Σε κλοιό άγριας κερδοσκοπίας βρίσκονται οι καταναλωτές. Την ώρα που οι τιμές παραγωγού μειώνονται δραστικά, οι τιμές των προϊόντων στα ράφια ακολουθούν την ανηφόρα. Oι καταναλωτές φθάνουν να πληρώσουν στο ράφι βασικά καταναλωτικά αγαθά έως και 1.340% ακριβότερα συγκριτικά με την τιμή με την οποία αυτά ξεκινούν από το χωράφι. ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
Οι αδικαιολόγητες αυτές αποκλίσεις τιμών καταγράφονται στα στοιχεία της Γενικής Συνομοσπονδίας Αγροτικών Συνεταιρισμών Ελλάδος και του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, σύμφωνα με τα οποία ενώ ο παραγωγός πουλά το ρύζι προς 0,31 ευρώ το κιλό, ο καταναλωτής φτάνει να το αγοράζει από τα καταστήματα ειδών διατροφής προς 3,5 ευρώ το κιλό, δηλαδή 1.029% ακριβότερα. Αντίστοιχα το ελαιόλαδο πωλείται από τους παραγωγούς προς 1,85 ευρώ το λίτρο, για να φτάσει στον καταναλωτή προς 5,72 ευρώ το λίτρο, ενώ τα πορτοκάλια από 0,18 ευρώ το κιλό στο χωράφι, φτάνουν στα μανάβικα και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο 1,15 ευρώ το κιλό, δηλαδή 422% ακριβότερα. Ανάλογη είναι η ψαλίδα ανάμεσα στις τιμές και άλλων προϊόντων, όπως για παράδειγμα οι ντομάτες (208%), ο χυμός πορτοκαλιού (1.340%), τα ζυμαρικά (331%), το ψωμί (1.135%). Στη λίστα που παρουσιάσθηκε χθες και αφορά τιμοκαταλόγους που έχουν ήδη κοινοποιήσει 56 βιομηχανίες και προμηθευτές προς τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, περιλαμβάνονται αυξήσεις στα ζυμαρικά έως 18%, στα χαρτικά έως 9%, στο οινόπνευμα έως 18%, τα ντοματοειδή έως 13%, στα παστέλια έως 10%, στα βούτυρα και τις μαργαρίνες έως 11%, στα σνακ έως 5%, στα ρύζια και τις κονσέρβες έως 17%, στα δημητριακά, τα ζαχαρώδη έως 6%, στα οινοπνευματώδη και τα κρασιά έως 8%, σε σάλτσες και μαγιονέζες έως 8%, στα μπαχαρικά έως 6%, στα απορρυπαντικά έως 3% και στα προϊόντα γάλακτος έως 3,6%.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι, σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, ότι μεταξύ των μηνών Δεκεμβρίου 2008 και Ιανουαρίου 2009 το καλάθι της νοικοκυράς αποτελούμενο από 78 προϊόντα ανατιμήθηκε κατά 15 ευρώ.
Visa: 10 συμβουλές στους καταναλωτές για να αποφύγουν τις διαδικτυακές
απάτες ενόψει εορταστικής περιόδου
-
Η Visa εστιάζει στην προσοχή των καταναλωτών για τις συναλλαγές κατά την
εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που έχει ήδη
ξεκινήσει...
Πριν από 22 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου