Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009

Η «παράνοια» της αγοράς σε όλο της το μεγαλείο


Με ελληνικά προϊόντα από το... εξωτερικό ξορκίζουν την οικονομική κρίση δεκάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα.

Γυρνούν την πλάτη στις ελληνικές εταιρείες παραγωγής και αγοράζουν τα προϊόντα που αυτές διαθέτουν, μόνο εφόσον τα προϊόντα τους έχουν ήδη εξαχθεί- με χαμηλές τιμές- στο εξωτερικό. Με τον τρόπο αυτό πετυχαίνουν, όπως λένε, χαμηλότερο κόστος αγοράς και υπόσχονται ευνοϊκότερες τιμές στους πελάτες τους.

Συγκεκριμένη εταιρεία εισαγωγής και διακίνησης προϊόντων με έδρα τη Θεσσαλονίκη εισάγει εδώ και περίπου έναν χρόνο ελληνικά προϊόντα που έχουν ήδη εξαχθεί στο εξωτερικό και προμηθεύει δεκάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα. «Βρίσκω τα ίδια ακριβώς προϊόντα σε πολύ πιο συμφέρουσες τιμές απ΄ ό,τι θα τα αγόραζα εξ αρχής από την Ελλάδα. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να τα αγοράσω από εδώ. Τα φέρνω από το εξωτερικό και ρίχνω τις τιμές», δηλώνει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Βασίλης Βασίλαγας και απαριθμεί ένα ένα τα ελληνικά προϊόντα που ουσιαστικά επανεισάγει. Στους χώρους της εταιρείας, ο κ. Βασίλαγας δείχνει τα ελληνικά προϊόντα που διαθέτει στο ράφι. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί, για παράδειγμα, η συσκευασία 5 λίτρων λαδιού με τιμή πώλησης (λιανική) 12,94 ευρώ. Με μια προσεκτική ματιά στην ετικέτα διαπιστώνει εύκολα κανείς ότι πρόκειται για ελληνικό προϊόν που έχει εξαχθεί στη Βουλγαρία και έχει επιστρέψει ξανά στη χώρα προέλευσής του. Λίγο πιο πέρα, ο κ. Βασίλαγας δείχνει μια συσκευασία παξιμαδιών, γνω στής ελληνικής εταιρείας παραγωγής. Τα πάντα πάνω στη συσκευασία είναι γραμμένα στα αγγλικά, καθώς το προϊόν προοριζόταν για τους Άγγλους και όχι για τους Έλληνες καταναλωτές. Σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα
Άλλωστε, όπως εξηγεί, η διακίνηση ανάλογων προϊόντων αποτελεί τον μόνο τρόπο για να επιβιώσει στις μέρες μας η μικρομεσαία επιχείρηση. «Δεν συμφέρει πλέον τον ψιλικατζή να αγοράσει τα ίδια προϊόντα από την ελληνική εταιρεία παραγωγής που προμηθεύει τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, γιατί αναπόφευκτα θα αναγκαστεί να αγοράσει ακριβά, να πουλήσει ακριβότερα και να χάσει τους πελάτες του. Πλέον αγοράζει φθηνά, ανταγωνίζεται στις τιμές τις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων και επιβιώνει οικονομικά», διευκρινίζει. Όσο για το δίκτυο των πελατών του, σημειώνει πως προμηθεύει επιχειρήσεις σε Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Βέροια, Χαλκιδική, Πέλλα, Κατερίνη, Ημαθία, Σέρρες, Δράμα και Χαλκιδική, ενώ πουλάει τα προϊόντα και σε καταναλωτές σε τιμές λιανικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...