Ιδιαίτερα τυχερή στάθηκε η
Κρήτη και ειδικότερα τα Χανιά, όπου θα μπορούσε να συμβεί μία τραγωδία ανάλογη
της Βηρυτού, καθώς για 8 μήνες βρισκόταν ελλιμενισμένο στο Ναύσταθμο Σούδας
πλοίο, το οποίο μετέφερε 81 κοντέινερ με εκρηκτικά.
Η είδηση ξύπνησε πολύ άσχημες
μνήμες στον κόσμο της περιοχής, αφού πριν από 38 χρόνια, στις 1 Οκτωβρίου του
1979, ένα άλλο πλοίο, είχε αφήσει πίσω του νεκρούς, ακρωτηριασμένους ανθρώπους
και ανυπολόγιστη καταστροφή.
Ο λόγος για τον Πανορμίτη, ο
οποίος τότε μετέφερε φιάλες υγραερίου για τον Ναύσταθμο και το ατύχημα με την
τότε έκρηξη είχε συγκλονίσει ολόκληρη την Κρήτη. Σύμφωνα με αναφορές εκείνης της εποχής ο «Πανορμίτης» μετέφερε 500 φιάλες
με υγραέριο και 4,5 τόνους σίδερα για λογαριασμό του Ναυστάθμου Κρήτης. Στα
αμπάρια του είχε ακόμη κιβώτια με δυναμίτιδα και βαρέλια με βενζίνη καθώς και
διάφορα άλλα εμπορεύματα που προορίζονταν για το Ηράκλειο.
Χαρακτηριστικό της έκρηξης ήταν ότι το πλοίο «σηκώθηκε» στον αέρα ενώ το φορτίο του ως βόμβα εκτοξεύθηκε παντού καταστρέφοντας αυτοκίνητα, σπίτια καταστήματα και υποδομές της περιοχής.
Χαρακτηριστικό της έκρηξης ήταν ότι το πλοίο «σηκώθηκε» στον αέρα ενώ το φορτίο του ως βόμβα εκτοξεύθηκε παντού καταστρέφοντας αυτοκίνητα, σπίτια καταστήματα και υποδομές της περιοχής.
Οι εικόνες Αποκάλυψης της Βηρυτού λοιπόν, θα μπορούσαν να είχαν συμβεί στα Χανιά. Σύμφωνα
με την ιστοσελίδα agonaskritis.gr, το
πρωί της 28ης Ιανουαρίου 2018 είχε αποπλεύσει από τη στρατιωτική ζώνη της
Σούδας, όπου βρισκόταν για οκτώ μήνες, το “Mekong Spirit”.
Στα αμπάρια του, το συγκεκριμένο πλοίο μετέφερε 81 κοντέινερ με εκρηκτικά. Η ιστορία
του “Mekong Spirit” μοιάζει με την ιστορία του “Rhosus”, του πλοίου με το
φονικό φορτίο των 2.750 τόνων
νιτρικής αμμωνίας που οδήγησε στο θάνατο εκατοντάδες ανθρώπους στη
Βηρυτό.
Η έλευση του πλοίου στη Σούδα είχε δημιουργήσει μεγάλη
ανησυχία στις αρχές και τους πολίτες αφού είχε χαρακτηριστεί ως μία πλωτή
βόμβα. Μάλιστα, εξαιτίας του υψηλού κινδύνου έκρηξης, οι αρχές στη Σούδα
έριχναν διαρκώς νερό με αντλίες στα εκρηκτικά ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο
ατυχήματος.
Χανιά: Κίνδυνος – θάνατος τα
φορτία εκρηκτικών
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ της εποχής αναφέρει το agonaskritis.gr – σε επίσημα
έγγραφα του Πλημμελειοδικείου Πειραιά επισημαινόταν ότι μέσα στα κοντέινερ
υπήρχαν απλοί και ηλεκτρικοί
πυροκροτητές, εκρηκτικό γαλάκτωμα (νιτρική αμμωνία), πυρίτιδα, συσκευές
πυροδότησης καθώς επίσης 1.287.000 φυσίγγια για καραμπίνες, 310.000 φυσίγγια για
πιστόλια, περίστροφα ή άλλα πολεμικά όπλα κ.ά.
Αυτό το πλοίο, λοιπόν, έμεινε για 8 μήνες στη Σούδα, περικυκλωμένο από πολεμικές βάσεις με
άγνωστα (εν πολλοίς) οπλικά συστήματα και δίχως ουδείς να μπορεί να
εγγυηθεί απόλυτα την ασφάλεια της περιοχής στην περίπτωση ατυχήματος.
Αν είχε συμβεί ατύχημα, τα Χανιά θα είχαν εξαφανιστεί από τον χάρτη, λαμβάνοντας υπόψη ότι
η έκρηξη θα είχε δημιουργήσει απανωτές εκρήξεις στις αποθήκες όπλων.
Το πλοίο με σημαία Μάλτας, είχε αποπλεύσει από την
Τουρκία με προορισμό το Σουδάν, όταν εντοπίστηκε στα ανοικτά της Κω και
διαπιστώθηκε πως έφερε φορτίο με εκρηκτικές ύλες, οπότε και μεταφέρθηκε στην
Σούδα όπου και παρέμεινε επί μήνες, αναμένοντας τις δικαστικές αποφάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου