ΣΕ «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ» βρίσκεται η κατανάλωση, η οποία αποτελούσε μια από τις βασικές κινητήριες δυνάμεις των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας τα τελευταία χρόνια. Ακόμη και ο «σκληρός πυρήνας» της, που είναι η αγορά των τροφίμων, δέχεται ισχυρές πιέσεις καθώς ο φόβος και η οικονομική ανασφάλεια «συντηρητικοποιούν» τον έλληνα καταναλωτή και διαμορφώνουν ένα νέο καταναλωτικό πρότυπο. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν συνεχώς έδαφος στα ράφια και στα ψυγεία των σουπερμάρκετ, ενώ πτώση πωλήσεων κατα γράφεται ακόμη και στο γάλα. Η αγορά του αυτοκινήτου βρίσκεται υπό κατάρρευση. Η αντικατάσταση ΙΧ αναβάλλεται επ΄ αόριστον, ενώ πλέον οι οδηγοί αναζητούν επιμόνως το φθηνό βενζινάδικο. Το μέγεθος της κρίσης γίνεται εμφανές αν ληφθεί υπόψη η σημαντική μείωση που παρουσιάζουν οι πωλήσεις καυσίμων. Στο ντίζελ κίνησης, κατ΄ εξοχήν καύσιμο των επαγγελματικών οχημάτων, αγγίζει ακόμη και το 15% στο πρώτο δίμηνο, αποδεικνύοντας τον περιορισμό των μεταφορών προϊόντων και εμπορευμάτων, ενώ στην αμόλυβδη βενζίνη φθάνει στο 7%. Οι εκπτώσεις του Φεβρουαρίου δεν στάθηκαν ικανές να τονώσουν τους τζίρους των εμπορικών καταστημάτων και οι έμποροι πλέον μονιμοποιούν τις προσφορές.
Δραματική κάμψη των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο
Δραματική κάμψη καταγράφεται στην κατανάλωση, μια από τις κινητήριες δυνάμεις της ελληνικής οικονομίας. Απογοητευτική η κίνηση στις εκπτώσεις, πτώση στις πωλήσεις καυσίμων, αλλά ακόμα και στα τρόφιμα, όπου οι μόνοι κερδισμένοι είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Στις μεγαλύτερες αλυσίδες σουπεμάρκετ, οι πωλήσεις το Φεβρουάριο παρέμειναν στην καλύτερη περίπτωση στα περυσινά επίπεδα. Σε ορισμένες μεγάλες αλυσίδες καταγράφεται πτώση έως 5%, ενώ σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου η μείωση κυμαίνεται από 7% έως 9%. Σημαντική αύξηση των πωλήσεων, της τάξης του 2% ανά μήνα- πετυχαίνουν μόνο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που πωλούνται στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ (εκτός των discounters). «Σε δυο-τρία χρόνια, αν συνεχιστούν αυτοί οι ρυθμοί., οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας θα υπερβούν το 20% της αγοράς των σουπερμάρκετ» Όσον αφορά τα καύσιμα κίνησης, τα στοιχεία δείχνουν ότι το πρώτο δίμηνο του 2009 οι πωλήσεις ντίζελ παρουσιάζουν μέση μείωση 15%, γεγονός που αντανακλά τη πτώση στην παραγωγική δυναμικότητα. Στην αμόλυβδη η υποχώρηση ξεπερνά το 7%, ιδιαίτερα στα «ακριβά» πρατήρια καυσίμων που ανήκουν σε πολυεθνικές. Απογοητευτική ήταν η κίνηση και στις εκπτώσεις που ξεκίνησαν στα μέσα Δεκεμβρίου, και ουσιαστικά δεν έχουν τελειώσει. Οι μεγαλύτερες πτώσεις πωλήσεων καταγράφεται στα καταστήματα λευκών ειδών (40%) και στα καταστήματα δώρων (30%-35%), ενώ ακόμα και τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών είδαν τα κέρδη τους μειωμένα κατά 10%-20% σε σχέση με πέρυσι. Δραματική μείωση καταγράφεται στις πωλήσεις λιανικής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου