Εκεί καταντήσαμε! Τουρκικά λεωφορεία για Ελληνική Αστυνομία και Δήμους (ΦΩΤΟ)
Το εργοστάσιο-πρότυπο που αγόρασαν οι Τούρκοι με ζεστό χρήμα πριν χαθεί
Η πετρελαϊκή κρίση του 1973 έπληξε σε ένα βαθμό την εταιρία, που έχασε ορισμένες αγορές της Μέσης Ανατολής. Το μεγάλο χτύπημα όμως ήρθε εκ των έσω. Στις αρχές του 1980 ψηφίστηκε νόμος που επέτρεπε την αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων λεωφορείων στην Ελλάδα (θα γινόταν έτσι κι αλλιώς λόγω της εισόδου στην ΕΟΚ) και λίγο καιρό αργότερα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπέγραψε για τις κρατικές ανάγκες την προμήθεια των ουγγρικής κατασκευής, Ikarus, των μακράν πιο ρυπογόνων και άβολων λεωφορείων, που εισήγαγε ποτέ η χώρα. Προτιμήθηκαν δηλαδή εισαγόμενα λεωφορεία, ναι μεν φτηνότερα, αλλά σαφώς κατώτερης ποιότητας από τα ελληνικά. Γιατί άραγε; Ο Μιχάλης Φωστηρόπουλος και η ΒΙΑΜΑΡ είχαν μπει στο μάτι των συνδικαλιστών και των εργατοπατέρων. Αποτέλεσμα ήταν να κριθούν ακατάλληλα» τα F580 S που είχαν προταθεί για την ΕΑΣ. Οι απεργίες γονατισαν την ΒΙΑΜΑΞ ,συνεχίστηκαν και το 1984 και η εταιρία που ιδρύθηκε το 1956, αρχικά ως κατασκευάστρια αμαξωμάτων λεωφορείων και από το 1960 ολοκληρωμένων λεωφορείων και πούλμαν «γονάτισε». Περίπου 400 οικογένειες έμειναν στο δρόμο, ενώ εκατοντάδες βιοτεχνίες που εργάζονταν ως προμηθευτές στην εφοδιαστική αλυσίδα της, έχασαν πολύ μεγάλο ποσοστό του τζίρου τους.
Τη συγκυρία εκμεταλλεύτηκαν Τούρκοι επενδυτές, που καιροφυλακτούσαν. Η τουρκική Otomarsan εμφανίστηκε με ζεστό χρήμα και «σήκωσε» το εργοστάσιο σε χρόνο μηδέν. Και έτσι, ενώ η ΒΙΑΜΑΞ συνέχισε για ένα διάστημα με εισαγωγές λεωφορείων, το εργοστάσιο της Otomarsan εξευρωπαΐστηκε με τα «σπλάχνα» της ελληνικής εταιρίας. Σε συνεργασία με την Mercedes Benz, η επιχείρηση της οικογένειας Φωστηρόπουλου κατασκεύασε ως τα τέλη της δεκαετίας του ’80 χιλιάδες λεωφορεία, πούλμαν, τρόλεϊ, τρακτέρ, απορριμματοφόρα, αμαξώματα, σασί για λογαριασμό άλλων εταιρειών κτλ. Μεγάλες επιτυχίες ήταν τα οχήματα F530 και F580 και κατά δεύτερο λόγο τα R495 και R514.
Αποστρατικοποίηση
των νησιών του Αιγαίου μέσω… ΝΑΤΟ ζήτησε η Άγκυρα και στην κυβέρνηση «το
συζητούν»
Αποστρατικοποίηση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων (μέσα σε ένα ορίζονταν πενταετίας), έναρξη κοινών ερευνών για τον εντοπισμό και την αξιοποίηση υδρογονανθράκων στο Αιγαίο, συνέχιση των διερευνητικών επαφών των δύο πλευρών οι οποίες συζητούν ΜΟΝΟ τις τουρκικές απαιτήσεις επί των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, επαναφορά των μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης (ΜΟΕ), η συνέχιση των στρατιωτικών συνομιλιών στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και αναγνώριση «πακέτου» δικαιωμάτων στην μουσουλμανική μειονότητα Θράκης και Δωδεκανήσων. Αυτά είναι τα έξι μέτρα που ζήτησε η Τουρκία από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, προκειμένου να υπάρξει αποκλιμάκωση της έντασης μεταξύ των δύο χωρών στο πλαίσιο της «διπλωματίας των σεισμών».
2 σχόλια:
"ΛΟΓΙΚΌ" ΤΌΣΟ 'ΚΌΠΟ"... ΝΑ ΜΗΝ ΦΆΝΕ?! ΚΙΑΛΛΑ ΑΠΟ ΒΟΥΛΓΑΡΊΑ ΣΕ ΔΉΜΟΥΣ... ΚΛΠ ΚΛΠ
🤮
ΞΕΧΝΆΤΕ ΕΎΚΟΛΑ ΠΑΚΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΌΣ !
Δημοσίευση σχολίου