Οι μηχανισμοί του υπουργείου Άμυνας, οι
ακόλουθοι άμυνας (ΑΚΑΜ) των ελληνικών πρεσβειών σε όλες τις χώρες του πλανήτη
εκπροσωπούν και τα συμφέροντα ιδιωτικών επιχειρήσεων στον χώρο της αμυντικής
βιομηχανίας ή των εφοπλιστών! Την ευθεία και ξεκάθαρη αυτή παραδοχή
έκανε στην Βουλή και συγκεκριμένα στην Επιτροπή Εξωτερικών & Άμυνας Πάνος Καμένος
η οποία συνεδρίασε την προηγούμενη Πέμπτη (17/6).
Παρότι μάλιστα ερωτήθηκε επίμονα από βουλευτές, δεν απάντησε στο ερώτημα του πότε λήφθηκε αυτή η απόφαση, ποιοι οι κανόνες και ποιο είναι το νομικό πλαίσιο με βάση το οποίο οι δομές του υπουργείου θα λειτουργούν ως «προωθητές» ιδιωτικών συμφερόντων σε αυτόν τον ευαίσθητο χώρο. Επιπρόσθετα αναπάντητο έμεινε και το ερώτημα του με ποιο τρόπο διασφαλίζονται τα λεγόμενα «εθνικά συμφέροντα» η τα συμφέροντα της χώρας σε αυτού του είδους τις άτυπες μεσολαβήσεις.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Καμένος «εμείς έχουμε αποφασίσει, πέραν της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανίας να ενισχύουμε και τις άλλες ελληνικές ιδιωτικές αμυντικές βιομηχανίες. Ιδίως, οι εντολές, οι οποίες έχουν δοθεί, πλέον, σε όλους τους ΑΚΑΜ, σε όλες τις χώρες, είναι ότι θα εκπροσωπούν τα συμφέροντα της Ελλάδος, ανεξάρτητα αν είναι ιδιωτικών ή δημοσίων επιχειρήσεων». Μάλιστα επικαλέστηκε την διεθνή πρακτική λέγοντας ότι «το κάνουν όλοι οι Πρέσβεις. Μας πιάνουν όλους για να εξυπηρετήσουν εταιρείες τους σε όλον τον κόσμο. Θα το κάνουμε κι εμείς»!
Μάλιστα σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο υπουργός Άμυνας, σε συνάντηση που είχε με την αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΠΚΥ) στις 22 Μαΐου στην Ουάσιγκτον, είχε μιλήσει για την ανάγκη νομοθετικής ρύθμισης. Τέτοιας που να καθιστά «απολύτως σύννομες» τις ενέργειες των ακόλουθων άμυνας!
Στην ίδια λογική ήταν η τοποθέτησή του και για την εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών εταιριών που δραστηριοποιούνται ως προμηθευτές του ΝΑΤΟ. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Πάνος Καμμένος «όσον αφορά τους εφοπλιστές για τα πλοία, τα οποία θα μεταφέρουν διάφορα υλικά, θα κερδίζουν οι εφοπλιστές. Μπορεί, βέβαια, να κερδίζουν οι εφοπλιστές από τη μεταφορά, αλλά αντί να τα παίρνουν άλλες χώρες, τα παίρνουν ελληνικής σημαίας πλοία».
Παρότι μάλιστα ερωτήθηκε επίμονα από βουλευτές, δεν απάντησε στο ερώτημα του πότε λήφθηκε αυτή η απόφαση, ποιοι οι κανόνες και ποιο είναι το νομικό πλαίσιο με βάση το οποίο οι δομές του υπουργείου θα λειτουργούν ως «προωθητές» ιδιωτικών συμφερόντων σε αυτόν τον ευαίσθητο χώρο. Επιπρόσθετα αναπάντητο έμεινε και το ερώτημα του με ποιο τρόπο διασφαλίζονται τα λεγόμενα «εθνικά συμφέροντα» η τα συμφέροντα της χώρας σε αυτού του είδους τις άτυπες μεσολαβήσεις.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Καμένος «εμείς έχουμε αποφασίσει, πέραν της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανίας να ενισχύουμε και τις άλλες ελληνικές ιδιωτικές αμυντικές βιομηχανίες. Ιδίως, οι εντολές, οι οποίες έχουν δοθεί, πλέον, σε όλους τους ΑΚΑΜ, σε όλες τις χώρες, είναι ότι θα εκπροσωπούν τα συμφέροντα της Ελλάδος, ανεξάρτητα αν είναι ιδιωτικών ή δημοσίων επιχειρήσεων». Μάλιστα επικαλέστηκε την διεθνή πρακτική λέγοντας ότι «το κάνουν όλοι οι Πρέσβεις. Μας πιάνουν όλους για να εξυπηρετήσουν εταιρείες τους σε όλον τον κόσμο. Θα το κάνουμε κι εμείς»!
Μάλιστα σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο υπουργός Άμυνας, σε συνάντηση που είχε με την αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΠΚΥ) στις 22 Μαΐου στην Ουάσιγκτον, είχε μιλήσει για την ανάγκη νομοθετικής ρύθμισης. Τέτοιας που να καθιστά «απολύτως σύννομες» τις ενέργειες των ακόλουθων άμυνας!
Στην ίδια λογική ήταν η τοποθέτησή του και για την εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών εταιριών που δραστηριοποιούνται ως προμηθευτές του ΝΑΤΟ. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Πάνος Καμμένος «όσον αφορά τους εφοπλιστές για τα πλοία, τα οποία θα μεταφέρουν διάφορα υλικά, θα κερδίζουν οι εφοπλιστές. Μπορεί, βέβαια, να κερδίζουν οι εφοπλιστές από τη μεταφορά, αλλά αντί να τα παίρνουν άλλες χώρες, τα παίρνουν ελληνικής σημαίας πλοία».
Είναι φανερό ότι για το συγκεκριμένο ζήτημα απαιτούνται κατ’ αρχήν σαφέστερες εξηγήσεις:
Πρώτον για τις διαδικασίες εμπλοκής που ακολουθούνται σε έναν
επιχειρηματικό χώρο που έχει πολλάκις καταγγελθεί για επιχειρηματική
αδιαφάνεια.
Δεύτερον για το με ποια κριτήρια τα συμφέροντα ιδιωτών στον πολύπλοκο χώρο της εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας ταυτίζονται με τη προώθηση ιδιωτικών συμφερόντων.
Δεύτερον για το με ποια κριτήρια τα συμφέροντα ιδιωτών στον πολύπλοκο χώρο της εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας ταυτίζονται με τη προώθηση ιδιωτικών συμφερόντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου