Από το συρτάρι βγάζει το
Υπερταμείο τα σχέδια για την αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας καθώς και
των μικρότερων 23 περιφερειακών αεροδρομίων στη χώρα μας.
Εντός του Α’ Εξαμήνου του 2022 θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την
παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, ενώ ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία
ακολουθήσει η αξιοποίηση των 23 αεροδρομίων.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα εξής αεροδρόμια: Χίος,
Αλεξανδρούπολη, Αραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος,
Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος,
Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.
Η άσκηση,
επομένως, για το Υπερταμείο είναι να βρει με ποια “αρχιτεκτονική” όσον αφορά
τον διαγωνισμό θα δημιουργήσει ένα ενδιαφέρον πακέτο παραχωρήσεων. Μάλιστα, υπάρχουν
προς το παρόν δύο υπό εξέταση σενάρια.
Το πρώτο αφορά στην προκήρυξη ενός ενιαίου διαγωνισμού για το σύνολο και των 23
αεροδρομίων, όπως έγινε και με τα 14 αεροδρόμια που ανέλαβε η Fraport Greece.
Το δεύτερο περιλαμβάνει την πραγματοποίηση δύο διαγωνισμών, όπου τα αεροδρόμια
θα “μοιραστούν” στη μέση. Σε αυτή την περίπτωση προκύπτει το ερώτημα πως θα
ομαδοποιηθούν τα υπό αξιοποίηση αεροδρόμια.
Η Fraport Greece, η οποία ανέλαβε την «αξιοποίηση» των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και
αποτελείται από τη Fraport AG, τον Όμιλο Κοπελούζου και το Marguerite Fund, δεν
μπορεί να υποβάλλει πρόταση. Αυτό συμβαίνει καθώς μοναδικός σκοπός της Fraport
Greece είναι η διαχείριση των 14 αεροδρομίων.
Ωστόσο, δεν αποκλείει την εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους των μετόχων της
Fraport AG, η οποία είναι η μητρική εταιρία της Fraport Greece. Η μητρική
εταιρία παρακολουθεί τις εξελίξεις με αυξημένο ενδιαφέρον και αναμένει το
διαγωνιστικό σχήμα, στο οποίο θα προχωρήσει το Υπερταμείο προκειμένου να
συμπεράνει, εάν θα είναι ελκυστικό το “πακέτο” παραχωρήσεων που θα προτείνει.
1 σχόλιο:
Έχουν γ@μηθεί να ξεπουλάνε όλοι τους. Μήπως να ψηφίσουμε συγκυβέρνηση εθνικό-μποσελβίκων να τα δώσει πάλι πίσω στο λαό;
Δημοσίευση σχολίου