To θέμα είναι… το πως βρεθήκαν τα λαθραία από την Ξάνθη στο…. Mαυροβούνιο.
Ένα
στοιχειωμένο στην όψη πλοίο, σαν αυτά που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά
λαθρομεταναστών ή για λαθρεμπόριο, έχει προκαλέσει μεγάλη κινητοποίηση εκ
μέρους των ελληνικών λιμενικών, τελωνειακών και εισαγγελικών αρχών, αλλά και
την εμπλοκή του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού.
Η κινητοποίηση οφείλεται στο γεγονός ότι μέσα στο αμπάρι του πλοίου βρίσκονται
στοιβαγμένα σχεδόν 20.000 κιβώτια με 500 πακέτα τσιγάρα το καθένα, δηλαδή
περίπου 10 εκατομμύρια πακέτα, πολλά από τα οποία φέρουν σήμανση της ελληνικής
καπνοβιομηχανίας Ξάνθης, της περιώνυμης ΣΕΚΑΠ, η οποία από το 2013 ανήκει στον
ομογενή επιχειρηματία και ιδιοκτήτη της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδη, αλλά όπως λέει,
δεν γνωρίζει τίποτα για την υπόθεση.
Πρόκειται για την ίδια εταιρεία που προ μηνός απασχόλησε έντονα την
επικαιρότητα εξαιτίας των οξύτατων αντιδράσεων για χαριστική ρύθμιση που
προώθησε η κυβέρνηση προκειμένου να απαλλαγεί η ΣΕΚΑΠ από βαρύ πρόστιμο που της
είχε επιβληθεί για υπόθεση λαθρεμπορίας τσιγάρων, η οποία διαπιστώθηκε προτού
γίνει η μεταβίβαση της ιδιοκτησίας της από την Αγροτική Τράπεζα στον κ. Σαββίδη.
Το
ουκρανικό αλιευτικό σκάφος «RS-300 097», σύμφωνα με όσα είχε πει αρχικά ο
κυβερνήτης του, εκτελούσε δρομολόγιο από το Μαυροβούνιο προς τον Λίβανο όταν
εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Έπλεε ακυβέρνητο σε διεθνή ύδατα νότια της Κρήτης λόγω
σοβαρής μηχανικής βλάβης.
Το εντυπωσιακό είναι ότι στην επιχείρηση
διάσωσης του πληρώματος δεν συμμετείχε κάποιο ελληνικό πλοίο, αλλά το ρωσικό
πολεμικό «Αντιναύαρχος
Kulakov»
που έπλεε στην περιοχή, όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή του το ρωσικό
υπουργείο Άμυνας.
Το
πλοίο-φάντασμα βρίσκεται ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Παλαιόχωρας εδώ και
επτά ολόκληρους μήνες και τα επτά μέλη του πληρώματός του, όλοι τους υπήκοοι
Ουκρανίας, διαβιούν σε αυτό υπό άθλιες συνθήκες.
Ένα από τα πολλά παράδοξα στη μυστηριώδη αυτή υπόθεση είναι, όπως σχολιάζουν
ανώτερα στελέχη των τελωνειακών αρχών, ότι ενώ σε ανάλογες περιπτώσεις η
δέσμευση των ύποπτων φορτίων διαρκεί συνήθως από 10 έως 20 ημέρες ώσπου να κλείσει
η δικογραφία, στην προκειμένη έχουν παρέλθει επτά μήνες χωρίς να ξέρει κανείς
ποια θα είναι η εξέλιξη. Ο πρώτος έλεγχος στο εμπόρευμα του ουκρανικού
αλιευτικού από τις τελωνειακές αρχές έγινε μόλις το καράβι μεταφέρθηκε με τη
συνδρομή ντόπιου αλιευτικού εντός του λιμανιού της Παλαιόχωρας.
Όπως λένε πηγές που γνωρίζουν τις διαδικασίες που ακολουθούνται σε τέτοιες
περιπτώσεις, από τους χειρισμούς που ακολούθησαν ανακύπτουν τα συγκεκριμένα
ερωτήματα:
■ Γιατί οι τελωνειακές αρχές προχώρησαν σε δεύτερο έλεγχο του εμπορεύματος του
πλοίου;
■ Ποια στοιχεία έχει στην κατοχή της η
εισαγγελέας ώστε να ζητήσει τον ενδελεχή επανέλεγχο του εμπορεύματος τη στιγμή
μάλιστα που το πλοίο ήταν έτοιμο προς αναχώρηση;
Όπως εξηγούν στο «ΘΕΜΑ» οι ίδιες πηγές, «όταν έχεις να κάνεις με μια τόση
μεγάλη ποσότητα, η διαδικασία που ακολουθείται συνήθως είναι η κατάσχεση του
φορτίου μέχρι το τέλος της έρευνας και όχι απλώς η δέσμευσή του».
Γι’ αυτό και
αναρωτιούνται: «Ποιος μπορεί να διασφαλίσει ότι μέσα στο
τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από τη μεταφορά του πλοίου στο
λιμάνι μέχρι και τον δεύτερο έλεγχο του φορτίου δεν θα μπορούσε να υπάρξει
αλλοίωση των πραγματικών στοιχείων;».
Πολύ περισσότερο όταν υπάρχουν πληροφορίες που έχουν περιέλθει σε γνώση των
εγχώριων αλλά και των διεθνών αρχών, σύμφωνα με τις οποίες το επίμαχο φορτίο
συνδέεται με δύο Ελληνοπόντιους ομογενείς οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον
χώρο των λαθραίων τσιγάρων.
Μάλιστα ο ένας είχε συλληφθεί πριν από δύο περίπου χρόνια στη Γερμανία για λαθρεμπόριο
τσιγάρων και είχε μεταφερθεί στις Φυλακές της Χαλκίδας ωσότου κατάφερε να
αποφυλακιστεί καταβάλλοντας χρηματική εγγύηση.
Σύμφωνα με τελωνειακές πηγές, αμέσως μετά τη δέσμευση του εμπορεύματος που
βρίσκεται στο αμπάρι του ουκρανικού αλιευτικού ακολούθησε έφοδος των Αρχών σε
παράνομο εργοστάσιο τσιγάρων στο Μενίδι, όμως οι δύο ομογενείς από την πρώην
Σοβιετική Ένωση εξαφανίστηκαν από προσώπου γης...
Η συνέχεια εδω
Διαβαζεις αυτες τις δυο παραγραφους και αμεσως καταλαβαινεις το ξεχαρβαλλωμα της χωρας απο τις κυβερνησεις του Δημοκρατικου τοξου.
ΑπάντησηΔιαγραφή(Αλλα αλλος, ο μεγαλοπατριωτης παλι ετρωγε κοψιδια περιχαρης εχθες)
Έπλεε ακυβέρνητο σε διεθνή ύδατα νότια της Κρήτης λόγω σοβαρής μηχανικής βλάβης.
Το εντυπωσιακό είναι ότι στην επιχείρηση διάσωσης του πληρώματος δεν συμμετείχε κάποιο ελληνικό πλοίο, αλλά το ρωσικό πολεμικό «Αντιναύαρχος Kulakov» που έπλεε στην περιοχή,
Ο πρώτος έλεγχος στο εμπόρευμα του ουκρανικού αλιευτικού από τις τελωνειακές αρχές έγινε μόλις το καράβι μεταφέρθηκε με τη συνδρομή ντόπιου αλιευτικού εντός του λιμανιού της Παλαιόχωρας.