Η αιφνιδιαστική πρόταση της Aegean για την Ολυμπιακή ερμηνεύονταν από στελέχη της αγοράς ως προσπάθεια του Θ. Βασιλάκη για «φυγή προς τα εμπρός». Ο όμιλος, άλλωστε, δέχεται ισχυρά πλήγματα λόγω της κρίσης και προσπαθεί να κρατήσει δυνάμεις ώσπου να έρθει ανάκαμψη. *Το πρώτο πλήγμα προέρχεται από μείωση κατά 40% των πωλήσεων στην αγορά αυτοκινήτου στην οποία δραστηριοποιείται με τις αντιπροσωπείες της Seat και της Saab και με dealer της Opel και της Ford. *Ταυτόχρονα, η κρίση στον τουρισμό πλήττει την εισηγμένη Autohellas-Hertz, τη μεγαλύτερη εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς. Τα έσοδά της μειώνονται σημαντικά, καθώς έχουν καταρρεύσει οι τιμές των μεταχειρισμένων απ' όπου έβγαζε σημαντικά κέρδη κάθε χρόνο ανανεώνοντας το στόλο της. *Από την άλλη πλευρά, η Aegean Airlines βάσισε την ανάπτυξή της στη συρρίκνωση της Ολυμπιακής. Ουσιαστικά, Ολυμπιακή και Aegean λειτούργησαν τα προηγούμενα χρόνια ως συγκοινωνούντα δοχεία. Αυτό έγινε οφθαλμοφανές το 2008, όταν η Ο.Α. έχασε περί τους 700.000 επιβάτες, τους οποίους κέρδισε αυτομάτως η Aegean. Χάρη σε αυτούς, μάλιστα, κατάφερε να σταθεί όρθια οικονομικά. Ετσι, αντί για ζημιές, κατέγραψε αύξηση τζίρου αλλά και κέρδη, έστω και μειωμένα. *Στο εξής, όμως, όχι μόνο δεν θα μπορεί να ποντάρει στους επιβάτες της Ολυμπιακής, αλλά αντίθετα θα απειλείται με διαρροή προς αυτήν. Έτσι, η πρόταση για την εξαγορά της βασικής ανταγωνίστριας αγοράς αποτελούσε όρο επιβίωσης της Aegean, λένε στελέχη της. *Επιπλέον, η Aegean αναμένεται να αντιμετωπίσει αυξημένα λειτουργικά κόστη τα επόμενα χρόνια, όταν θα λήξουν οι εγγυήσεις των εργοστασίων για τα καινούρια αεροπλάνα. Σύμφωνα με γνώστες της αεροπορικής αγοράς, οι εγγυήσεις των κατασκευαστών έχουν συνήθως διάρκεια 3-5 χρόνια. Σ'αυτό το διάστημα οι δόσεις αποπληρωμής είναι σχετικά χαμηλές, ενώ η συντήρηση γίνεται σχεδόν δωρεάν. Όταν λήξουν, όμως, οι εγγυήσεις, οι δόσεις και το κόστος συντήρησης πολλαπλασιάζονται. *Ως τέτοιο παράδειγμα αναφέρουν την αμερικανική JetBlue, η οποία θεωρούνταν μέχρι πρόσφατα εταιρεία-μοντέλο, με ολοκαίνουρια αεροπλάνα Ερμπάς τα οποία είχε αποκτήσει με λίζινγκ. Όμως, στη συνέχεια τα κόστη της εκτοξεύθηκαν και σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση και τη μείωση της επιβατικής κίνησης, βρίσκεται τώρα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
Ο Βασιλάκης ήθελε να ρεφάρει την χασούρα με την Ολυμπιακή. Τώρα όμως αρχίζουν τα «δύσκολα»του. Το «μέλλον» δεν είναι και τόσο ευοίωνο ούτε για την Aegean αλλά ούτε και για τον κλάδο των «αυτοκινήτων»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου