Πανάκριβα λεωφορεία πλήρως
ανασφάλιστα για λόγους... οικονομίας , αλλά και χωρίς να έχουν ελεγχθεί από τα
ΚΤΕΟ εδώ και χρόνια, στα αμαξοστάσια της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ).
Η κρατική ΟΣΥ δείχνει
να ακολουθεί το κακό παράδειγμα των ιδιωτών ιδιοκτητών ΙΧ που δεν ασφαλίζουν τα
οχήματά τους και αποφεύγουν συστηματικά να τα περάσουν από τους προβλεπόμενους
από τη νομοθεσία τεχνικούς ελέγχους στα ΚΤΕΟ.
Το πλέον οξύμωρο είναι ότι η
συγκεκριμένη εταιρεία εποπτεύεται απευθείας από το υπουργείο Μεταφορών, το
οποίο, κατά τα άλλα, εξαγγέλλει αυστηρά μέτρα για τον εντοπισμό των
ανασφάλιστων και των τεχνικώς ανέλεγκτων οχημάτων, με στόχο τη συμμόρφωση των
ιδιοκτητών τους, μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και
ποινικών κυρώσεων!
Με βάση τα στοιχεία που
διαθέτουν «ΤΑ ΝΕΑ», συνολικά 255 αστικά λεωφορεία (από
το σύνολο των περίπου 1.600), τα οποία από τεχνικής πλευράς βρίσκονται σε
αρκετά καλή κατάσταση, ρημάζουν στα αμαξοστάσια, την ώρα που τα δρομολόγια για
την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Αθήνας έχουν συρρικνωθεί δραματικά.
Τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν
διαθέτουν πλέον καμιά ασφαλιστική κάλυψη, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν τεθεί
επισήμως σε κατάσταση ακινησίας, με την προβλεπόμενη εκ του νόμου κατάθεση των
πινακίδων κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους οικονομικές εφορίες (ΔΟΥ)!
Σημειώνεται ότι
ανάμεσα στα 255 ανασφάλιστα λεωφορεία περιλαμβάνονται και 91 πανάκριβα
λεωφορεία φυσικού αερίου (η αξία κάθε οχήματος ανέρχεται σε 200.000 ευρώ),
ορισμένα από τα οποία μάλιστα εντάχθηκαν στον στόλο της ΟΣΥ μόλις το 2010!
Βέβαια, ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που έχει ανασφάλιστα η ΟΣΥ ξεπερνά τα
300, μαζί με τα οχήματα των κινητών συνεργείων και τα διάφορα άλλα φορτηγάκια.
Ως δικαιολογία για τη μη
ασφάλιση των αστικών λεωφορείων προβάλλεται το γεγονός ότι δεν κυκλοφορούν
στους δρόμους για δρομολόγια, καθώς δεν υπάρχουν οδηγοί να τα κινήσουν. Έτσι,
οι διοικούντες την ΟΣΥ θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό εξοικονομούν κονδύλια,
διατηρώντας δηλαδή στα αμαξοστάσια της εταιρείας τα οχήματα μαζί με τις
πινακίδες τους, χωρίς όμως να καλύπτονται από ασφαλιστήρια συμβόλαια αστικής
ευθύνης. Ωστόσο, την ίδια στιγμή, ουδείς γνωρίζει τι θα συμβεί για παράδειγμα
σε περίπτωση εμπλοκής κάποιου ανασφάλιστου οχήματος σε ατύχημα, έστω και κατά
τις μετακινήσεις που γίνονται εντός του αμαξοστασίου.
Πρόκειται, όπως αναφέρουν κατώτερα
στελέχη της ΟΣΥ, για πρωτοφανή στάση κρατικής εταιρείας, καθώς στην πρώτη
διασταύρωση των στοιχείων των λεωφορείων αυτών από τη Γενική Γραμματεία Εσόδων,
θα πρέπει να επιβληθούν πρόστιμα και να αφαιρεθούν οι άδειες κυκλοφορίας τους.
Υπενθυμίζεται ότι
σύμφωνα με τη νομοθεσία, ακόμα και ακινητοποιημένο να είναι ένα όχημα, θα
πρέπει να είναι ασφαλισμένο, διαφορετικά είναι παράνομο, εκτός κι αν ο
ιδιοκτήτης του έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας (διαδικασία ακινησίας).
Στην περίπτωση αυτή, στον
κάτοχο του ανασφάλιστου οχήματος επιβάλλονται διοικητικές και ποινικές
κυρώσεις. Στις διοικητικές κυρώσεις - εφόσον η παράβαση εντοπίζεται για
πρώτη φορά - περιλαμβάνεται η αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας
κυκλοφορίας για 6 μήνες. Σε περίπτωση υποτροπής, η αφαίρεση των πινακίδων και
της άδειας κυκλοφορίας γίνεται για δύο χρόνια, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος τα
στοιχεία κυκλοφορίας αφαιρούνται για τρία χρόνια.
Επίσης, επιβάλλεται
χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Ασφαλιστικού Επικουρικού Κεφαλαίου, ύψους 1.000
ευρώ για κάθε ανασφάλιστο λεωφορείο και φορτηγό ΔΧ και 500 ευρώ για τα
επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου