Επαφές με SNCF για παραχώρηση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Αναβολή στο σχέδιο για εταιρεία συμμετοχών λόγω της χρηματιστηριακής συγκυρίας. Λύση-πακέτο για την πώληση των δύο κρατικών εταιρειών ΕΥΔΑΠ - ΕΥΑΘ μελετά η κυβέρνηση, με τους γαλλικούς ομίλους Suez και Veolia να έχουν τον πρώτο λόγο. Η Suez Environment συνεργάζεται ήδη με την Intrakat στη διαχείριση απορριμμάτων, ενώ η GDF Suez έχει υπογράψει στρατηγική συνεργασία στην ενέργεια με τον όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Η Veolia υπέγραψε προ μηνών συμφωνία με την MIG για από κοινού παρουσία στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση ετοιμάζεται μέσα στο καλοκαίρι να προσλάβει όλους τους συμβούλους (χρηματοοικονομικούς, νομικούς) που θα τρέξουν τα projects του Δημοσίου έτσι ώστε να διασφαλισθούν οι εισπράξεις των 3 δισ. ευρώ που προβλέπονται στο Μνημόνιο. Η αρχή θα γίνει με τους συμβούλους του ΟΣΕ που θα ανακοινωθούν τις προσεχείς ημέρες, με την κυβέρνηση να θέλει να παραδώσει τον Οργανισμό «καθαρό» από χρέη (φθάνουν τα 10 δισ. ευρώ) στο επενδυτικό σχήμα που θα εκδηλώσει ενδιαφέρον. Στο σχέδιο νόμου για τα τυχερά παιχνίδια, που δημοσιοποιείται εντός των ημερών, θα αναφέρεται πως ιδιωτικοποιείται ο Οργανισμός Ιπποδρομιών (ΟΔΙΕ). Στον ΟΣΕ και ειδικότερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Υπ. Οικονομικών βρίσκεται σε συζητήσεις με τους γαλλικούς, κινεζικούς και ολλανδικούς σιδηροδρόμους. Μετά τον ΟΣΕ θα ακολουθήσουν οι σύμβουλοι για τις δύο εταιρείες διαχείρισης υδάτινων πόρων, ΕΥΔΑΠ - ΕΥΑΘ.
Ο εντολοδόχος Παπακωνσταντίνου έχει ήδη ανακοινώσει την πώληση του 10% της ΕΥΔΑΠ και του 23% της ΕΥΑΘ με τον πρώτο λόγο για τα ελληνικά «νερά» να τον έχουν οι Γάλλοι. Το ενδιαφέρον των δύο γαλλικών εταιρειών Suez Environment και Veolia είναι τέτοιο που σχεδόν έχει «απομονώσει» άλλους ευρωπαϊκούς μνηστήρες του ιδίου χώρου.
Στους Κινέζους τα λιμάνια
ΓΙΑ ΤΑ λιμάνια υπάρχει αραβοκινεζικό ενδιαφέρον. Οι Κινέζοι πατάνε ήδη με το ένα πόδι στην Ελλάδα μέσω του λιμανιού του Πειραιά, επιδιώκοντας να επεκτείνουν το δίκτυό τους. Θέλουν ένα ακόμη λιμάνι με πρόσβαση στην Αδριατική. Οι Άραβες ψάχνουν λιμάνια με αποθηκευτικούς χώρους για υγρά και αέρια καύσιμα. Την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Ιπποδρομιών θα προβλέπει σχέδιο νόμου για το ιντερνετικό στοίχημα που θα δοθεί σύντομα στη δημοσιότητα.
Γαλλοϊταλικό ενδιαφέρον για ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ
Το παιχνίδι για την κρατική εταιρεία αερίου άνοιξε πρόσφατα με τη γνωστοποίηση ενδιαφέροντος, που έκανε η κυβέρνηση για τη διάθεση μετοχικού ποσοστού έως 49%.
Η διάθεση δεν αφορούσε μόνο τη ΔΕΠΑ, αλλά και τη ΔΕΣΦΑ, 100% θυγατρική της, και από την οποία αντλεί το 80% των συνολικών κερδών της. Στην περίπτωση της ΔΕΠΑ το ενδιαφέρον είναι γαλλοϊταλικό. Από γαλλικής πλευράς παρόντες δηλώνουν οι δύο μεγαλύτεροι ενεργειακοί παίκτες της Ευρώπης, η Gas De France και η Electricite De France. Από κοντά σ’ αυτή την «κούρσα» βρίσκεται και η ιταλική ΕΝΙ, η οποία έχει ήδη συνεργασία με την ΔΕΠΑ για τον ελληνοϊταλικό αγωγό.
Βέλγοι και Ολλανδοί για τα ΕΛΤΑ
ΣΤΑ ΕΛΤΑ η κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις τόσο με τα βελγικά (De Post - La Poste) όσο και με τα ολλανδικά ταχυδρομεία (TNT Post). Τα βελγικά ταχυδρομεία αποτελούν «παλαιό γνώριμο», καθώς είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ».
Ανώτερα στελέχη στην πλατεία Συντάγματος εκτιμούν ότι πεδίον δόξης λαμπρό για το Δημόσιο ανοίγεται στον τομέα των συμβάσεων παραχώρησης που δρομολογούνται για περιφερειακά αεροδρόμια και λιμάνια.
Κατά τις πληροφορίες, ενδιαφέρον για τη διαχείριση των μεγάλων περιφερειακών αεροδρομίων έχει εκφραστεί από τα Αραβικά Εμιράτα, τα οποία αναζητούν ενδιάμεσους σταθμούς για τις εταιρείες τους στη Μεσόγειο. Πηγή
Προς το παρόν προφυλαγμένοι από τους διεθνείς αέρηδες ανησυχίας
-
*Έτσι όπως σβήνει η χρονιά, οι διεθνείς αέρηδες ανησυχίας μας βρήκαν
προφυλαγμένους σε ανάερα πεδία τη χρονιά που πέρασε. *
*Γερμανία και Γαλλία δοκιμάζον...
Πριν από 2 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου