Μέχρι το τέλος Απριλίου θα κατατεθεί στη Βουλή η αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα στην κοινοπραξία Μωρέας, στην οποία συμμετέχουν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (71,67%), η J&P ΑΒΑΞ (15%) και η Ιντρακόμ Συμμετοχών (13,33%).
Πρόκειται για τον τελευταίο από τους πέντε οδικούς άξονες που είχαν ανατεθεί με συμβάσεις παραχώρησης την περίοδο 2007 – 2008 και υποτίθεται προχωρούσε κανονικά. Στην πραγματικότητα έπρεπε να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2012, αλλά οι γνωστές τεχνικές και αρχαιολογικές «εκπλήξεις», μαζί με την πτώση της κυκλοφορίας λόγω της κρίσης, έχουν οδηγήσει σε καθυστερήσεις και σε απαιτήσεις των πιστωτριών τραπεζών για αλλαγή του χρηματοδοτικού μοντέλου.
Στην ουσία οι δανειστές, με προεξάρχουσα την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που χρηματοδοτεί τον άξονα με περίπου 200.000.000 ευρώ, ζητούν επικαιροποίηση των προβλέψεων για τα έσοδα διοδίων.
Σημειώνεται πως ο άξονας Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας ήταν τα δύο έργα με συμβάσεις παραχώρησης που προέβλεπαν πως ούτως ή άλλως το δημόσιο θα επιδοτούσε τα έσοδα από την κυκλοφορία αν η κίνηση μειωνόταν σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.
Τώρα το δημόσιο θα χρειαστεί να το κάνει, όπως έπραξε και με τις υπόλοιπες συμβάσεις, ενώ η ανάδοχος κοινοπραξία διεκδικεί αποζημιώσεις περί τα 200.000.000 ευρώ για τις καθυστερήσεις στην παράδοση χώρων, τις απαλλοτριώσεις, τις αυξημένες δαπάνες για τα αρχαιολογικά, κ.ά. Με βάση την αρχική σύμβαση, το συνολικό κόστος κατασκευής του οδικού άξονα θα προσέγγιζε το 1 δισ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου