Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Κυριακή 15 Ιουνίου 2008

ΕΔΩ ΚΟΡΥΔΑΛΟΣ (ηξεχασμένη)

www.enet.gr/

Συνέντευξη στη Γιάννα Παπαδάκου



Λύνω τη σιωπή μου, καθώς ο συνεχιζόμενος εγκλεισμός μου στη φυλακή συνιστά τιμωρία παράλογη και ανελέητα δυσανάλογη προς τα λάθη μου. Μέχρι σήμερα έχω διηγηθεί στις δικαστικές αρχές και μόνο, με κάθε λεπτομέρεια, με στοιχεία και ντοκουμέντα, όλη την ιστορία μου, που ήταν μεν ιδιαίτερα ατυχής και δυσάρεστη, αλλά αναμφίβολα πολύ πιο απλή απ' ό,τι προβλήθηκε και διαδόθηκε.

Η προσωπική μου περιπέτεια είναι μια από εκείνες τις καθημερινές ιστορίες, που δεν αποκαλύπτονται ευρύτερα, παρά μόνο ελάχιστες φορές, είτε επειδή τυγχάνουν πιο ανθρώπινης και ντόμπρας μεταχείρισης, είτε επειδή απλώς καταπνίγονται, για ευνόητους λόγους. Υπήρξε, όμως, και μια άλλη μεγάλη ιστορία, που εκτυλίχθηκε στη σκιά της δικής μου, πάνω στη μικρή μου πλάτη, ερήμην μου και εν αγνοία μου -μια ιστορία περίπλοκη και γεμάτη από πολλά μηδενικά...

Δυστυχώς, αυτή η άλλη, σκοτεινή ιστορία προκάλεσε πλήθος δεινών και με έφερε στην απελπιστική θέση όπου βρίσκομαι εδώ και 6 (!) ατέλειωτούς μήνες.

Αρκεί, έστω και τώρα, η αναγνώριση αυτής της αλήθειας, για να οδηγηθώ δικαίως και νομίμως στην ελευθερία.

Γιατί πιστεύετε ότι κρατείστε στη φυλακή επί έξι μήνες;

- Εχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ίσως υποβόσκει ακόμη η άποψη ότι η συνεχιζόμενη εξόντωση της «κακούργας», «εκβιάστριας» κ.λπ. συνιστά τη λύση του τεράστιου αυτού προβλήματος. Πρόκειται, όμως, για άποψη που εμφανίστηκε με ένταση και πανικό όταν ξέσπασε το σκάνδαλο και φυσικά υποστηρίχθηκε με αθέμιτα μέσα. Πολύ γρήγορα, ωστόσο, υποχώρησε και εξασθένησε από τη λαίλαπα των εξελίξεων που δεν σχετίζονταν με εμένα. Πραγματικά, δεν μπορώ να φανταστώ ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετεί η παράταση της φυλάκισής μου. Σας διαβεβαιώ, πάντως, ότι η κατάφωρη αδικία εις βάρος των πιο αδύναμων πολιτών είναι ο ασφαλέστερος τρόπος διατάραξης της κοινωνικής ισορροπίας και ο λιγότερο ασφαλής τρόπος για τη συγκάλυψη νοσηρών φαινομένων.

* Αισθάνεσθε ότι κάποιοι σας πιέζουν να μη μιλήσετε για κάποια πράγματα;

- Αισθάνομαι ότι η υπόθεση έχει λοξοδρομήσει παράλογα κι αυτό επιδεινώθηκε μετά την πρόσφατη απόρριψη της αίτησης αποφυλάκισής μου. Αισθάνομαι επίσης ότι οι ανοιχτές πληγές αυτής της υπόθεσης είναι πολλές και όζουσες και πολύ πιο επικίνδυνες από τα δικά μου λόγια.

* Εξακολουθείτε να θεωρείτε ότι η υπόθεση Ζαχόπουλου είναι σκάνδαλο;

- Σαφέστατα! Αυτή είναι η άποψη της κοινής γνώμης και όχι μόνο δική μου. Η εξέλιξη των ίδιων των γεγονότων κατέδειξε ότι πρόκειται για σκάνδαλο ολκής, πολυσύνθετο και πολυεπίπεδο, με αρνητικό απόηχο και άσχημες επιπτώσεις σε βάθος χρόνου.

* Πόσο επηρέασε την πορεία της υπόθεσης το γεγονός ότι η υπόθεσή σας έγινε ενδοεκδοτικό θέμα (Τριανταφυλλόπουλος-Αναστασιάδης);

- Η υπόθεσή μου ξεκίνησε ως μία ιδιωτική διαφορά και αυτό μόνο ήταν.
Αν ο Ζαχόπουλος είχε σταθεί στο ύψος του, ως άνδρας και ως προϊστάμενος, τίποτε από αυτά δεν θα είχε συμβεί (τουλάχιστον με τη συγκεκριμένη αφορμή...). Η εξωθεσμική συμπεριφορά του λειτούργησε τελικά, μ' έναν παράδοξο (και ανεξέλεγκτο) τρόπο, σε αλυσιδωτές ανήθικες πράξεις, που συνεχίστηκαν ακόμη και μετά την πτώση του. Ετσι, μια απλή επί της ουσίας ιστορία περιπλέχθηκε και μετατράπηκε σε Λερναία Υδρα του δημόσιου βίου.

* Πώς εξηγείτε, ενώ εσείς και ο Ζαχόπουλος διαβεβαιώνετε ότι το βίντεο δεν περιέχει πολιτικούς υπαινιγμούς ή αναφορές, την επιμονή του ανακριτή να ψάχνει στους συμβολαιογράφους;

- Αυτή η ιστορία με τους συμβολαιογράφους έχει εξελιχθεί σε φαρσοκωμωδία.
Επιλεκτικά χρησιμοποιήθηκαν κάποιες σκέψεις που είχα σημειώσει δύο ολόκληρους μήνες (!) πριν από την πτώση του Ζαχόπουλου, υπό το κράτος του κλίματος τρομοκρατίας που είχε δημιουργήσει εκείνος με την αυταρχική συμπεριφορά του. Η έρευνα στους συμβολαιογράφους και ταυτόχρονα η αμφισβήτησή τους, όταν απαντούν επίσημα ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα, αποτελεί μέρος του συνολικού σκεπτικού με το οποίο έχω εξαρχής αντιμετωπιστεί: δηλαδή με άκρως ενοχοποιητικό βλέμμα και με σαφή πρόθεση μετατροπής των απλών ενδείξεων σε επιβαρυντικές αποδείξεις. Στην πορεία, όμως, της ανακριτικής διαδικασίας έχουν προκύψει πολλά ευνοϊκά στοιχεία που έχουν αγνοηθεί προκλητικά. Είναι σκανδαλώδες ότι δεν μου έχει καν αναγνωριστεί το «τεκμήριο αθωότητας».

* Πώς φτάσατε να βιντεοσκοπείτε τον εαυτό σας σε προσωπικές στιγμές με τον Ζαχόπουλο, εσείς μια αριστούχος με σοβαρό βιογραφικό, και όνειρα;

- Η απορία είναι εύλογη. Εγώ η ίδια έχω απολογηθεί πως η πράξη αυτή δεν ταίριαζε ούτε στον χαρακτήρα μου, ούτε στο μορφωτικό μου επίπεδο, και, βέβαια, ούτε στον πρότερο άμεμπτο βίο μου. Αισθανόμουν φρικτά για το προϊόν αυτής της βιντεοσκόπησης -γι' αυτό άλλωστε ουδέποτε το χρησιμοποίησα. Αντιθέτως, υπαναχώρησα εγκαίρως, μετάνιωσα και επέστρεψα στην προσδοκία μιας σταθερής δουλειάς και μόνο. Η αιτία αυτής της πράξης βρίσκεται στην ανέντιμη στάση του Ζαχόπουλου απέναντί μου, όπως την έχω περιγράψει επανειλημμένα. Οσο για τα σενάρια τεχνολογικής φαντασίας που έχουν διατυπωθεί περί επαγγελματικής μικροκάμερας κ.λπ. επαναλαμβάνω ότι είναι τουλάχιστον γελοία.

* Αν δεν ήταν η πρόθεσή σας να τον εκβιάσετε, τι άλλο θα μπορούσε να σας οδηγήσει στην πράξη της βιντεοσκόπησης; Για ποιον λόγο είχατε το υλικό;

- Το έχω διευκρινίσει λεπτομερώς στις δικαστικές αρχές: Ηταν επιτακτική η ανάγκη να τον κάνω για μια φορά στη ζωή του να αισθανθεί άσχημα, να τον φέρω σε δύσκολη θέση, να συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορεί να κακοποιεί το μυαλό και την ψυχή των ανθρώπων. Δυστυχώς ήταν άνθρωπος που δεν υπολόγιζε τίποτα. Δεν είχε ηθικούς φραγμούς και κυρίως πίστευε ότι θα βρισκόταν για πάντα στο απυρόβλητο. Δρούσε μονίμως εκ του ασφαλούς, καταπατώντας όλες τις αρχές και αξίες των οποίων εκ των υστέρων εμφανίζεται ως τιμητής. Πίστεψα λανθασμένα ότι ένα ντοκουμέντο προσωπικού χαρακτήρα θα τον έκανε να σκεφτεί κάπως, να εκπληρώσει τις υποσχέσεις του. Ομως, ούτε αυτό ήταν αρκετό για να τον πτοήσει. Η αλαζονεία του είχε γίνει πλέον παροιμιώδης.

* Τι έχετε να πείτε για τον ρόλο του Νικολουτσόπουλου;

- Εχω αναφερθεί αναλυτικά στην απολογία μου και στο υπόμνημά μου. Θεωρώ ότι σε αυτή τη φάση δεν πρέπει να μιλήσω περισσότερο για άνθρωπο που βρίσκεται κι αυτός στη φυλακή, με σοβαρά προβλήματα υγείας και μάλιστα έπειτα από διπλή απόπειρα αυτοκτονίας, γεγονός που με λύπησε. Είναι σαφές ότι οι δρόμοι μας χώρισαν ουσιαστικά στις 22/11/2007, μετά την επίσκεψη στο «Πρώτο Θέμα».

* Ποια είναι η δική σας άποψη για το επεισόδιο με τους δικηγόρους που λέει ο Ζαχόπουλος ότι ήθελαν να σας βγάλουν από τη μέση;

- Οι καταθέσεις του Ζαχόπουλου είναι έτσι κι αλλιώς προβληματικές, ως προς πολλά γεγονότα. Εχω εκπλαγεί πολύ δυσάρεστα με όλα αυτά. Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι γίνονταν τέτοιες άθλιες συζητήσεις μεταξύ δύο γνωστών μου που δεν έβλαψα ποτέ και ενός ανώτατου κρατικού λειτουργού, «ευυπόληπτου και έντιμου οικογενειάρχη». Αυτά τα σενάρια εξόντωσης ή εξαπάτησής μου είναι ανεκδιήγητα και με έχουν αφήσει άφωνη. Οπως έχω απολογηθεί, ποτέ δεν έμαθα γι' αυτά τα ραντεβού και για το τι διαμειβόταν σ' αυτά. Προς το παρόν θεωρώ τουλάχιστον ικανοποιητικό το γεγονός ότι έχει κατατεθεί μήνυση εναντίον του Ζαχόπουλου για τα λεγόμενά του.

* Πώς είναι δυνατόν να πιστέψουμε ότι καταστρέψατε το υλικό; Κάποιοι αμφισβητούν ότι υπάρχουν μόνο ερωτικοί διάλογοι. Τι λέτε γι' αυτό;

- Είναι θέμα, κοινής λογικής. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτό είναι τόσο «απίστευτο»! Αυτό το καταραμένο βίντεο μόνο βάρος ήταν στα χέρια μου. Πώς θα μπορούσα να το «εκμεταλλευθώ»; Είναι ευνόητο ότι δεν θα επιδίωκα ποτέ, τον δημόσιο διασυρμό μου. Οσον αφορά τη διάρκεια του βίντεο και το περιεχόμενό του, τι άλλο να προσθέσω πλέον; Αυτοί που λέτε ότι «αμφισβητούν», συντηρούν μια παραφιλολογία χάριν σκοπιμοτήτων και συμφερόντων. Αν, πραγματικά, υπήρχε βούληση να εντοπιστούν επιλήψιμα για τον Ζαχόπουλο στοιχεία, θα μπορούσαν να αναζητηθούν προς πολλές άλλες κατευθύνσεις. Ούτως ή άλλως, η υπόθεση βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένονται εκπλήξεις...

* Με ποια εγγύηση εμπιστευθήκατε το υλικό στο «Πρώτο Θέμα», τι θα λέγατε σήμερα γι' αυτούς που το υπέκλεψαν, σύμφωνα με τη δική σας μαρτυρία;

- Στην απολογία μου περιέγραψα με πλήρη ακρίβεια και αναμφισβήτητη αξιοπιστία τον τρόπο με τον οποίο έπεσα θύμα άθλιας δημοσιογραφικής πρακτικής. Η μαρτυρία μου και άλλα σοβαρά στοιχεία της δικογραφίας καταδεικνύουν τις κατάπτυστες πράξεις της υποκλοπής του βίντεο, της κατασκευής του επίμαχου DVD και της παράδοσής του στον κ. Ανδριανό. Πιστεύω ότι για το λειτούργημα της ενημέρωσης δεν υπάρχουν λιγότερο κραυγαλέα αντιδεοντολογικές πράξεις. Είναι εξίσου ευτελείς με την αισχρή απόπειρα «ενημέρωσης της κοινής γνώμης» που διέπραξε η ίδια εφημερίδα, με τη διαβόητη δημοσίευση μέρους του κατασκευασμένου DVD (αλήθεια, ποτέ δεν μας εξήγησαν ποιες ήταν οι «νόμιμες πηγές» από τις οποίες το προμηθεύτηκαν...). Αυτή η απόπειρα «ενημέρωσης» έγινε τόσο αδίστακτα και προσβλητικά, που με έχει οδηγήσει αναπόφευκτα σε δικαστικούς αγώνες εναντίον της εφημερίδας.

* Ποιος είναι ο λόγος που δεν τακτοποιηθήκατε επαγγελματικά από τον πρώην γενικό γραμματέα;

- Ο ουσιαστικός λόγος είναι ότι δεν έκανε ποτέ κάτι αν δεν είχε συγκεκριμένο συμφέρον. Προφανώς δεν θεώρησε ποτέ ότι θα αποκόμιζε όφελος από την εκπλήρωση των υποσχέσεών του προς εμένα. Κι ας του είχα προσφέρει τα πάντα, στον μέγιστο βαθμό. Επρόκειτο, εν τέλει, περί ιδιαίτερα αχόρταγου ανθρώπου, που θεωρούσε ότι του οφείλονται τα πάντα και αγνοούσε την αξία της αμφίδρομης προσφοράς. Επιπλέον, μην ξεχνάτε ότι εγώ ποτέ δεν είχα ταυτιστεί με τον χαρακτηρισμό «γαλάζιο παιδί»...

* Τι απαντάτε στον ισχυρισμό της οικογένειας Ζαχόπουλου ότι εκβιάζατε τον πρώην γενικό γραμματέα;

- Παραπέμπω, με αυστηρότητα και δυσαρέσκεια, τόσο στην κατάθεση του γιου του Ζαχόπουλου που μιλά για την ανέφελη σχέση και ζωή των γονιών του, όσο και στην πρώτη κατάθεση της συζύγου του που δήλωσε μεταξύ άλλων «... ως οικογένεια δεν απειληθήκαμε ποτέ από κανέναν, απ' όσο γνωρίζω...» Η αιφνίδια μεταστροφή της, τρεις μόλις μέρες μετά (!) έγινε βάσει δολοπλοκίας να κατηγορηθώ εγώ ως υπαίτια της απόπειρας αυτοκτονίας του. Στην πορεία αυτή η ανυπόστατη και εξωφρενική κατηγορία καταρρίπτεται ολοένα και περισσότερο. Οσον αφορά τις καταθέσεις των μαρτύρων του, είναι προβληματικές και αναξιόπιστες, συνδέονται με συγκεκριμένα προσωπικά συμφέροντα και βρίθουν από κενά και αντιφάσεις.

* Πώς κρίνετε τη στάση των ΜΜΕ;

- Η έξαρση της δημοσιότητας για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και σε τέτοιο βαθμό ήταν εφιαλτική, τόσο για μένα όσο και για την οικογένειά μου. Με πλήγωσε ιδιαίτερα η διασπορά μη διασταυρωμένων και κακόβουλων πληροφοριών και μάλιστα χωρίς σεβασμό απέναντι σε μια νέα γυναίκα προφυλακισμένη. Με πίκραναν αναρίθμητες αναλήθειες και ανακρίβειες που διαχέονταν ελαφρά τη καρδία και χωρίς να έχουν στοιχειοθετηθεί ουσιαστικά οι βαρύτατες κατηγορίες που πρόχειρα και βεβιασμένα μου αποδόθηκαν. Αντιμετώπισα, ωστόσο, με ψυχραιμία και αυτή τη φουρτούνα, και πιστεύω ότι πάντα υπάρχει το ενδιαφέρον και η διάθεση από τα ίδια τα ΜΜΕ να αποκαταστήσουν μεγάλο κομμάτι της αδικίας που υπέστην. Αλλωστε, η αλήθεια είναι ότι αυτή η έντονη δημοσιότητα προσφέρει εκ των πραγμάτων ασφάλεια και προστασία.

* Επιμένετε ότι ο επίμαχος διαγωνισμός ήταν διαβλητός;

- Αυτός ο διαβόητος διαγωνισμός υπήρξε μια κακοστημένη φάρσα εις βάρος χιλιάδων υποψηφίων και αποδείχτηκε εν τέλει καταραμένος. Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα δικαίωσή μου είναι η ακύρωσή του. Αναμένονται, ωστόσο και άλλες επίσημες διαβεβαιώσεις των λεγομένων μου.

* Τι γνωρίζετε για τη διαχείριση των κονδυλίων από τον κ. Ζαχόπουλο;

- Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σκοτεινό κεφάλαιο της θητείας του στο υπουργείο. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι δεν ευδοκίμησε η απεγνωσμένη προσπάθεια περιορισμού της υπόθεσης σε ένα «απλό ροζ σκάνδαλο». Αντιθέτως, η υπόθεση διακτινίστηκε σε πολλές παράλληλες εισαγγελικές έρευνες. Ο βίος και η πολιτεία του Ζαχόπουλου αναμένεται να ξεδιπλωθούν ολοένα και βαθύτερα, προσεχώς.

* Πώς βλέπετε τη δίωξη του κομιστή σε βαθμό κακουργήματος;

- Η συγκεκριμένη δίωξη είναι περισσότερο από αυτονόητη και το ερώτημα όλων είναι γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ! Είναι η πιο σημαντική ευκαιρία για τον κομιστή του διαβόητου DVD να επωμιστεί, επιτέλους, τις τεράστιες ευθύνες του για την αδίστακτη συμπεριφορά του. Ηρθε η στιγμή για τον Θέμο Αναστασιάδη να επιβεβαιώσει τη φήμη του ευφυούς ανθρώπου και να ξεδιπλώσει μία προς μία όλες τις πτυχές της αλήθειας, από το σημείο όπου σταματά η δική μου ιστορία και ξεκινά η δική του. Ανυπομονώ να συναντήσω σε αυτό το δαιδαλώδες σκάνδαλο ένα ξεκάθαρο και θαρραλέο πρόσωπο του λεγόμενου «ισχυρού φύλου» (...)

* Ποιοι άνθρωποι σάς στάθηκαν;

- Είμαι βαθιά συγκινημένη. Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι με την προφυλάκισή μου στον Κορυδαλλό, που έγινε τόσο βεβιασμένα και αυθαίρετα, θα κατακλυζόμουν από τόσα μηνύματα και γράμματα συμπαράστασης!
Πολλοί άνθρωποι αισθάνθηκαν τότε, έστω κι αν δεν ήξεραν τι ακριβώς είχε συμβεί, ότι με μεταχειρίστηκαν κακήν κακώς ως εξιλαστήριο θύμα του σκανδάλου. Υπήρξε μια οργανωμένη προσπάθεια παραπλάνησης της κοινής γνώμης, που ευτυχώς δεν ευοδώθηκε. Οι αντιδράσεις άγνωστων σε μένα ανθρώπων, που μου έστελναν γράμματα και βιβλία στη φυλακή, ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Μάλιστα μετά την πρόσφατη απόρριψη της αίτησης αποφυλάκισής μου, πολλοί μου στέλνουν μηνύματα μέσω τρίτων εκφράζοντας αγανάκτηση ειδικά ως προς τον χαρακτηρισμό μου ως «επικίνδυνης να διαπράξω κι άλλα αδικήματα»! Η στήριξη του κόσμου εκφράζεται πολλαπλά, τόσο έξω από τη φυλακή όσο και εδώ μέσα, από τις συγκρατούμενές μου και πολλά στελέχη της υπηρεσίας. Εκτός, όμως, από τους άγνωστους σε μένα ανθρώπους, θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους συγγενείς μας, τους φίλους, τους συγχωριανούς μας από τους Δελφούς, που στάθηκαν με θέρμη στην οικογένειά μου, αλλά και με διακριτικότητα απέναντι στην προσωπική μου ταλαιπωρία.
Είμαι ευγνώμων φυσικά και στους μάρτυρες υπεράσπισής μου, αλλά και σε όσους με τις μαρτυρίες τους και καταθέσεις, γενικότερα με τα στοιχεία που προσκομίζουν και συνεχίζουν να συγκεντρώνουν για την υπόθεση, μου παρέχουν πολύτιμη βοήθεια. Ωστόσο, πρέπει να πω ότι δεν θα άντεχα ποτέ αυτή τη φοβερή δοκιμασία αν δεν είχα από την πρώτη στιγμή στο πλάι μου, ακούραστα τους υπέροχους γονείς μου και την αδελφούλα μου, που υπήρξε η καλή μου νεράιδα όλον αυτόν τον καιρό. Τώρα, πια, ξέρω ότι το «κοινό» έχει κατανείμει τους ρόλους «θύτη» και «θύματος» στον κάθε εμπλεκόμενο, σύμφωνα με τα έργα του. Από αυτή τη συναίσθηση αντλώ δύναμη και αισιοδοξία ότι πολύ σύντομα θα καταλήξουμε στην άκρη του νήματος και θα δικαιωθώ και τυπικά πλέον.

* Πώς περνάτε στη φυλακή;

- Οι συνθήκες είναι ιδιαίτερα δυσμενείς. Η συνειδητοποίηση ότι η ελευθερία, μαζί με την υγεία, είναι τα πολυτιμότερα αγαθά, γίνεται αυτομάτως, με το πρώτο σοκ που παθαίνεις όταν περάσεις το κατώφλι της εσωτερικής κιγκλίδας και αντικρίσεις τον διάδρομο με τα κελιά και τους θαλάμους. Με την εμπειρεία μου στη φυλακή αναγκάστηκα να παραδεχτώ ότι δεν γύρισα απλώς σελίδα στο βιβλίο της ζωή μου, αλλά άρχισα καινούριο βιβλίο, ίσως όμως πιο πλούσιο σε εικόνες και σκέψεις από το προηγούμενο.
Πρόκειται στην ουσία για μια συμπυκνωμένη μικρογραφία του έξω κόσμου, αλλά με πολλές πλευρές ανεστραμμένες, με αμέτρητους παραλογισμούς, αντιφατικότητες και οξύμωρα σχήματα. Χρειάζονται ανεξάντλητα ψυχικά αποθέματα για να κατορθώσει κανείς να σταθεί όρθιος και να επεξεργαστεί με υπομονή και σθένος όσα υποχρεούται να βιώσει. Στάθηκα πραγματικά τυχερή με τις δύο εξαιρετικές κυρίες με τις οποίες έχω μοιραστεί διαδοχικά το κελί, και στις οποίες χρωστάω μια υποφερτή και αξιοπρεπή συμβίωση σε ένα κελί 2x3 τ.μ. Σε γενικές γραμμές, όμως, και εξαιτίας του πολύκροτου χαρακτήρα της υπόθεσής μου, έχω τηρήσει πολλές αποστάσεις από τους γύρω μου. Πρέπει να σημειώσω ότι έχω συναντήσει ενδιαφέρον και θετική διάθεση, τόσο από τη διεύθυνση της φυλακής όσο και από στελέχη της Κοινωνικής Υπηρεσίας, της οποίας προΐσταται αξιόλογη κοινωνιολόγος. Και οφείλω ακόμη να πω ότι ο καινούριος αρχιφύλακας έχει αυξημένη αίσθηση καθήκοντος για την εύρυθμη λειτουργία της φυλακής. Βιώνω, λοιπόν, ένα σκληρό καθημερινό πρόγραμμα περιορισμών και απαγορεύσεων ανάμεσα σε κάγκελα και χωρίς την ανάσα του ανοιχτού ορίζοντα. Η εμπειρία της φυλακής συνιστά μια μορφή ευκαιρίας για αλλαγή ρότας στο ταξίδι της ζωής, για αποφυγή σκοπέλων και εμποδίων στο μέλλον. Μου προσφέρει το πλαίσιο (ψυχολογικό και πνευματικό) για ανασκόπηση των γεγονότων της ζωής μου, για αυστηρή ενδοσκόπηση, για σοβαρό φιλτράρισμα των σχέσεών μου, ακόμη και για ριζική αναθεώρηση συναισθημάτων και απόψεων. Συχνά η αφύπνιση είναι βίαιη και ίσως γίνεται με ακραίες αφορμές, όμως είναι απόλυτα απαραίτητη για τη διαμόρφωση της ζωής που με περιμένει από εδώ και στο εξής. Ομως, όσο περνάει ο καιρός, τόσο πείθομαι ότι δεν ανήκω σε αυτό το περιβάλλον. Δεν μπορεί να έχει κανένα νόημα η παράταση της παραμονής μου εδώ. Πιστεύω ότι για όλους τους κρατούμενους υπάρχει ένας «προσωπικός χρόνος», ο οποίος επαρκεί για να πάρουν τα μαθήματά τους από τα παθήματά τους και να μηδενίσουν ουσιαστικά της πιθανότητες να επαναλάβουν τα ίδια λάθη. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο μέσα από επώδυνες εσωτερικές διεργασίες και είναι, τελικά, ο μόνος «σωφρονισμός» που μπορεί να παράσχει η φυλακή. Οταν εξαντληθεί αυτός ο χρόνος, πρέπει να φτάνει και η στιγμή της ελευθερίας. Διαφορετικά, ασυλοποιείται ο «τιμωρούμενος» και καταστρέφεται. Για μένα έχει φτάσει αυτή η στιγμή εδώ και αρκετό καιρό. Με πλήρη συνείδηση έχω κάνει την αυτοκριτική μου και έχω αναλάβει στο έπακρο τις ευθύνες μου, από την πρώτη στιγμή, με τη συνολική συμπεριφορά μου, τόσο εκτός όσο και εντός της φυλακής. Εύχομαι να τελειώσει σύντομα αυτό το μαρτύριο, αφού δεν μπορεί να συνάδει με καμία αρχή και αξία δικαίου.

* Σχολιάστε την κατάθεση του Ζαχόπουλου.

- Οταν την πήρα στα χέρια μου και τη διάβασα, η πρώτη αντίδραση ήταν η πικρία. Ο θυμός γι' αυτόν τον άνθρωπο έχει έτσι κι αλλιώς στερέψει. Θα έλεγα μάλιστα ότι σχεδόν τον λυπήθηκα, επειδή έζησε μια τόσο τραγική εμπειρία, κι όμως δεν έδειξε ότι έχει μάθει κάτι από αυτή. Αντιθέτως, στις απανωτές καταθέσεις του αυξάνονταν σταδιακά η υποκρισία, η αγνωμοσύνη και η αχαριστία, σαν κατάλοιπα της παροιμιώδους έπαρσής του. Είναι απίστευτο ότι, ακόμη και τώρα, που όλα τα όρια έχουν ξεπεραστεί, δεν αποφάσισε να σταθεί υπεύθυνα και ειλικρινά απέναντι στις πράξεις του, απέναντί μου. Η κατάθεση του Ζαχόπουλου είναι εντελώς έωλη, στο σύνολό της. Πρόκειται για μια κακή σύνθεση, μια καθόλου εμπνευσμένη επιλογή διάσπαρτων στοιχείων της δικογραφίας που παρουσιάστηκαν πρόχειρα και επιφανειακά, προκειμένου να συσκοτιστεί η υπόθεση προς μία και μόνο κατεύθυνση. Την έχω αναλύσει λεπτομερειακά και έχω επισημάνει όλα τα τρωτά σημεία. Στο μυαλό μου η κατάθεση αυτή έχει ήδη καταρρεύσει. Επιπλέον, ο συνεχής εμπλουτισμός της δικογραφίας δίνει μια δυναμική στην υπόθεση που έχει σαφώς υποτιμηθεί από τους κατηγόρους μου. Διαφορετικά, θα είχαν προσέξει καλύτερα πως αποδεικνύονται πολλές λεπτομέρειες της εξωθεσμικής δράσης του Ζαχόπουλου και θα ήταν πιο συγκρατημένοι απέναντί μου.

* Τι πιστεύετε για την τακτική που ακολούθησαν οι συνήγοροί σας;

- Μπορώ να πω ότι μέσα σ' όλη την κακοτυχία που είχα με ορισμένους ανθρώπους εξαιτίας αυτής της ιστορίας, στάθηκα πραγματικά τυχερή με τον συνήγορό μου Κων/νο Χρυσικόπουλο και τους συνεργάτες του. Εχουν συμβάλει να αντεπεξέλθω στη βάσανο της φυλακής με δύναμη και αξιοπρέπεια. Η μεμονωμένη απόπειρα συκοφαντικής δυσφήμισης εναντίον του κ. Χρυσικόπουλου, από την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», ήταν τουλάχιστον αποτυχημένη. Πρόκειται για έντιμους και άξιους επαγγελματίες, για άριστους νομικούς, με αυξημένη ευσυνειδησία. Εκφράζω ευγνωμοσύνη για την άψογη συνεργασία μας και τη φιλική σχέση που έχουμε αναπτύξει.

* Αν σήμερα σας ζητούσαν να ξαναρχίσετε, τι δεν θα κάνατε;

- Δεν θα είχα ποτέ την παραμικρή εμπλοκή, οποιουδήποτε τύπου, με ανθρώπους τυχάρπαστους και καιροσκόπους, που αποκτούν εκ του μηδενός υπερεξουσίες και δεν διστάζουν να προδώσουν από την απληστία τους το περιβάλλον που τους επέλεξε και τους ανέδειξε. Ετσι, δεν θα χρειαζόταν ποτέ να καταφύγω σε ακραίες πράξεις απελπισίας και αγανάκτησης, που θα μπορούσαν να με οδηγήσουν σε εφιαλτικά μονοπάτια.

* Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνετε όταν αποφυλακιστείτε;

- Το πρώτο πράγμα θα είναι να αγκαλιάσω και να φιλήσω την οικογένειά μου, που τη συναντώ τόσον καιρό μέσα από το διαχωριστικό τζάμι του επισκεπτηρίου. Αμέσως μετά, θα πιω ένα ποτήρι κρασί (το αλκοόλ απαγορεύεται στη φυλακή) στην υγεία της ελευθερίας μου, των ανθρώπων που με βοήθησαν και όλων των καλών που προσμένω ύστερα από αυτή τη φοβερή δοκιμασία. Πρωταρχική μου μέριμνα και αγωνία είναι η εξεύρεση εργασίας, ώστε να συνέλθω σιγά σιγά οικονομικά και ψυχολογικά. Στο μεταξύ όμως, σκοπεύω να σας στείλω μια σειρά από τα αντίτυπα των εκδόσεων που έχω επιμεληθεί, ως ένδειξη ευχαριστίας για τη φιλοξενία που μου παραχωρεί σήμερα η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...