Στο… σφυρί βγαίνει η πολύπαθη
ΕΛΒΟ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τηρώντας στο έπακρο τις μνημονιακές
δεσμεύσεις που πήρε με το τρίτο μνημόνιο.
Βγαίνει προς πώληση από τον
ειδικό εκκαθαριστή (τον Μ. Χουρδάκη της Ernst & Young), αλλά όχι σε τέσσερα
κομμάτια όπως είχε “σχεδιαστεί” πριν καιρό, αλλά στο 100%!
Οι εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ
βρίσκονται στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης, καταλαμβάνουν έκταση 270.000
τ.μ. με καλυμμένη επιφάνεια 60.000 τ.μ.
Το τίμημα που “ακούστηκε” είναι
της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ, ένα πολύ χαμηλό τίμημα, αν αναλογιστούμε
ότι μόνο την αξία σε ανταλλακτικά που υπάρχουν μέσα στο εργοστάσιο, εξαρτήματα
που η αξία τους ξεπερνάει τα 13 εκατομμύρια ευρώ, αλλά υπάρχει και ο
υλικοτεχνολογικός εξοπλισμός, η αξία του οικοπέδου και η δυναμική της εταιρίας
με το εξειδικευμένο προσωπικό. Αν όλα αυτά συνυπολογιστούν, τότε μιλάμε για μία
πολύ μεγαλύτερη αξία, που σίγουρα ξεπερνάει κατά πολύ το παραπάνω τίμημα.
Να επισημάνουμε ότι η Ελληνική
Βιομηχανία Οχημάτων ΑΒΕ (ΕΛΒΟ) είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία οχημάτων στην
Ελλάδα, η οποία κατασκευάζει λεωφορεία και στρατιωτικά οχήματα, με μεγάλο
διεθνές πελατολόγειο, αλλά και συμβάσεις που τρέχουν με τον ΟΑΣΘ και άλλες
χώρες.
Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων
ιδρύθηκε το 1972 με την επωνυμία ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕ, ως θυγατρική τις αυστριακής
Steyr, ενώ το 1987 μετονομάσθηκε σε ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΕΛΒΟ) ΑΒΕ,
και ο πλήρης έλεγχος της εταιρείας πέρασε στο Ελληνικό Δημόσιο.
Ωστόσο, τον Αύγουστο του 2000,
μετά από διεθνή διαγωνισμό, το 43% των μετοχών της εταιρείας, καθώς και το
μάνατζμεντ πέρασαν στην κοινοπραξία των εταιρειών ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. ΟΜΙΛΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ και ΜΕΤΚΑ Α.Ε. Μία δεκαετία αργότερα, το 2011 ο Όμιλος Μυτιληναίου
μεταβίβασε τον έλεγχο πίσω στο Ελληνικό Κράτος έναντι συμβολικού τιμήματος ενός
ευρώ.
Πρόσφατα, η ΕΛΒΟ μπήκε στο
υπερταμείο, προκειμένου να κλείσει η αξιολόγηση, καθώς ήταν ένα από τα
προαπαιτούμενα. Η αξιολόγηση δεν έκλεισε, αλλά η πώληση δημόσιων οργανισμών,
όπως και της ΕΛΒΟ, προχωράνε…
Ξεφτίλα...!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή