Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010

Δολοφόνος είναι και αυτός, που σκοτώνει με πράξεις .


Μέσα σε κλίμα οδύνης τελέσθηκε το απόγευμα της Κυριακής από τον Ιερό Ναό Υπαπαντής του Σωτήρος στη Γέργερη Ηρακλείου η κηδεία του σμηναγού Σήφη Αναστασάκη, ο οποίος τα ξημερώματα έχασε τελικά τη μάχη για τη ζωή, στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου, όπου νοσηλευόταν μετά τη σύγκρουση δύο F-16 κατά τη διάρκεια άσκησης νότια της Κρήτης. Τραγικές φιγούρες η έγκυος σύζυγος του, οι γονείς και οι συγγενείς του, που δεν μπορούν ακόμη να πιστέψουν ότι ο «περήφανος αετός τους» δεν υπάρχει πια.

Κατά τα καθιερωμένα στεφάνια και συλλυπητήρια, έστειλαν όλοι οι «δολοφόνοι» του.

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ

«Μία σύγκρουση που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί» είναι ο τίτλος της σημερινής τραγωδίας στην Κρήτη:
Αν τα δύο μαχητικά αεροσκάφη F-16C/D Block 52+ της 340 Μοίρας ήταν εξοπλισμένα με Σύστημα Απεικόνισης Μάχης AACMI (Αutonomus Air Combat Maneuvering Instrumentation), ο διαγωνισμός για την προμήθεια του οποίου έχει ακυρωθεί τέσσερις (!) φορές από το 2001 είναι πολύ πιθανό ότι δεν θα είχε συμβεί ποτέ το δυστύχημα που έχει βυθίσει στο πένθος την Π.Α.. Το κόστος του AACMI στον ΕΜΠΑΕ 2011-2015 δεν ξεπερνά το ένα έκτο του κόστους ενός F-16, μόλις 10 εκατ. ευρώ. Δηλαδή όσο ζημιώνει το δημόσιο ο ΟΣΕ επί τρεις ημέρες! Η δαπάνη αυτή είναι ότι έχει απομείνει μετά από μία δεκαετία περικοπών ενός προγράμματος που θα εξασφάλιζε όσο το δυνατόν πιο ασφαλή και με μειωμένους κινδύνους, εκπαίδευση στις αερομαχίες. Το αρχικό πρόγραμμα ήταν 35 εκατ. ευρώ (όσο κοστίζει το μισό F-16) για το σύνολο των Πτερύγων της Π.Α. Τα συστήματα αυτά διαθέτουν coalition avoidance (προειδοποιητή σύγκρουσης) και συλλέγουν σε νανοδευτερόλεπτα τα δεδομένα της αερομαχίας και εκπέμπουν στον χειριστή προειδοποιητικό σήμα επερχόμενης σύγκρουσης βάσει του φακέλου πτήσης των δύο αεροσκαφών. Επίσης μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο στο Κέντρο Ελέγχου της Πτέρυγας ακριβή εικόνα της άσκησης. Ειδικά έτσι όπως έγινε η σύγκρουση το AACMI θα μπορούσε να αποβεί σωτήριο: Το μονοθέσιο F-16C με πιλότο τον άτυχο σμηναγό Αναστάσιο Μπαλατσούκα 33 ετών, πήγε και «κάρφωσε» από κάτω προς τα πάνω, περίπου στη μέση το F-16D στο οποίο βρίσκονταν ο Σμηναγός Ιωσήφ Αναστασάκης 35 ετών και ο ανθυποσμηναγός Παύλος Μποτζάκης, 25 ετών. Αν είχε σύστημα ΑACMI ο προειδοποιητής είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είχε αποτρέψει το θύμα από την ολοκλήρωση του ελιγμού. Και όμως: Τόσα δισεκατομμύρια πετάγονται στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ, αλλά δεν υπάρχουν 10 ή 35 εκατ. ευρώ για να υπάρξει η μέγιστη δυνατή ασφάλεια στις ασκήσεις των πιλότων της Π.Α.
Αλλά φαίνεται ότι στις ΔΕΚΟ εργάζονται άλλους είδους «δημόσιοι υπαλλήλοι»-όπως αποκάλεσε τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Π. Μπεγλίτης.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου