χωρίς διόδια στην αρχή ο ΒΟΑΚ

Επίσης ανακοίνωσε και την κατασκευή του ΒΟΑΚ, «ένα έργο το οποίο θα κοστίσει όσο χρειάζεται, σύμφωνα με τις μελέτες οι οποίες ξεκινάνε», με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης. Ωστόσο, δεν θα υπάρχουν διόδια, αλλά θα χρησιμοποιηθεί η πρακτική των πληρωμών διαθεσιμότητας.

Ο υπουργός Υποδομών μίλησε για συνδυασμό κεφαλαίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ιδιώτες επενδυτές και τράπεζες, που θα έρθουν να χρηματοδοτήσουν το έργο, με διάρκεια παραχώρησης τα 30 έτη.

Το Δημόσιο θα αναλάβει για αντίστοιχη περίοδο την αποπληρωμή του δανεισμού και της απόδοσης των κεφαλαίων του παραχωρησιούχου, είπε ο υπουργός Υποδομών, ενώ υπογράμμισε ότι το έργο δεν θα έχει διόδια, «όχι γιατί είμαστε λαϊκιστές, αλλά γιατί οι πιθανές απαλλοτριώσεις ενός παράπλευρου δικτύου, για να δώσουμε τη δυνατότητα εναλλακτικών διαδρομών, κοστίζουν τεράστια στην Κρήτη».

«Συνεπώς οδηγούμαστε σε ένα μοντέλο -όπως και το Καστέλι εξάλλου και το "Ελευθέριος Βενιζέλος" και μια σειρά άλλα μεγάλα πρότζεκτ που γίνονται στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή- με κεφάλαια μεικτά, δημόσια και ιδιωτικά, για να κατασκευάσουμε ένα δρόμο την ευθύνη του οποίου -συντήρηση, λειτουργία, οδική ασφάλεια- θα έχει η υπεύθυνη εταιρεία».

Ξέχασε όμως να μας ενημερώσει το τι θα γίνει εάν δεν πληρώνετε ο επενδυτής .  Εμείς τους λέμε πως εσκεμμένα υποκρύπτουν πως εάν δεν πληρώνετε εγκαίρως, βάση του ευρωπαϊκού νόμου το έργο έρχεται στην κυριότητα του με συνοπτικές διαδικασίες. Και ασφαλώς κάποιοι θα φροντίσουν να… μην πληρώνετε. .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου