Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

θα τους πηδήξουν τους «Χαμεράδες» και καλά κάνουν . Να τα αλλάξουν με …Ζάσταβα.



Ψιλοβαρύς θα είναι ο πέλεκυς που θα πέσει στους ιδιοκτήτες IX με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω καθώς θεωρείται βέβαιη πλέον η αύξηση κατά 3% στον ήδη υπάρχοντα Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης και στις δύο κατηγορίες οχημάτων που επιβάλλονταν.
Ειδικότερα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνονταν σε ποσοστό 5% επί του τεκμηρίου διαβίωσης για αυτοκίνητα με κινητήρες έως 2,5 λίτρα και σε ποσοστό 10% επί του τεκμηρίου διαβίωσης.
Σύμφωνα με την αύξηση 3% τα ποσοστά με βάση τα οποία υπολογίζεται ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης αυξάνονται σε 8% και 13% αντίστοιχα γεγονός που σημαίνει ελάχιστη επιβάρυνση 172,2 ευρώ για ένα δίλιτρο αυτοκίνητο που έχει περάσει την 5ετία ενώ για ένα αντίστοιχο όχημα με ίδιο κινητήρα που δεν έχει κλείσει 5ετία η επιβάρυνση ανέρχεται σε 216 ευρώ!
Όσο αυξάνονται τα κυβικά του οχήματος αυξάνεται ανάλογα και η επιβάρυνση των ιδιοκτητών με αποτέλεσμα στα οχήματα με κινητήρες από 4 λίτρα και άνω η επιβάρυνση να ξεπερνά τα 1.000 ευρώ!
Το μεγάλο ερωτηματικό που προκύπτει αυτή τη στιγμή έχει να κάνει με το γεγονός πως κανείς δεν είναι σίγουρος αν ο αυξημένος Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβληθεί με αναδρομική ισχύ ώστε να καταβληθεί με το εκκαθαριστικό σημείωμα της φετινής φορολογικής δήλωσης ή θα ισχύσει για το 2015 οπότε θα καταβληθεί το 2016.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως είναι πολύ πιθανό να επιβληθεί με αναδρομική ισχύ ώστε τα 20 εκατ. ευρώ που εκτιμά πως θα εισπράξει η κυβέρνηση να προστεθούν στα κρατικά έσοδα για το 2015 και όχι για την επόμενη χρονιά.
Πάνω από 350.000 ιδιοκτήτες, 100.000 ΙΧ σε «ακινησία»
Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης αφορούν πάνω από 350.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Ειδικότερα τα δίλιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ξεπερνούν τις 280.000 ΙΧ ενώ 62.534 βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής «ακινησίας» δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.
Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 2001 έως 3 λίτρα κυκλοφορούν πάνω από 55.000 ΙΧ ενώ 23.425 οχήματα βρίσκονται σε «ακινησία».
Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. κυκλοφορούν 20.184 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται 10.057 οχήματα.
Στην τελευταία κατηγορία που αφορά σε οχήματα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω φαίνεται πως κυκλοφορούν 7.147 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται πάνω από 4.500 οχήματα.
Η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης οδήγησε στην κατάρρευση των πωλήσεων στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω εξαιτίας του υπέρογκου κόστους χρήσης ενώ παράλληλα οδήγησαν σε «ακινησία» πάνω από 100.000 ΙΧ.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τις εξαγωγές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού που υπολογίζονται σε πάνω από 50.000 οχήματα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου