Πατήστε κλικ στην εικόνα
«Κόβεται» ένα στα τρία οχηματαγωγά των ακτοπλοϊκών γραμμών στο Αιγαίο και το Ιόνιο. Το ένα τρίτο των φέρι-μπόουτ εμφανίζει σημαντικές ελλείψεις στα θέματα ασφάλειας, διαπιστώνει η ετήσια έκθεση της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ΑDΑC έπειτα από έρευνα σε 14 οχηματαγωγά. Φύλλο και φτερό έκανε η ομάδα ελεγκτών του ΑDΑC δεκατέσσερα φέριμπόουτ των ελληνικών ακτοπλοϊκών γραμμών. Τα τέσσερα βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση, με τον βαθμό «ελλιπές» ή «πολύ ελλιπές», τέσσερα πήραν τον βαθμό «ικανοποιητικά», πέντε πήραν τον βαθμό «καλά» και ένα «πολύ καλά». Το αποτέλεσμα είναι «μάλλον τρομακτικό», όταν το ένα τρίτο σχεδόν των πλοίων που ελέγχθηκαν είχε τέτοιο κακό αποτέλεσμα, λέει εκ μέρους του ΑDΑC η Αντρέα Πιχότα. Μεσούσης της τουριστικής περιόδου και με τη διακίνηση 100.000 επιβατών και 20.000 οχημάτων ημερησίως, η έκθεση της γερμανικής λέσχης δεν κολακεύει τα ελληνικά οχηματαγωγά. Το καλό νέο της φετινής έκθεσης είναι η διαπίστωση ότι χρόνο με τον χρόνο βελτιώνονται οι συνθήκες ασφαλείας για όσους ταξιδεύουν με φέρι-μπόουτ. Το κακό νέο είναι ότι υπάρχουν ακόμη «σκυλοπνίχτες» που ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες. Σήμερα το ένα τρίτο του ελληνικού στόλου αποτελείται από πλοία που πρέπει να αποσυρθούν, καθώς η ηλικία τους υπερβαίνει τα 30 χρόνια, που θεσπίστηκε ως ανώτατο όριο μετά το ναυάγιο του «Εxpress Samina» το 2000 ανοιχτά της Πάρου με 78 ανθρώπινα θύματα. Η ηλικία πάντως δεν είναι το αποκλειστικό κριτήριο, καθώς και παλαιότερα πλοία μπορούν να αναβαθμιστούν και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ασφαλείας. Επειδή όμως στην περίπτωση της Ελλάδας με τα πολλά νησιά υπάρχουν πολλές συνδέσεις που δεν είναι ιδιαίτερα κερδοφόρες «ούτε γίνονται οι απαιτούμενες επενδύσεις ούτε ιδρώνουν ιδιαίτερα οι εταιρείες» για να βελτιώσουν την κατάσταση. Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου