Στην καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ελλάδας με
την Τουρκία, με τα εγκαίνια της γραμμής Τσεσμέ-Λαυρίου στις 2 Ιουνίου, προχωρούν
«ναυτιλιακοί πράκτορες» των δύο χωρών.
Η διάρκεια του ακτοπλοϊκού δρομολογίου προβλέπεται
να είναι 7 ώρες και αναμένεται να μειώσει αισθητά τον χρόνο μετάβασης από την
Ευρώπη προς την Τουρκία για μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών και οδηγών φορτηγών. Η
εταιρεία που ονομάζεται «Aegean.Sea.Ways» (http://aegeanseaways.gr)
έχει έδρα την Κωνσταντινούπολη. Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου είναι ο
Bülent Ipek, ενώ την «εκπροσώπηση» της συγκεκριμένης εταιρείας στην Ελλάδα έχει
αναλάβει η ΣΤΕΦΜΑΡ ΕΠΕ.
Η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση αναμένεται, να
ξεκινήσει τα δρομολόγιά της από τις 2 Ιουνίου, και στόχος είναι να είναι ενεργή
όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο αλλά όλον τον χρόνο. Στόχος είναι να
εξυπηρετηθεί ένας μεγάλος όγκος φορτηγών, επιβατών και τουριστών από την Ευρώπη
προς την Τουρκία και το αντίστροφο.
«Έως τώρα περίπου 440.000 φορτηγά από την Τουρκία
και 300.000 από Ιράν και Αζερμπαϊτζάν προκειμένου να φθάσουν στην Ευρώπη
ακολουθούσαν διαδρομές μέσω Βουλγαρίας ή μέσω Εγνατίας Οδού για την Ηγουμενίτσα
με μεγάλη ταλαιπωρία και με παράλληλη αύξηση του λειτουργικού κόστους» «Ένας
οδηγός φορτηγού ή τουρίστας ή επιβάτης φθάνοντας από την Ανκόνα συνήθως έβγαινε
με το πλοίο στην Ηγουμενίτσα διανύοντας από εκεί περίπου 600 με 700 χιλιόμετρα
μέσω της Εγνατίας Οδού με μία αναμονή στα τουρκικά σύνορα 6 με 7 ώρες τον
χειμώνα και που το καλοκαίρι μπορεί να έφθανε τις 12 ώρες για να φθάσει στη
Σμύρνη ή πιο βαθιά στην τουρκική ενδοχώρα μετά από 6 έως 10 ώρες επιπλέον
οδήγησης».
Δήλωσε ότι «τώρα με τη νέα γραμμή μέσω Λαυρίου ένας
επιβάτης, τουρίστας, οδηγός φορτηγού θα μπορεί σε 1,5 μέρα από την Ανκόνα και
μέσω Πατρών και Λαυρίου να βρίσκεται στη Σμύρνη».
«Η πρόταση
για την υλοποίηση του εγχειρήματος έρχεται από παλιά και πριν ακόμα υποβάλει
ανάλογη πρόταση η Helenic Seaways για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Μυτιλήνη
και τη Σμύρνη». Αρχικά το σχέδιο της
ακτοπλοϊκής σύνδεσης προέβλεπε ως λιμάνι εξόδου και εισόδου τη Ραφήνα.
Σύμφωνα με τον Έλληνα εκπρόσωπο της εταιρείας στην
Ελλάδα το πλοίο θα φέρει πιθανόν σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν θα είναι μόνο
για εμπορικούς . Θα μπορεί να εξυπηρετεί 1.200 επιβάτες 300 οχήματα και 40
φορτηγά σε κάθε δρομολόγιο. Τα πλοίο θα φεύγει από τη Σμύρνη στις 7 ώρα το πρωί
και θα είναι στο Λαύριο στις 2 ώρα το μεσημέρι ενώ θα φεύγει 6 το απόγευμα της
ίδιας ημέρας από το Λαύριο για να φτάνει στις 1 τα μεσάνυχτα στο Τσεσμέ». Η
πόλη του Λαυρίου αλλά και του Τσεσμέ, εξήγησε, αναβαθμίζονται και πλέον θα
είναι κέντρα τουριστικής αλλά και εμπορικής κίνησης.
Μπράβο ρε «Ίχνος» !
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι σωστός.