Η επιχείρηση "Νίκη"
εκτελέστηκε τη νύχτα της 21/22 Ιουλίου 1974 και ήταν η μοναδική αποστολή
μεταφοράς ενισχύσεων στην Κύπρο που πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια της τουρκικής
εισβολής.
Σε μια απέλπιδα προσπάθεια σταθεροποίησης της κατάστασης, η χούντα θεωρεί πως η
αποστολή Ειδικών Δυνάμεων θα επιφέρει τακτικό πλεονέκτημα χωρίς να χρειαστεί να
εμπλακεί επίσημα η Ελλάδα σε πόλεμο.
Μετά την εσκεμμένα ανεπιτυχή απόπειρα
αποστολής της Β' Μοίρας Καταδρομών με επιστρατευμένα αεροσκάφη της Ολυμπιακής
Αεροπορίας, η Α' Μοίρα Καταδρομών υπό τον Ιωαννιδικό Ταγματάρχη Γεώργιο Παπαμελετίου που ενημερώνεται από τον Διοικητή Καταδρομών Αλέξανδρο
Γιάννακα στενό συνεργάτη του Ιωαννίδη πως
θα μεταφερθεί στην Κύπρο .Το τραγελαφικό είναι ότι παρότι διαφώνησαν όλοι οι
αξιωματικοί εκτός από τον λοχαγό Μπαραμπούτη που τάχθηκε στο πλευρό του
Παπαμελετίου η επιχείρηση αυτοκτονίας πραγματοποιήθηκε με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα. Έχασε το 10% των Ανδρών της ....πριν
την μάχη.
Ευτυχώς που δεν έκαναν άγαλμα και του Δ/Κ Γιάννακα γιατί τα πουλιά θα
είχαν πολύ δουλειά.
Μεταγωγικά αεροσκάφη Noratlas της Πολεμικής Αεροπορίας παραλαμβάνουν τους
άνδρες και τον εξοπλισμό τους και κατευθύνονται προς την Λευκωσία. Η
ελληνοκυπριακή φρουρά του αεροδρομίου δεν ενημερώνεται έγκαιρα και μόλις τα
Noratlas προσεγγίζουν εξαπολύει εναντίον τους σφοδρό αντιαεροπορικό πυρ. Το
αποτέλεσμα ήταν η κατάρριψη ενός (Νίκη 4) ενώ άλλα τρία προσγειώθηκαν με
σοβαρές ζημιές. Σύνολο 4 αεροπόροι και 29 καταδρομείς φονεύθηκαν από φίλια πυρά
ενώ άλλοι 10 καταδρομείς τραυματίστηκαν. Μετά τις ανωτέρω απώλειες η μάχιμη
δύναμη της Α'ΜΚ ανέρχεται σε μόλις 279 άνδρες. Όπως σε ανύποπτο χρόνο είπε ο
στρατηγός Νικόλαος Ντούβας ( ο μοναδικός αξιωματικός της μοίρας που εξελίχθη σε
αρχηγός του Στρατού, και ο οποίος πήρε μέρος ως νεαρός υπολοχαγός στην αποστολή
"Νίκη", τους άλλους τους έφαγε το δημοκρατικό σκοτάδι … "Για να
φτάσει μια Μοίρα Καταδρομών να χάσει το 10% της δύναμης της πρέπει να πολεμάει
επί ένα χρόνο". Στις μάχες που ακολούθησαν η Α'ΜΚ επέφερε καίρια πλήγματα
στον εχθρό και κατάφερε να διατηρήσει τον έλεγχο του αεροδρομίου της Λευκωσίας.
Αποτέλεσμα; Την ηρωική Α.Μ. Καταδρομών αντί να την κρατήσουν ζωντανή για την προσφορά της στον αγώνα ως παράδειγμα, την…. ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΝ μετονομάζοντας την σε 35Η Μοίρα Καταδρομών.
Ίσως με αυτόν τον τρόπο ήθελαν να καλύψουν τις ένοχες τους για την χρόνια εθελοτυφλία τους, αφού κατ σατανική σύμπτωση μερικοί Αξιωματικοί του πραξικοπήματος είχαν περάσει από την ΄Μοίρα ως αξιωματικοί της.. Βλέπε Ταγματάρχης Δαμασκηνός Ναπολέων.. ταγματάρχης Αλέξανδρος Μανιάτης, και άλλα καλόπαιδα που χρημάτισαν και διοικητές των κυπριακών Μοιρών Καταδρομών.Τα σούρτα φέρτα τους στην Κύπρο για «αναγνωρίσεις» ήταν συνεχή. .
Επιχείρηση ΝΙΚΗ: Οι Καταδρομείς από την Κρήτη μπαίνουν στη φωτιά του πολέμου
«Δεν Ξεχνώ»: Ο κατάλογος των 52 πραξικοπηματιών στην Κυπρο...
50 χρόνια μετά...στο ίδιο έργο θεατές
Πώς είναι να μεγαλώνεις με το "Δεν Ξεχνώ" στην Κύπρο
Το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου - Η αλήθεια και μόνον η αλήθεια
Αττίλας 74 . Μια βρώμικη …ελληνοτουρκική ιστορία.
Αγνοούμενοι 1974: «Τι θέλουν πάλι αυτοί μετά από 51 χρόνια;»
ΚΥΠΡΙΑΚΟ: ΠΟΡΕΙΑ προς ΤΟΝ ΓΚΡΕΜΟ Επ.10
Ο Χάσικος αποκάλεσε ήρωες τα παιδιά του Ιωαννίδη και έγινε της πουτάνας στην Κύπρο.
Σημασία έχει ότι η Κύπρος πλήρωσε το Μάρμαρο για την μεταπολίτευση όπως την ονόμασαν της μαμάς Ελλάδας με την βοήθεια ασφαλώς Κυπρίων και την άμεση προδοσία των Ελλαδιτών Μπονανου ,Γαλιατσανου ,Αραπακη , Παπανικολάου ,Γκιζικη, Ιωαννίδη ,Κληρίδη, Καραμανλή, Αβέρωφ, Μαύρου,κ.α. δημοκρατοπροδοτών
Εμείς τα είπαμε από παλιά όπως μπορείτε να δείτε εδώ. Φάκελος ΚΥΠΡΟΣ. Θα έπρεπε να τους είχαν κρεμάσει στις πλατείες και όχι να γίνουν και οι μετέπειτα εθνοσωτήρες. Το βασικότερο όλων είναι ότι δέχτηκε ο προδότης ο Καραμανλής να ορκιστεί ενώπιον ενός πραξικοπηματία του Γκιζικη ,και να του δώσει έτσι δημοκρατική νομιμοποίηση εφόσον τον αποδέχτηκε ως ..πρόεδρο της δημοκρατίας. Μετά από αυτό το γεγονός, όλη η μεταπολίτευση κατ΄ουσίαν είναι παράνομη, εκτός εάν αποδεχτούμε ότι ο Γκιζίκης ήταν νόμιμος πρόεδρος.
ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: Προσομοίωση της αποστολής των Phantom στην Κύπρο


3 σχόλια:
1974. ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ . . . .ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ !
ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ «ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ» !
Τὴν ἡμέρα τῆς Τουρκικῆς εἰσβολῆς, τὸ βράδυ, ὁ Συνταγματάρχης ἐ.ἀ. Δημήτριος Παπαποστόλου, ἦρθε σὲ ἐπαφὴ μὲ 600 Κυπρίους ποὺ σπούδαζαν ἐν Ἀθήναις καὶ τοὺς συγκέντρωσε, ὤστε τὴν ἐπομένη ἡμέρα νὰ μεταβοῦν εἰς Κύπρον, πρὸς ἐνίσχυσιν τῆς ἀμύνης τῆς νήσου.
Ὁ Δ. Παπαποστόλου κατὰ τὸ παρελθὸν εἶχε ὑπηρετήσει εἰς τὰς ἐν Κύπρῳ Δυνάμεις Καταδρομῶν καὶ ἦτο γνώστης τοῦ κυπριακοῦ χώρου καὶ τοῦ περιβάλοντος.
Τὴν ἐπομένη ἡμέρα, ἀπὸ τὸ Πεντάγωνο (Διοίκηση Καταδρομῶν) μὲ τὴν προτροπὴ καὶ συγκατάθεσιν τοῦ τότε Διοικητοῦ Καταδρομῶν, Ἰερολοχίτου Ἀλεξάνδρου Γιάννακα,, συνεκροτήθει ἡ διοίκησις τοῦ Συγκροτήματος.
Διοικητὴς ὁ Συνταγματάρχης ἐ.ἀ. Δημήτριος Παπαποστόλου. Ἀξιωματικοὶ :
Μαντασᾶς Βασίλειος,
Καλογιάννης Κωνσταντῖνος,
Πισιώτης Ἰωάννης.
Οἱ τέσσερεις ἀξιωματικοὶ ἔφθασαν εἰς τὸ λιμάνι τοῦ Πειραιῶς, ὄπου συνάντησαν τοὺς ἐξακοσίους Κυπρίους, παλαιοὺς Καταδρομεῖς - σπουδαστὰς, ἐτέθησαν ἐπικεφαλεῖς, καὶ ἐπιβιβάστηκαν εἰς τὸ πλοῖον «ΡΕΘΥΜΝΟΝ» τὸ ὁποῖον ξεκίνησε διὰ Κύπρον.
Ἐντὸς τοῦ πλοίου εἶχε ἐπιβιβαστεῖ καὶ ἕνα ἀξιόμαχον Τάγμα Πεζικοῦ. . . (μᾶλλον τὸ 573 Τ.Π. τὸ ὁποῖον εἶχε ἔδρα τὸ στρατόπεδον «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ» - Χαϊδάρι).
Ἑκ μέρους τοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ, διορίστηκε ὡς ὑπεύθυνος τοῦ πλοῦ, ἕνας Ἀντιπλοίαρχος Π.Ν.
Κατὰ τὴν διάρκεια τοῦ ταξιδιοῦ, μέσῳ ἀσυρμάτου, μεταδίδονταν ἐξ Ἀθηνῶν «περίεργα» σήματα γιὰ τὸ περιεχόμενο τῶν ὁποίων ἐλάμβαναν γνώσιν οἱ ἐπικεφαλεῖς τοῦ «Συγκροτήματος». . .
Τὸ περιεχόμενον αὐτῶν τῶν «περιέργων» σημάτων, ἦταν περίπου ἀποτρεπτικὸν διὰ τὴν ἀποστολὴν τοῦ Συγκροτήματος . . . π.χ.
Προσοχὴ, θὰ σᾶς κτυπήσου οἱ Τοῦρκοι ἐν πλῶ. . .
Προσοχὴ, ἡ περιοχὴ ποὺ βρίσκεται τὸ πλοῖο εἶναι γεμάτη μὲ ἀμερικανικὰ πλοία. .
Προσοχὴ, Θὰ σᾶς ἀντιμετωπίσει ὁ 6ος ἀμερικανικὸς στόλος. . .
Τέλος δὲ ἐστάλει καὶ τὸ πλέον «περίεργον» τὸ ὁποῖον συνιστοῦσε τὴν ἀσαφὴ λέξιν. . .
Αὐτοσυγκράτησις . . .! ! !
Ὁ ἐπικεφαλῆς τοῦ συγκροτήματος ἀπάντησε πρὸς τὸν Ἀντιπλοίαρχον Π.Ν.:
Δὲν μὲ ἐνδιαφέρει τὶ θὰ γίνει τὸ πλοῖον.
- Μὲ τὴν μεγαλυτέρα ταχύτητα νὰ μᾶς πᾶτε στὴν Πάφο καὶ ἃς καεῖ ἡ μηχανὴ τοῦ πλοίου.
Μετὰ ἀπ’ αὐτὰ, καὶ καθ’ ὅσον ὅλοι περίμεναν ἐντὸς ὀλίγου τὴν ἀφιξιν τοῦ πλοίου στὴν Πάφο, ὁ Ἀντιπλοίαρχος ἐκάλεσε τοὺς ἀξιωματικοὺς τοῦ συγκροτήματος καὶ τοὺς εἶπε :
- Ἐτοιμασθεῖτε νὰ ἀποβιβαστεῖτε.
Σὲ 10 λεπτὰ φθάνουμε στὴν Ρόδο.
Ὁ Παπαποστόλου ἀπάντησε ὃ,τι ἡ ἀποστολή του εἶναι στὴν Κύπρο.
Τότε ὁ Ἀντιπλοίαρχος εἶπε ὁ,τι ἔχει νεώτερον σῆμα – Διαταγὴ, νὰ ἀποβιβάσει τὸ συγκρότημα εἰς τὴν . .
«Σκληρῶς Δοκιμαζομένην ὑπὸ Τουρκικῆς Εισβολῆς, Ρόδον» ! ! !
Τὶς ἐπόμενες στιγμὲς δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ περιγράψει κανεὶς τὶ συνέβει, σχετικῶς μὲ τὴν ἀντίδρασιν τῶν ἐπικεφαλεῖς τοῦ Συγκροτήματος.
Ἀπὸ προσωπικὴ ἐπαφὴ καὶ περιγραφὴ, ὁ ἀείμνηστος Παπαποστόλου, μᾶς εἶπε :
Μόλις φθάσαμε στὴν Σκληρῶς Δοκιμαζομένην ὑπὸ τῶν Τούρκων Ρόδον τὸ πρῶτο πράγμα ποὺ εἶδα ἦταν οἱ στρατιῶτες νὰ κάνουν «Καμάκι» στὶς τουρίστριες». . .
ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΑΝΤΙΠΛΙΑΡΧΟΣ ΟΕΕΟΟ ;
Και μερικά ερωτήματα που παραμένουν επισήμως αναπάντητα μέχρι σήμερα…
Βαθύς γνώστης των πραγμάτων μας έστειλε τα παρακάτω ερωτήματα, στα οποία μέχρι σήμερα δεν έχουν δοθεί επισήμως, απαντήσεις.
Τα παρουσιάζουμε και, ίσως, κάποιοι τις δώσουν τώρα…
«Ο Μοίραρχος των NORATLAS, το ΝΙΚΗ 13 (Κυβερνήτης – Αντισμήναρχος Βασίλειος Νικολάου – Συγκυβερνήτης: Σμήναρχος Γεώργιος Χατζηδάκης – Ραδιοναυτίλος: Αρχισμηνίας Αντώνιος Κλεφτογιάννης – Ιπτάμενος Μηχανικός: Ανθυπασπιστής Βασίλειος, Γκορέζης) ήταν ο εμπειρότερος πιλότος στη Μοίρα.
Συγκυβερνήτης του ήταν Σμήναρχος…
Μήπως κάτι ήξεραν που δεν ήξεραν οι άλλοι;
Γιατί γύρισε ο ΝΙΚΗ 14 αφού έφθασε στο αεροδρόμιο (της Λευκωσίας), ενώ προσγειώθηκε ο ΝΙΚΗ 15 (Πετρουλάκης);».
Επειδή έχουν γραφτεί διάφορα, για τα αεροπλάνα NORATLAS που δεν πέταξαν για Κύπρο, ας δούμε τα πληρώματα των υπόλοιπων πέντε (από 16-20), τα οποία δεν αναχώρησαν ποτέ και δεν δόθηκε σε αυτά κωδικός αποστολής (π.χ. ΝΙΚΗ 16), καθώς αυτός δινόταν όταν το NORATLAS βρισκόταν στην αρχή του αεροδιαδρόμου για απογείωση.
1ο αεροσκάφος : (Κυβερνήτης – Συγκυβερνήτης – Ιπτάμενος Μηχανικός – Ναυτίλος): Καλιανός – Παπαδάκης – Καποτάς – Δεν υπάρχει το ονοματεπώνυμο του Ναυτίλου στο βιβλίο του Γεώργιου Μήτσαινα).
2ο αεροσκάφος: Σταθακόπουλος – Στριμπάκος – Κορωνάκης – Κουτσολιάκος
3ο αεροσκάφος:
Αθανάσιος Τζογάνης (ο μετέπειτα Αρχηγός ΓΕΕΘΑ) – Παπαϊωάννου – Αντωνόπουλος – Καλογιάννης
4ο αεροσκάφος: Σταματελόπουλος – Μακρυγιάννης – Καράμπελας – Πατσιάς (Χειριστής της Ολυμπιακής Αεροπορίας).
5ο αεροσκαφος: Κοσμαδάκης – Αργείτης – Σβουρδάκος –
Δεν υπάρχει το ονοματεπώνυμο του Ναυτίλου στο βιβλίο του Γεώργιου Μήτσαινα.
Γερμανός, ( έτσι με ήξεραν εκεί κάτω) .
Πάντα στις ιστορίες με ένταση παρεισφρέει κι ο μύθος. Είναι κάτι πολύ φυσιολογικό, ιστορικά, κοινωνικά, ψυχολογικά.
Για την ξερή αλήθεια του πράγματος. Το αεροδρόμιο Λευκωσίας το κράτησε η ΕΛΔΥΚ! Συνεπικουρούμενη στην ΒΔ πλευρά από τους Ιρλανδούς οηέδες που κράτησαν τις θέσεις τους και δεν την κοπάνησαν όπως πχ οι Φινλανδοί. . Τελεία και παύλα. Τα παιδιά της Α/ΜΚ μεταφέρθηκαν σε άλλα πεδία. Θα μου επιτρέψεις να ξέρω μια και ήμουν εκεί.
Το πρακτορείο ΠροΠο στον Θανάση μεσολάβησε και του δόθηκε ένας καταδικασμένος πολιτικός!
Μένω εδώ δεν μου επιτρέπεται να πω τίποτε άλλα σεβόμενος την μνήμη των συντρόφων της φωτιάς.
Δημοσίευση σχολίου