Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

Οι κολογερμανοί επισκεύαζαν τα καράβια στις…. Άνδεις



Τα πρόστιμα που θα επιβάλει το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) στους ιδιοκτήτες των Ελληνικών Ναυπηγείων πιθανόν να αγγίξουν τα 20 εκατ. ευρώ. Οι έλεγχοι του ΣΔΟΕ, μετά εντολή της εισαγγελίας πλημμελειοδικών Αθηνών, την άνοιξη του 2010, και ύστερα από τα πρώτα δημοσιεύματα της «Κ» για «μίζες» 83 εκατ. ευρώ για τη σύμβαση των υποβρυχίων της «σειράς 214», είχαν οδηγήσει μεταξύ άλλων:
α) Στην αποκάλυψη δεκάδων εικονικών τιμολογίων για συντηρήσεις πλοίων σε χώρες που δεν έχουν θάλασσα (π.χ. Βολιβία).
β) Σε πληρωμές σε ινδικό ναυπηγείο, που διηύθυνε συγγενικό πρόσωπο ενός Γερμανού γενικού διευθυντή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, την ώρα που εμβάσματα ύψους 2 εκατ. ευρώ στέλνονταν στον προσωπικό λογαριασμό του ίδιου σε τράπεζα της Αυστρίας.

«Αυτοί που μας κάνουν μαθήματα ποδοπάτησαν κάθε έννοια σωστής απεικόνισης των λογιστικών μεγεθών αλλά και χρηστής διαχείρισης», είπε στέλεχος της οικονομικής διεύθυνσης του ναυπηγείου επί διοίκησης Thyssen Krupp. Τα τιμολόγια αυτά δεν σχετίζονται στο σύνολό τους με την εκτέλεση των συμβάσεων των υποβρυχίων, αφορούν την εκτέλεση και άλλων, «ειρηνικών», προγραμμάτων από τα ναυπηγεία. Εντάσσονται, ωστόσο, συνολικά στη «γερμανική διαχείριση» των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Στις συμβάσεις κατασκευής των υποβρυχίων «214» βρέθηκαν κενά στην αρίθμηση των σελίδων, προβλήματα σε αντισταθμιστικά οφέλη που δεν είχαν υλοποιηθεί, υπερτιμολογήσεις στον υπολογισμό της ελληνικής προστιθέμενης αξίας κ.λπ.

Έλληνες αξιωματούχοι στα ναυπηγεία ανέφεραν ότι οι Γερμανοί «προσέθεταν» τιμολόγια από άλλα προγράμματα που εκτελούνταν στα ναυπηγεία στα προγράμματα των υποβρυχίων, για να υπερτιμολογούν την προστιθέμενη αξία του συγκεκριμένου προγράμματος, που σε καμία περίπτωση δεν ήταν δυνατόν να προσεγγίσει το 30% που προέβλεπε η σύμβαση. Στη διάρκεια της έρευνας του ΣΔΟΕ, πηγές της γενικής γραμματείας εξοπλισμών του ΥΕΘΑ είχαν αναφέρει ότι μια σειρά προγραμμάτων αντισταθμιστικών ωφελημάτων (Α.Ω.) που είχαν συμφωνηθεί με την Thyssen Krupp δεν υλοποιήθηκαν, με ευθύνη των ναυπηγείων. Ολόκληρο το άρθρο εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...