Προσκόμματα φαίνεται πως θέτει
πλέον ο η γερμανική ανάδοχος εταιρεία Fraport AG σέ ό,τι αφορά τη σύμβαση των
14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα, ζητώντας να
της παρασχεθούν επιπλέον αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση.
Μπορεί η παραχωρητική κυβέρνηση
να ενέκρινε με καθυστέρηση πολλών μηνών τη σύμβαση παραχώρησης των 14
περιφερειακών αεροδρομίων, ωστόσο η ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης, από την
οποία αναμένονται έσοδα 1,234 δισ. ευρώ, είναι στον «αέρα» λόγω προσκομμάτων
που θέτει πλέον η πλευρά του αναδόχου. Θα
χρειαστεί βέβαια για κάτι τέτοιο και η παράταση ισχύος της εγγυητικής
επιστολής. Ακόμη και έτσι, όμως, αρμόδιοι
παράγοντες εκφράζουν επιφυλάξεις για το κατά πόσο το τίμημα του 1,234 δισ. ευρώ
θα μπορέσει να εισπραχθεί εντός του 2015, όπως προβλέπεται στο νέο μνημόνιο.
Οι Γερμανοί δυσκολεύονται να
εξασφαλίσουν χρηματοδότηση εξαιτίας της πολιτικής και οικονομικής αβεβαιότητας
στην Ελλάδα, ενώ είχαν φτάσει στο σημείο να ισχυρίζονται πως η προσφορά τους
δεν ήταν δεσμευτική και να εξέταζαν την πλήρη αποχώρηση.
Ο διευθύνων σύμβουλος της
Fraport Στέφαν Σούλτε είχε συναντηθεί στα τέλη Απριλίου με τον υπουργό
Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη για το θέμα αυτό, ενώ υπενθυμίζονται και τα διαβήματα
του πρωθυπουργού του ομόσπονδου γερμανικού κρατιδίου της Εσσης (το οποίο
ελέγχει το 31,35% της γερμανικής εισηγμένης) Βόλκερ Μπούφερ στον πρόεδρο της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ για εγγυήσεις ολοκλήρωσης της
συμφωνίας.
Όπως αναφέρει η ίδια πηγή, η
προσφορά της Fraport (σε κοινοπραξία με τη Slentel Ltd, συμφερόντων του ομίλου
Κοπελούζου) πέρυσι τον Νοέμβριο προέβλεπε 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και
22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως βάσει
του πληθωρισμού.
Διαβάστε επίσης:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου