Η ιστορία αφαιρείται από τον κορμό υποχρεωτικής διδασκαλίας στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και μετατρέπεται σε μάθημα επιλογής. Το μάθημα εντάσσεται σε μία ομάδα μαθημάτων κάτω από την ονομασία «Αρχαιογνωσία», ενώ η διδασκαλία της περιορίζεται στην «Αρχαία Ιστορία» και την «Ιστορία των ιδεών». Η ιστορία της Ευρώπης εντάσσεται στην ομάδα των Κοινωνικών Επιστημών, ενώ η Νεότερη Ιστορία δεν υπάρχει στο πρόγραμμα. Στην πρώτη Λυκείου, παρόλα αυτά, η ιστορία παραμένει υποχρεωτικό μάθημα με 3 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα.
Οι αλλαγές αυτές βρίσκονται μέσα, στην τελική μέχρι στιγμής, πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στο Νέο Λύκειο. Η βαθιά γνώση της μητρικής γλώσσας, το υψηλό επίπεδο στα αγγλικά, η κυριαρχία των μαθημάτων επιλογής έναντι των υποχρεωτικών και η εισαγωγή της τέχνης και του πολιτισμού στο πρόγραμμα με την ταυτόχρονη αλλαγή του μοντέλου διδασκαλίας είναι αυτά στα οποία στοχεύει το υπουργείο για το Νέο Λύκειο.
Σύμφωνα με την πρόταση, μειώνεται ο αριθμός γνωστικών αντικειμένων, αλλά αυξάνονται οι διδακτικές ώρες. Στην Α΄ Λυκείου από 32 σε 34, στη Β΄ Λυκείου από 34 σε 35 και στην Γ΄ Λυκείου από 31 σε 33. Σε μάθημα επιλογής μετατρέπονται και τα Θρησκευτικά, ενώ η Πληροφορική δεν θα υπάρχει αφού οι Νέες Τεχνολογίες θα υπάρχουν καθ’όλη τη διάρκεια του σχολικού βίου.
Τι προτείνει η Επιτροπή:
• Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας κατά 2 ώρες.
• Ενίσχυση της αγγλικής, υποχρεωτική και στις 3 τάξεις του Λυκείου 3 ώρες την εβδομάδα.
• Μείωση του αριθμού των γνωστικών αντικειμένων τα οποία εντάσσονται σε ομάδες μαθημάτων με βάση το περιεχόμενό τους.
• Καθιέρωση περισσότερων μαθημάτων επιλογής και λιγότερων υποχρεωτικών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
• Την εισαγωγή δύο επιπέδων στη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων. Το βασικό και το υψηλό ανάλογα με τις δυνατότητες του μαθητή.
• Την εισαγωγή νέων μαθημάτων με τον τίτλο «Τέχνη και πολιτισμός» καθώς επίσης των «Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών».
• Αύξηση των επιλογών στις ξένες γλώσσες
• Εισαγωγή των Νέων Τεχνολογιών σε όλη τη διάρκεια του μαθητικού βίου
• Αλλάζει ριζικά το μοντέλο διδασκαλίας με την εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου.
• Εισάγεται η ερευνητική εργασία την οποία θα κάνει ο μαθητής σε συνεργασία με κάποιον καθηγητή. Η εργασία θα είναι ελεύθερης θεματικής και θα πραγματοποιείται με συγκεκριμένη διαδικασία.
Σπύρος Μπιμπίλας: «Επειδή έχω πληγωθεί πάρα πολύ, απέχω από την ερωτική
συνεύρεση»
-
Για την ερωτική του ζωή και το κίνημα #MeToo μίλησε ο Σπύρος Μπιμπίλας σε
εκδήλωση όπου συμμετείχε. Σε απόσπασμα από την εκδήλωση, που προβλήθηκε
στην εκ...
Πριν από 1 ώρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου