Οι τρεις από τις τέσσερις τράπεζες που
ανακοινώθηκε ότι θα δανείσουν τη Fraport με 900 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση της
επένδυσης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, δεν είναι ιδιωτικά χρηματοπιστωτικά
ιδρύματα, αλλά μηχανισμοί «τύπου ΔΝΤ», οι οποίοι πρόκειται να παράσχουν στην
εταιρεία δημόσιο χρήμα και όχι ιδιωτικά κεφάλαια.
Επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά πως πρόκειται για μια σκανδαλώδη επένδυση, στην ουσία χωρίς λεφτά των επενδυτών, ή μάλλον με λεφτά των Ελλήνων και των Ευρωπαίων πολιτών.
Επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά πως πρόκειται για μια σκανδαλώδη επένδυση, στην ουσία χωρίς λεφτά των επενδυτών, ή μάλλον με λεφτά των Ελλήνων και των Ευρωπαίων πολιτών.
Το έγκλημα το παρουσιάζουν στις ιστοσελίδες
τους οι ίδιοι οι τραπεζικοί οργανισμοί.
Συγκεκριμένα, οι δύο πρώτοι οργανισμοί που θα δανείσουν τη Fraport είναι η Διεθνής Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (IBRD) που έχει συσταθεί για να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση, μετά τον Ψυχρό Πόλεμο, τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, και ο Διεθνής Οργανισμός Χρηματοδότησης (IFC).
Και οι δύο οργανισμοί υπάγονται στην Παγκόσμια Τράπεζα, μια τράπεζα με διακηρυγμένο στόχο την καταπολέμηση της παγκόσμιας φτώχειας και με χρηματοδότες τα 189 κράτη που τη συναποτελούν.
Μεταξύ των κρατών αυτών είναι και η Ελλάδα, η οποία συμμετέχει και στους δύο οργανισμούς (στην IBRD από το 1945 και στον IFC από το 1957).
Πρόκειται δηλαδή για οργανισμούς που έχουν συσταθεί με δημόσιο χρήμα πολιτών από διαφορετικά κράτη.
Και αν στη χρηματοδότηση των δύο πρώτων φορέων η συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου είναι αμελητέα, στους επόμενους δύο οργανισμούς που θα δανείσουν τη Fraport, υπάρχει πολύ πιο έντονο το χρώμα του ελληνικού δημόσιου χρήματος.
Μεταξύ των δανειστών θα είναι και η Black Sea Trade and Development Bank με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για τράπεζα που ιδρύθηκε με σκοπό την ανάπτυξη των παρευξείνιων χωρών και στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχει πρώτη η Ελλάδα μαζί με την Τουρκία και τη Ρωσία (από 16,5% η κάθε μία).
Εκπρόσωπος της χώρας μας στο Συμβούλιο των Διοικητών (το ανώτατο όργανο της τράπεζας) είναι ο ίδιος ο υπουργός Οικονομίας Δημήτρης Παπαδημητρίου.
Ο τέταρτος δανειοδότης της Fraport, όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία, θα είναι η ελληνική Alpha Bank, «η οποία έχει ανακεφαλαιοποιηθεί με χρήματα του ελληνικού λαού», και μάλιστα την ώρα που οι κάνουλες της χρηματοδότησης της προς τις ελληνικές επιχειρήσεις έχουν κλείσει.
Επιβεβαιώνεται δηλαδή πανηγυρικά ότι η Fraport δεν είχε τα χρήματα και ότι αναζητούσε χρηματοδότηση.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύει την αφερεγγυότητα της εν λόγω εταιρείας και τη γενικότερη απάτη εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου και των Ελλήνων πολιτών εφόσον, εκτός των άλλων, η Fraport είχε προσκομίσει εγγυητικές επιστολές χωρίς αντίκρισμα κατά τη διαγωνιστική διαδικασία .
Διαψεύδει το ΤΑΙΠΕΔ
Σε κάθε περίπτωση πάντως, «κύκλοι» του ΤΑΙΠΕΔ διαβεβαίωναν πως δεν υπάρχει καμία περίπτωση το Δημόσιο να μπει εγγυητής για τα δάνεια της Fraport, όπως είχε διαρρεύσει τις προηγούμενες ημέρες.
Ο σχετικός θόρυβος προκλήθηκε μετά τις πληροφορίες για συμμετοχή στελεχών του Ταμείου στις προσπάθειες ανεύρεσης δανείων από κοινού με στελέχη της Fraport, με διαβουλεύσεις στο Λονδίνο, οι οποίες ποτέ δεν διαψεύστηκαν.
Εντύπωση πάντως προκαλεί η πληροφορία που μετέφερε δύο μέρες μετά, την περασμένη Παρασκευή, η «Αυγή», επικαλούμενη πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, ότι «οι τρεις συμβαλλόμενοι (Δημόσιο, δανείστριες τράπεζες και Fraport) θα υπογράψουν μια τριμερή σύμβαση, όπου θα προβλέπονται οι όροι και οι ρήτρες... συμβίωσης όλων των πλευρών για 40 χρόνια».
Μέτοχος με 5.000 ευρώ!
Και δεν είναι αυτά τα μόνα μελανά σημεία στην όλη υπόθεση. Υπάρχει πρόβλημα και στην ίδια τη σύμβαση, η οποία προβλέπει ακόμα και την επιστροφή ΦΠΑ στη Fraport μειώνοντας κατά 300 εκατομμύρια το εφάπαξ τίμημα, άρα και πάλι έμμεση χρηματοδότηση από το ελληνικό Δημόσιο.
Υπάρχει το ζήτημα της κυπριακής offshore Slentel που συμμετέχει στην κοινοπραξία και την οποία έκρινε αξιόπιστη το ΤΑΙΠΕΔ την ώρα που είχε μετοχικό κεφάλαιο μόλις 5.000 ευρώ.
Υπάρχει, τέλος, το ζήτημα της χρηματοδότησης από το πακέτο Γιούνκερ με 400 εκατομμύρια των Ευρωπαίων πολιτών, γεγονός που δείχνει ότι στην κυριολεξία η Fraport αναλαμβάνει τη δημόσια περιουσία της χώρας για 40 χρόνια χωρίς να καταβάλει ούτε ένα ευρώ». Εν τω μεταξύ, τροπολογία που ζητά την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης των 14 κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας θα τεθεί προς ψηφοφορία την προσεχή Πέμπτη 16/2, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο.
Η τροπολογία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή, και την υποστήριξη της Ευρωομάδας της Αριστεράς (GUE/NGL).
efsyn.gr
Συγκεκριμένα, οι δύο πρώτοι οργανισμοί που θα δανείσουν τη Fraport είναι η Διεθνής Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (IBRD) που έχει συσταθεί για να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση, μετά τον Ψυχρό Πόλεμο, τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, και ο Διεθνής Οργανισμός Χρηματοδότησης (IFC).
Και οι δύο οργανισμοί υπάγονται στην Παγκόσμια Τράπεζα, μια τράπεζα με διακηρυγμένο στόχο την καταπολέμηση της παγκόσμιας φτώχειας και με χρηματοδότες τα 189 κράτη που τη συναποτελούν.
Μεταξύ των κρατών αυτών είναι και η Ελλάδα, η οποία συμμετέχει και στους δύο οργανισμούς (στην IBRD από το 1945 και στον IFC από το 1957).
Πρόκειται δηλαδή για οργανισμούς που έχουν συσταθεί με δημόσιο χρήμα πολιτών από διαφορετικά κράτη.
Και αν στη χρηματοδότηση των δύο πρώτων φορέων η συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου είναι αμελητέα, στους επόμενους δύο οργανισμούς που θα δανείσουν τη Fraport, υπάρχει πολύ πιο έντονο το χρώμα του ελληνικού δημόσιου χρήματος.
Μεταξύ των δανειστών θα είναι και η Black Sea Trade and Development Bank με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για τράπεζα που ιδρύθηκε με σκοπό την ανάπτυξη των παρευξείνιων χωρών και στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχει πρώτη η Ελλάδα μαζί με την Τουρκία και τη Ρωσία (από 16,5% η κάθε μία).
Εκπρόσωπος της χώρας μας στο Συμβούλιο των Διοικητών (το ανώτατο όργανο της τράπεζας) είναι ο ίδιος ο υπουργός Οικονομίας Δημήτρης Παπαδημητρίου.
Ο τέταρτος δανειοδότης της Fraport, όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία, θα είναι η ελληνική Alpha Bank, «η οποία έχει ανακεφαλαιοποιηθεί με χρήματα του ελληνικού λαού», και μάλιστα την ώρα που οι κάνουλες της χρηματοδότησης της προς τις ελληνικές επιχειρήσεις έχουν κλείσει.
Επιβεβαιώνεται δηλαδή πανηγυρικά ότι η Fraport δεν είχε τα χρήματα και ότι αναζητούσε χρηματοδότηση.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύει την αφερεγγυότητα της εν λόγω εταιρείας και τη γενικότερη απάτη εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου και των Ελλήνων πολιτών εφόσον, εκτός των άλλων, η Fraport είχε προσκομίσει εγγυητικές επιστολές χωρίς αντίκρισμα κατά τη διαγωνιστική διαδικασία .
Διαψεύδει το ΤΑΙΠΕΔ
Σε κάθε περίπτωση πάντως, «κύκλοι» του ΤΑΙΠΕΔ διαβεβαίωναν πως δεν υπάρχει καμία περίπτωση το Δημόσιο να μπει εγγυητής για τα δάνεια της Fraport, όπως είχε διαρρεύσει τις προηγούμενες ημέρες.
Ο σχετικός θόρυβος προκλήθηκε μετά τις πληροφορίες για συμμετοχή στελεχών του Ταμείου στις προσπάθειες ανεύρεσης δανείων από κοινού με στελέχη της Fraport, με διαβουλεύσεις στο Λονδίνο, οι οποίες ποτέ δεν διαψεύστηκαν.
Εντύπωση πάντως προκαλεί η πληροφορία που μετέφερε δύο μέρες μετά, την περασμένη Παρασκευή, η «Αυγή», επικαλούμενη πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, ότι «οι τρεις συμβαλλόμενοι (Δημόσιο, δανείστριες τράπεζες και Fraport) θα υπογράψουν μια τριμερή σύμβαση, όπου θα προβλέπονται οι όροι και οι ρήτρες... συμβίωσης όλων των πλευρών για 40 χρόνια».
Μέτοχος με 5.000 ευρώ!
Και δεν είναι αυτά τα μόνα μελανά σημεία στην όλη υπόθεση. Υπάρχει πρόβλημα και στην ίδια τη σύμβαση, η οποία προβλέπει ακόμα και την επιστροφή ΦΠΑ στη Fraport μειώνοντας κατά 300 εκατομμύρια το εφάπαξ τίμημα, άρα και πάλι έμμεση χρηματοδότηση από το ελληνικό Δημόσιο.
Υπάρχει το ζήτημα της κυπριακής offshore Slentel που συμμετέχει στην κοινοπραξία και την οποία έκρινε αξιόπιστη το ΤΑΙΠΕΔ την ώρα που είχε μετοχικό κεφάλαιο μόλις 5.000 ευρώ.
Υπάρχει, τέλος, το ζήτημα της χρηματοδότησης από το πακέτο Γιούνκερ με 400 εκατομμύρια των Ευρωπαίων πολιτών, γεγονός που δείχνει ότι στην κυριολεξία η Fraport αναλαμβάνει τη δημόσια περιουσία της χώρας για 40 χρόνια χωρίς να καταβάλει ούτε ένα ευρώ». Εν τω μεταξύ, τροπολογία που ζητά την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης των 14 κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας θα τεθεί προς ψηφοφορία την προσεχή Πέμπτη 16/2, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο.
Η τροπολογία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή, και την υποστήριξη της Ευρωομάδας της Αριστεράς (GUE/NGL).
efsyn.gr
Το ανεκδοτο της ημερας, και πες μου μετα οτι δεν γελασες......
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ποινή 4 ετών φυλάκισης και το χρηματικό πρόστιμό των 10.000 ευρώ
επικύρωσε ο Άρειος Πάγος
για τον πρώην υπουργό του ΠΑΣΟΚ,
Γιάννο Παπαντωνίου και στη σύζυγό του, Σταυρούλα Κουράκου, για ανακριβή δήλωση περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) του οικονομικού έτους 2009