Με το καλό να μας… μπει.
Θα πληρώνουν και τα νήπια.
Τα Τέλη «Εκσυγχρονισμού και
Ανάπτυξης» Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) ή αλλιώς, το γνωστό «Σπατόσημο», ορίζει
τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, από τις ποδίτσες Τσακαλώτο και Σπίρτζη. H τροπολογία
συμπεριλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του Γερμανικού υπουργείου Οικονομικών.
Όπως αναφέρεται σε
αυτή, το νέο ενιαίο τέλος για όλους τους αερολιμένες θα είναι στα 12 ευρώ ανά
επιβάτη και προβλέπεται η έναρξη του από την ημερομηνία έναρξης των 14
περιφερειακών αεροδρομίων και έως την 1η Νοεμβρίου 2024. Μετά την 1η Νοεμβρίου
2024 θα ορίζεται στα 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες.
Το όριο ηλικίας για το λεγόμενο
«Σπατόσημο» κατεβαίνει σημαντικά καθώς σύμφωνα με την τροπολογία το τέλος θα πληρώνουν πλέον όλοι οι επιβάτες άνω των 2 ετών
ενώ μέχρι σήμερα το τέλος επιβάλλονταν σε παιδιά από πέντε ετών και πάνω. Αυτό
σύμφωνα με την κυβέρνηση θα φέρει σημαντική αύξηση εσόδων για ….την Fraport.
Μέχρι σήμερα το τέλος ανάπτυξης
αεροδρομίων προέβλεπε διαφορετική χρέωση ανάλογα με τον τελικό προορισμό και
ήταν 12 ευρώ για επιβάτες που ταξίδευαν σε αεροδρόμια εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και Ελβετικής Συνομοσπονδίας, ενώ έφτανε μέχρι τα
22 ευρώ για επιβάτες με τελικό προορισμό εκτός των χωρών αυτών.
Όπως αναφέρεται στην
τροπολογία «το τέλος θα πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα αεροδρόμια,
ανεξαρτήτως τελικού προορισμού των αναχωρούντων επιβατών, για λόγους ίσης
μεταχείρισης του επιβατικού κοινού που εκκινεί από διαφορετικούς αερολιμένες.
Για το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος
τα εισπραττόμενα τέλη κατατίθενται στο λογαριασμό του “Ταμείου Ανάπτυξης
Αερολιμένων Σπάτων” και διατίθενται κατά 75% σύμφωνα με τα όσα ορίζει η σύμβαση
κύρωσης του νόμου για το νέο αεροδρόμιο του 1995. Το υπόλοιπο 25% πηγαίνει υπέρ
της ΥΠΑ. Τα τέλη από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που
θα μεταβιβαστούν στην Fraport κατατίθενται στους 14 ειδικούς λογαριασμούς με
τίτλο “Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αερολιμένα” που τηρούνται στην
Τράπεζα της Ελλάδος και διατίθενται κατά 100% στους παραχωρησιούχους. Στα
υπόλοιπα αεροδρόμια το 50% χρηματοδοτεί λειτουργικές ανάγκες και έργα
εξοπλισμού και υποδομών και το άλλο 50% εισπράττεται υπέρ της ΥΠΑ.
“Διατίθενται κατά
100% στους παραχωρησιούχους”, δηλαδή την Fraport, που έχει ήδη αρχίσει να το
τσεπώνει, πριν ακόμα κατατεθεί η τροπολογία!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου