Το γεγονός ότι ο Ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι αρνείται να σύρουν το κουφάρι του πλοίου στις Αλβανικές ακτές που απέχουν μόλις 10 μίλια από το σημείο αλλά σε ιταλικό λιμάνι σε απόσταση 50 μιλίων αρκεί.
Για την παραπάνω πρωτοβουλία, ούτε ο άθλιος Βαρβιτσιώτης δεν μπόρεσε να δώσει επαρκείς
εξηγήσεις. Έχουν περάσει τριάντα ώρες
και υπάρχουν ακόμη 170 επιβάτες πάνω στο πλοίο αφού τα κλειστού τύπου φέρετρα
μόνο από αέρος μπορούν να εκκενωθούν εάν πάρει φωτιά το γκαράζ. .
Το ρυμουλκό
Marietta Barretta που έφτασε στην περιοχή και μετά από επίπονες προσπάθειες
κατάφερε να αγκιστρώσει το πλοίο και να ξεκινήσει τη ρυμούλκησή του με την
ελάχιστη ταχύτητα των δύο μιλίων, αλλά το πρόβλημα πλέον έγκειται στην επιλογή
του λιμανιού αφού οι μεν αλβανικές ακτές και το λιμάνι του Δυρραχίου απέχουν
από το σημείο ίσως λιγότερο κι από 10 μίλια, ενώ το Μπρίντιζι πάνω από
πενταπλάσια απόσταση... Πολύ περισσότερο όταν λίγο νωρίτερα υπήρξαν δυσκολίες
στη ρυμούλκηση που πάντως ξεπεράστηκαν.
Στην ιστοσελίδα marinetraffic.com
μπορείτε να παρακολουθήσετε live την πορεία του πλοίου, τη θέση του ανά πάσα
στιγμή στη θαλάσσια περιοχή, καθώς και το στίγμα, την ακριβή θέση και πορεία
των παραπλέοντων σκαφών και των εναέριων μέσων που επιχειρούν γύρω από το
πληγωμένο Norman Atlantic.
Κατά τα
φαινόμενα το ιταλικό πλοίο, που ναυλώθηκε εκτάκτως από την ΑΝΕΚ λόγω ζημιών
ενός συνεργαζόμενου «Σουπερφάστ», έφυγε από την Πάτρα υπερφορτωμένο με
222 οχήματα, τα περισσότερα των οποίων ήταν βυτιοφόρα και μετέφεραν ελαιόλαδο.
Να σημειωθεί ότι κατασκευαστικά το Νόρμαν Ατλάντικ μπορούσε να χωρέσει 195
οχήματα.
Σύμφωνα με
μαρτυρίες οδηγών των βυτιοφόρων τα βαρέα οχήματα μόλις χωρούσαν στο πλοίο
και κατά μία εκδοχή υπήρξαν διαμαρτυρίες προς τους ιδιοκτήτες των μεταφορικών
εταιριών ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα κατά τη διαδρομή, επειδή οι κυματισμοί
πιθανώς να προκαλούσαν μετατοπίσεις και τα βυτιοφόρα να ακουμπούσαν στην οροφή
του γκαράζ του πλοίου.
Ωστόσο στις
περισσότερες των περιπτώσεων δεν εισακούσθηκαν και αναγκάσθηκαν να βάλουν
τα βυτιοφόρα στο πλοίο.
Ένας από
τους διασωθέντες οδηγούς μετέφερε στην Αθήνα ότι κατά τη διαδρομή προς την
Ιταλία και λόγω της θαλασσοταραχής σημειώθηκε μετατόπιση φορτίου, οι τριβές
πιθανώς των βυτιοφόρων με τη μεταλλική οροφή του πλοίου να προκάλεσαν σπινθήρες
και από αυτούς εικάζεται ότι ξεκίνησε η πυρκαγιά.
Η
υπερφόρτωση του πλοίου συνδέεται προφανώς και με τις αυξημένες ανάγκες
μεταφοράς ελαιολάδου στην Ιταλία.
Είναι γνωστό
ότι αυτή την περίοδο πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος όγκος εξαγωγών λαδιού προς
την γειτονική χώρα.
Ειδικά
φέτος, λόγω της μειωμένης παραγωγής ελαιολάδου στην Ιταλία, η ζήτηση ελληνικού
έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, γεγονός που αποδεικνύεται και από την άνοδο
των τιμών κοντά στα 4 ευρώ το λίτρο.
Είναι με
άλλα λόγια η εποχή που μεταφέρεται μαζικά μέσω βυτιοφόρων ελληνικό ελαιόλαδο
στην Ιταλία και πιθανώς εξαιτίας αυτού του λόγου οι μεταφορικές εταιρίες
πιέζουν τις ακτοπλοϊκές για περισσότερα δρομολόγια.
Η μεγάλη
ζήτηση μεταφορικού έργου σε συνδυασμό με την απόσυρση, λόγω βλάβης, του
«Σούπερφαστ» και τη ναύλωση ενός υποδεέστερου ιταλικού πλοίου, που δεν είχε την
κατάλληλη υποδομή υποδοχής τόσο μεγάλων βυτιοφόρων φορτηγών να αποτελεί και την
αιτία του δυστυχήματος.
1 σχόλιο:
Το λιμανι του Δυρραχιου για να εισελθεις εχει αβαθη με μεγιστο βαθος τα εξι μετρα και καθοδηγεισαι μεσω σημαντηρων. Ποιος θα ηθελε ενα κουφαρι μεσα στο διαυλο; Αλλο συντρεχει. Ισως καποιους τους βολευει να βουλιαξει στο πελαγος.
Δημοσίευση σχολίου