Και ενώ οι έρευνες συνεχίζονται άκαρπες για την πρωτοφανή υπόθεση της εξαφάνισης του Boeing 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών έξι ερωτήματα θέτουν την υπόθεση της μοιραίας πτήσης ΜΗ 370 από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο σε νέα βάση.
Στοιχειό πρώτο: Το «μαύρο κουτί»
Το αποκαλούμενο «μαύρο κουτί» ή αλλιώς ο καταγραφέας των δεδομένων της πτήσης του αεροσκάφους αποτελείται από δύο συσκευές: Τον καταγραφέα δεδομένων πτήσεως FDR (Flight Data Recorder) και τον καταγραφέα συνομιλιών πιλοτηρίου CVR (Cockpit Voice Recorder). Οι συσκευές είναι θωρακισμένα τοποθετημένες στο αεροσκάφος σε τέτοιο σημείο (στο ουραίο πτέρωμα) που καμία έκρηξη όσο και δυνατή να είναι να μπορεί να το καταστρέψει. Στην περίπτωση συντριβής του αεροσκάφους το «μαύρο κουτί» εκπέμπει ένα ειδικό σήμα το οποίο μπορεί να ανιχνευθεί από αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά. Η ένταση του σήματος μπορεί να μειωθεί μόνο στην περίπτωση που αυτό βρεθεί κάτω από συντρίμμια ή σε μέσα σε νερό. Στην περίπτωση της μοιραίας πτήσης 447 της Air France τόσο το FDR όσο και το CVR είχαν ανασυρθεί – αν και δύο χρόνια μετά- στον Ατλαντικό από βάθος 3800 μέτρων.
Στοιχείο δεύτερο: Το σήμα του «μαύρου κουτιού» διαρκεί για 30 ημέρες
Κανένα σήμα από το «μαύρο κουτί» της μοιραίας πτήσης ΜΗ 370 δεν έχει ανιχνευθεί ακόμη από κανένα μέσο. Είναι ένας από τους λόγους για τον οποίο οι έρευνες διάσωσης δεν έχουν καταφέρει ακόμη να βρουν κανένα ίχνος από το αεροσκάφος. Το σήμα αναλαμβάνει να εκπέμψει η συσκευή ELT (Emergency Locator Transmitter) η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν «φάει» πολλά g ή όταν έρθει σε επαφή με το νερό και εκπέμπει στην συχνότητα 121,5 MHz.
Η απουσία σήματος μπορεί να σημαίνει δύο πράγματα: ή έχει καταστραφεί ξεπερνώντας τις κατασκευαστικές αντοχές ή βρίσκεται σε τέτοιο σημείο είναι δύσκολο ή καθόλου ανιχνεύσιμο.
Στοιχείο τρίτο: Μέρη των αεροσκαφών πάντα επιπλέουν στην επιφάνεια
Σε προηγούμενες περιπτώσεις συντριβής αεροσκαφών σε θαλάσσιες περιοχές πάντα κάποια μέρη του αεροσκάφους επιπλέουν στην επιφάνεια του νερού. Ένα από αυτά είναι τα μαξιλάρια των καθισμάτων τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σωσίβια. Το ίδιο και πολλά άλλα μη μεταλλικά μέρη που υπάρχουν στα αεροσκάφη. Το γεγονός ότι δεν έχουν βρεθεί συντρίμμια που επιπλέουν στο νερό -παρά τις πολλαπλές αναφορές περί αντικειμένων που λίγο μετά διαψεύδονται- σημαίνει ότι το αεροσκάφος μπορεί να μην συνετρίβει σε θαλάσσια έκταση.
Στοιχείο τέταρτο: Η κατάρριψη από πύραυλο
Η θεωρεία της κατάρριψης του αεροσκάφους από πύραυλο η οποία επίσης έχει εξεταστεί ως πιθανότητα δεν μπορεί να ισχύει καθώς σε μια τέτοια περίπτωση τόσο η προσβολή του αεροσκάφους όσο και η πτώση του μεγάλα συντρίμμια θα είχε καταγραφεί στα ραντάρ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το αεροσκάφος απλά εξαφανίστηκε.
Στοιχείο πέμπτο: Η περιοχή που εξαφανίστηκε το Boeing δεν είναι άγνωστη
Οι ελεγκτές που παρακολουθήσαν το αεροσκάφος γνωρίζουν με κάθε ακρίβεια τη θέση του όταν εξαφανίστηκε, το ύψος του, την ταχύτητά του και την πορεία που είχε. Στοιχεία τα οποία είναι απολύτως κρίσιμα στον προσδιορισμό της περιοχής πτώσης των συντριμμιών εάν και όπως πιθανολογείται το αεροσκάφος διαλύθηκε στον αέρα από κάποια έκρηξη. Οι έρευνες στις πιθανές αυτές περιοχές δεν έδειξαν απολύτως τίποτα.
Στοιχείο έκτο: Εάν η πτήση είχε υποστεί αεροπειρατεία δε θα είχε εξαφανιστεί από τα… ραντάρ
Όσοι μιλούν για την περίπτωση της αεροπειρατείας ξεχνούν πως ακόμη και αν οι αεροπειρατές θέσουν τον αναμεταδότη του αεροσκάφους ( transponder) εκτός αυτό δεν εξαφανιστεί από τα ραντάρ ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας όπως έγινε με το Boeing της Air Malaysia.
H εξέταση όλων των παραπάνω στοιχείων αφήνουν πολύ λίγες εναλλακτικές λύσεις για το τι πραγματικά μπορεί να συνέβη στο μοιραίο αεροσκάφος. Η μόνη δυνατή επιλογή δεν είναι άλλη από αυτή ότι το αεροσκάφος έχει καταπέσει σε περιοχή που δεν έχει σταθεί δυνατό να εντοπιστεί από κάποιο εναέριο ή πλωτό μέσο διάσωσης.
Στην περίπτωση όμως που κανένα ίχνος από το αεροσκάφος δε θα βρεθεί τότε η περίπτωση θα είναι πραγματικά ανεξήγητη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου