Το Oruc Reis "έσπασε" για πρώτη φορά το όριο των 12 ναυτικών μιλίων στο Καστελόριζο επιχειρώντας να "τσεκάρει" τις ελληνικές αντιδράσεις και κλιμκαώνοντας επικίδυνα την κατάσταση...
Για πρώτη φορά το τουρκικό ερευνητικό σκάφος έφτασε στα 11, 2 μίλια από το ελληνικό νησί. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι προθέσεις των Τούρκων είχαν διαφανεί. Αφού έκανε την παραβίαση το σκάφος άλλαξε πορεία και μένει να αποδειχθεί αν τελικώς επανέλθει σε τροχιά παραβίασης του ορίου των 12 ναυτικών μιλίων από το νησί, χώρο στο οποίο, βάσει του Διεθνούς Δικαίου, η Ελλάδα θα μπορούσε να επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη της.
Εν συνεχεία το τουρκικό πλοίο επανήλθε στην εκτός των 12 μιλίων περιοχή και
πλέον πλέει περίπου στα 17 με νοτιοδυτική κατεύθυνση (ανατολικά της Ρόδου) αν
και όλα αυτά μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή.
press-gr.com
Ζώνη απαγόρευσης πτήσεων και πλόων σκαφών πάσης κατηγορίας (πολεμικών και λοιπών) επέβαλε το τουρκικό Γενικό Επιτελείο γύρω από το ερευνητικό σκάφος Oruc Reis, το οποίο έφτασε νωρίς το απόγευμα σε απόσταση 11,7 μιλίων από την νήσο Στρογγύλη και 13,6 μιλίων από την Μεγίστη (Καστελόριζο). Η Άγκυρα διαμήνυσε στην Αθήνα ότι «Οποιοδήποτε αεροσκάφος ή πλοίο εισέλθει στην ζώνη των 10 ναυτικών μιλίων γύρω από το ερευνητικό πλοίο, θα αναχαιτιστεί και αν συνεχίσει την πορεία του, θα καταστραφεί». Κατόπιν αυτού, κανένα ελληνικό πολεμικό πλοίο δεν έχει εξέλθει από το λιμάνι ή την περιοχή του λιμένος της Μεγίστης (όχι ότι υπάρχουν πολλά ελληνικά πλοία μεταξύ Ρόδου και Μεγίστης, δύο ή τρία είναι) και κανένα ελληνικό μαχητικό δεν έχει πλησιάσει την περιοχή από τον φόβο του «ατυχήματος».
Έξι τουρκικά πολεμικά πλοία, δύο φρεγάτες και τέσσερις κορβέτες προστατεύουν το ερευνητικό και τα δύο πλοία της συνοδείας του, καταργώντας στην πράξη και διά της απειλής χρήσης όπλων την ελληνική δικαιοδοσία.
Μέχρι τον Αύγουστο του 2020 το ίδιο το ΓΕΕΘΑ ανακοίνωσε ότι παραβιάστηκαν 2108 φορές τα Ε.Υ.Χ κάτω από τη ζώνη των 6 μιλίων και ως γνωστόν η Ελλάδα δεν απάντησε.
Ο Kούλης ο Φαρδυκώλης και οι ξένοι “πατριώτες” στα ΜΜΕ που παλεύουν να μας σώσουν!
Το μεγάλο θέμα για τον Κούλη είναι η αύξηση κρουσμάτων στην Θεσσαλονίκη
ΑπάντησηΔιαγραφή