Δύο
μέτρα και δύο σταθμά φαίνεται πως έχει η Ελληνική Δικαιοσύνη ως προς τους
επιχειρηματίες για χρέη προς το Δημόσιο Σε άλλες περιπτώσεις οι δικαστές
οδηγούν στη φυλακή με συνοπτικές διαδικασίες μικρούς επιχειρηματίες για χρέη
προς το Δημόσιο, ενώ σε άλλες περιπτώσεις κάνουν μέχρι και 12 χρόνια να
δικάσουν μεγαλοσχήμονες επιχειρηματίες, μέχρι τα αδικήματα τους να έχουν
παραγραφεί...
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της εταιρείας πετρελαιοειδών Αιγαίον Όιλ, συμφερόντων της οικογένειας Μελισσανίδη, οι υπεύθυνοι της οποίας κατηγορούνταν για υπόθεση λαθρεμπορίας 6.328.200 λίτρων ναυτιλιακών καυσίμων που φέρεται ότι έγινε το Σεπτέμβριο του 2001.
Μετά από αλλεπάλληλες αναβολές και διακοπές από τον περασμένο Φεβρουάριο, σήμερα Παρασκευή, κάθισε στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πειραιά, ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας πετρελαιοειδών Αιγαίον Όιλ, ναυλώτριας εταιρείας του πλοίου μεταφοράς πετρελαίου (σλέπι) «Ετζίαν ΙΙΙ», Ιάκωβος Μελισσανίδης, αδερφός του Δημήτρη Μελισσανίδη που συμμετέχει και στο μετοχικό σχήμα εξαγοράς του ΟΠΑΠ.
Συγκατηγορούμενοι ήταν ο πλοίαρχος του «Ετζίαν ΙΙΙ», Εμμανουήλ Γιαννικουρής και ο πρόεδρος - διευθύνων σύμβουλος και νόμιμος εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας Μεντόιλ ΙΙ ΝΕ.
Στο σκαμνί με καθυστέρηση 12 ετών!
Ο πλοίαρχος αντιμετώπιζε το αδίκημα της πλαστογραφίας μετά χρήσεως σε βαθμό κακουργήματος. Για ηθική αυτουργία στην πράξη αυτή δικαζόταν ο Ιακ. Μελισσανίδης, ενώ ήταν απών ο τρίτος κατηγορούμενος.
Αν και η υπόθεση αφορά φερόμενη δασμοδιαφυγή ύψους 2.218.721,06 ευρώ (σ.σ. για την οποία έχει συνταχθεί πράξη καταλογισμού και εκκρεμεί στα διοικητικά δικαστήρια προσφυγή της Αιγαίον Όιλ), δεν δικάστηκαν για λαθρεμπορία, καθώς η πράξη - εάν είχε τελεστεί - θα είχε γίνει το Σεπτέμβριο του 2001 και άρα έχει παραγραφεί 12 χρόνια μετά...
Το μόνο αδίκημα για το οποίο δικάστηκαν, ήταν η πλαστογραφία - νόθευση που φέρεται να έκανε ο πλοίαρχος στο ημερολόγιο του πλοίου, προκειμένου να αποκρύψει ποσότητα 6.328.200 λίτρων πετρελαίου εσωτερικής καύσης (Ναυτιλίας) που διακινήθηκαν παράνομα από το πλοίο «Ετζίαν ΙΙΙ», σύμφωνα με το κατηγορητήριο.
Οι δικαστές εκλήθησαν να δικάσουν την υπόθεση με καθυστέρηση 12 ετών και ενώ η έρευνα των τελωνειακών είχε γίνει επίσης με πολυετή καθυστέρηση.
«Στραβά μάτια» έκαναν οι τελωνειακοί επί 5 χρόνια!
Ειδικότερα, ενώ το 2001 άλλοι τελωνειακοί είχαν θεωρήσει την υπόθεση απλή τελωνειακή παράβαση, το 2006 ο τότε Διευθυντής του Ζ' Τελωνείου Πειραιά, Ευστάθιος Κατσάς, έκρινε πως δεν είναι απλή τελωνειακή παράβαση, αλλά λαθρεμπορία. Συμπτωματικά αυτό το διαπίστωσε ενώ είχαν ήδη περάσει πέντε χρόνια και η υπόθεση όδευε προς παραγραφή...
Ερωτηθείς για την κωλυσιεργία ετών, καταθέτοντας σήμερα στο δικαστήριο, ο μάρτυρας εξήγησε:
«Έπρεπε να καθίσουν στο σκαμνί αρκετοί. Δεν ήταν μόνο μπάχαλο στο Τελωνείο... Προσπάθησα να κάνω τη δουλειά μου και να μην είμαι εγώ εκτεθειμένος» είπε, ρίχνοντας το μπαλάκι των ευθυνών προφανώς σε προκατόχους του...
Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας ο κ. Κατσάς επεσήμανε πως διαπιστώθηκε η διαφυγή πάνω από 6 εκατομμυρίων λίτρων ναυτιλιακών καυσίμων, μέσω του ελέγχου του λιτρομετρητή.
Στην απολογία του, ο κατηγορούμενος πλοίαρχος του «Ετζίαν ΙΙΙ», προσπάθησε να αντικρούσει την κατηγορία περί λαθρεμπορίας, υποστηρίζοντας πως δεν υπήρχε διαφορά ως προς τα καύσιμα στο βιβλίο φόρτωσης - εκφόρτωσης (σ.σ. διαφορετικό βιβλίο από το βιβλίο λιτρομετρητή που εξετάζουν οι τελωνειακοί).
Ανέφερε δε ότι αν ήθελε να κάνει λαθρεμπόριο, είχε άλλους τρόπους, όπως η μεταφορά των λαθραίων καυσίμων με φορητές αντλίες.
«Το βαπόρι θα βούλιαζε αν είχε 6.000 τόνους καυσίμων. Θα έκανε 133 ώρες για να τα πάρει. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα», είπε για να εξηγήσει πως δεν έγινε λαθρεμπορία των 6.000.000 λίτρων ναυτιλιακών καυσίμων.
Ως προς τα τρία περιστατικά της φερόμενης ως λαθρεμπορίας, ο κατηγορούμενος πλοίαρχος υποστήριξε πως στην πρώτη περίπτωση υπήρχαν κραδασμοί στις λαμαρίνες του πλοίου, στη δεύτερη περίπτωση βλάβη στην αντλία και για το λόγο αυτό εμφανιζόταν διαρροή στο λιτρομετρητή, ενώ στην τρίτη περίπτωση απέδωσε τη διαφορά καυσίμων στη διαδικασία εξισορρόπησης των δεξαμενών πετρελαίου.
Ως προς την πλαστογραφία - νόθευση του ημερολογίου (σ.σ. με τη μεταγενέστερη προσθήση των βλαβών και επισκευών), ο πλοίαρχος παραδέχθηκε ότι πράγματι τις έγραψε, όχι στις αντίστοιχες ημερομηνίες, αλλά σε μεταγενέστερο χρόνο (σ.σ. όπως απέδειξε άλλωστε η πραγματογνωμοσύνη που έγινε).
Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος της Αιγαίον Όιλ, Ιάκωβος Μελισσανίδης, στην απολογία του υποστήριξε πως ασχολούνταν με τις δραστηριότητες στη στεριά (διανομή καυσίμων στα πρατήρια) και δεν γνώριζε τίποτα για τη διακίνηση ναυτιλιακών καυσίμων που είναι μόλις το 10% των δραστηριοτήτων της εταιρείας.
Κατά την ακροαματική διαδικασία ανέκυψε θέμα ως προς τις επισκευές που φέρεται ότι έγιναν λόγω της βλάβης στην αντλία (σ.σ. απ' όπου και η διαρροή των 6.000.000 λίτρων στο λιτρομετρητή κατά τους ισχυρισμούς των κατηγορουμένων).
Επισκευές-«φάντασμα» λέει το Λιμεναρχείο
Σύμφωνα με το Λιμεναρχείο, δεν ζητήθηκε από το συνεργείο επισκευής να ανεβεί στο πλοίο για την επισκευή, ούτε προέκυψε τιμολόγιο επισκευών κατά το επίδικο διάστημα από την εταιρεία επισκευής του πλοίου...
Από την πλευρά του, ο συνήγορος των κατηγορουμένων Πολυχρόνης Τσιρίδης προσκόμισε στο δικαστήριο μεταγενέστερο έγγραφο της εταιρείας, που ανέφερε πως έγινε η επισκευή στο επίμαχο διάστημα.
Την καταδίκη τους πρότεινε ο εισαγγελέας
Την ενοχή των κατηγορουμένων ζήτησε ο εισαγγελέας της έδρας, Παναγιώτης Μπρακουμάτσος, ο οποίος δεν πείστηκε από τους ισχυρισμούς των κατηγορουμένων.
«Υπήρξε νόθευση του ημερολογίου ώστε να αποδοθούν οι βλάβες (σ.σ. ισχυρισμός των κατηγορουμένων για να δικαιολογήσουν τη διαφυγή των εκατομμυρίων λίτρων πετρελαίου από το λιτρομετρητή).
Οποιαδήποτε βλάβη, μεταφορά από δεξαμενή σε δεξαμενή έπρεπε να εξεταστεί από Επιτροπή του Τελωνείου. Αλλιώς πως το Δημόσιο θα έλεγχε τις διαρροές; Αν ίσχυε αυτή η δικαιολογία, ο έλεγχος θα ήταν ανύπαρκτος».
Ως προς τον ισχυρισμό των κατηγορουμένων ότι έγιναν επισκευές, ο εισαγγελέας επεσήμανε ότι το Λιμεναρχείο δεν έδωσε άδεια σε κανένα συνεργείο κατά το επίδικο διάστημα...
Ως προς τη νόθευση του ημερολογίου, ο κ. Μπρακουμάτσος συμπλήρωσε:
«Στο ημερολόγιο δεν υπήρχαν οι φράσεις κραδασμοί και δοκιμές. Ο πλοίαρχος είπε ότι στις 24/9 έγιναν οι εργασίες. Γιατί δεν έγιναν οι εγγραφές; Έγιναν μεταγενέστερα οι εγγραφές, όταν άρχισε η έρευνα».
Ως προς τους τρόπους διάθεσης των έξι εκατομμυρίων λίτρων πετρελαίου, ο εισαγγελέας δίνει τη δική του εξήγηση:
«Με φορητές αντλίες είπε ο πλοίαρχος. Δίνει την απάντηση ο ίδιος. Υπάρχουν πολλοί τρόποι. Ο ίδιος ο κατηγορούμενος λέει τους τρόπους.
Ο καταλογισμός ως προς τη λαθρεμπορία έχει παραγραφεί. Έγινε η λαθρεμπορία ανεξαρτήτως της έκβασης της υπόθεσης. Αν οι εγγραφές είναι ανακριβείς, τότε υπάρχουν οι επιβαρυντικές περιστάσεις του Νόμου γιατί είναι μεγάλη η ποσότητα.
Η νόθευση έγινε για να παραπλανήσουν, για να καλύψουν το παράνομο όφελος.
Δεν μπορούσε ο πλοίαρχος από μόνος του, αλλά με την ηθική αυτουργία της εταιρείας που έχει την εμπορία πετρελαιοειδών».
Αθώοι με ψήφους 2-1
Ωστόσο, το δικαστήριο, είχε διαφορετική άποψη.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος και ένα μέλος του δικαστηρίου αποφάσισαν κατά πλειοψηφία να αθωώσουν τους κατηγορουμένους, λόγω αμφιβολιών, ενώ μειοψήφησε η γυναίκα δικαστής, που συμφώνησε με τον εισαγγελέα ως προς την ενοχή τους.
Οι δύο δικαστές έκριναν πως σε κάθε περίπτωση δεν τίθεται θέμα αξιοποίησης της νόθευσης.
Οι προσθήκες στο ημερολόγιο του πλοίου έγιναν (σ.σ. με βάση πραγματογνωμοσύνη) πριν από την έναρξη της τελωνειακής έρευνας.
Αναλύοντας το σκεπτικό της απόφασης, ο πρόεδρος ανέφερε:
«Δεν φαίνεται να προέκυψε πλαστογραφία, ούτε η αναλήθεια πρακτικά. Δεν έγινε εφοδιασμός στο χρόνο των 20 ωρών. Επιπλέον, δεν προέκυψε περιορισμός που να υποχρεώνει τον έλεγχο των εφοδιαστικών εταιρειών, από εφοδιασμό σε εφοδιασμό, παρά μόνο με το βιβλίο φόρτωσης - εκφόρτωσης που προέκυψε ότι είναι σε αντιστοιχία».
Με απλά λόγια, οι δύο δικαστές συντάχθηκαν υπέρ του ισχυρισμού του συνηγόρου υπεράσπισης. Δεν έλαβαν υπόψη το μάρτυρα τελωνειακό, που είχε επισημάνει στην κατάθεση του νωρίτερα, πως ο έλεγχος γίνεται από το βιβλίο λιτρομετρητή...
Εξαφανισμένοι το Δημόσιο και τα ΜΜΕ από τη δίκη Μελισσανίδη
Στα αξιοσημείωτα της δίκης είναι τα ακόλουθα:
- Δεν παρέστη ως πολιτική αγωγή εκπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, παρά το γεγονός ότι εκκρεμεί στα διοικητικά δικαστήρια προσφυγή της Αιγαίον Όιλ ως προς τον καταλογισμό των 2.218.721,06 ευρώ από τη δασμοδιαφυγή. Όπως είναι εύλογο, μετά την αθώωση ισχυροποιείται η θέση της εταιρείας, η οποία πιθανότατα θα κερδίσει την προσφυγή και δεν θα πληρώσει τίποτα στο Δημόσιο!
- Ο βασικός μάρτυρας, πρώην διευθυντής του Ζ' Τελωνείου, συνταξιούχος σήμερα, φέρεται να απειλήθηκε την πρώτη ημέρα της κατάθεσης του, τη Μεγάλη Τρίτη, από άγνωστό στο διάδρομο των δικαστηρίων.
- Τη δίκη δεν παρακολούθησε κανένα μεγάλο ΜΜΕ, έντυπο ή ηλεκτρονικό, αν και πολλοί γνώριζαν για την υπόθεση και είχαν γράψει κατά το πρόσφατο παρελθόν.
Σύμπτωση ή απλώς σιωπή για τον αγοραστή του ΟΠΑΠ;
Βλέπετε, πολλά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης επιβιώνουν όλα τα προηγούμενα χρόνια, χάρη στις διαφημίσεις του οργανισμού παιχνιδιών, στον οποίο θα παίζει πλέον καθοριστικό ρόλο η οικογένεια Μελισσανίδη...
*του Βασίλη Τζήμτσου, στο directnews.gr
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της εταιρείας πετρελαιοειδών Αιγαίον Όιλ, συμφερόντων της οικογένειας Μελισσανίδη, οι υπεύθυνοι της οποίας κατηγορούνταν για υπόθεση λαθρεμπορίας 6.328.200 λίτρων ναυτιλιακών καυσίμων που φέρεται ότι έγινε το Σεπτέμβριο του 2001.
Μετά από αλλεπάλληλες αναβολές και διακοπές από τον περασμένο Φεβρουάριο, σήμερα Παρασκευή, κάθισε στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πειραιά, ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας πετρελαιοειδών Αιγαίον Όιλ, ναυλώτριας εταιρείας του πλοίου μεταφοράς πετρελαίου (σλέπι) «Ετζίαν ΙΙΙ», Ιάκωβος Μελισσανίδης, αδερφός του Δημήτρη Μελισσανίδη που συμμετέχει και στο μετοχικό σχήμα εξαγοράς του ΟΠΑΠ.
Συγκατηγορούμενοι ήταν ο πλοίαρχος του «Ετζίαν ΙΙΙ», Εμμανουήλ Γιαννικουρής και ο πρόεδρος - διευθύνων σύμβουλος και νόμιμος εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας Μεντόιλ ΙΙ ΝΕ.
Στο σκαμνί με καθυστέρηση 12 ετών!
Ο πλοίαρχος αντιμετώπιζε το αδίκημα της πλαστογραφίας μετά χρήσεως σε βαθμό κακουργήματος. Για ηθική αυτουργία στην πράξη αυτή δικαζόταν ο Ιακ. Μελισσανίδης, ενώ ήταν απών ο τρίτος κατηγορούμενος.
Αν και η υπόθεση αφορά φερόμενη δασμοδιαφυγή ύψους 2.218.721,06 ευρώ (σ.σ. για την οποία έχει συνταχθεί πράξη καταλογισμού και εκκρεμεί στα διοικητικά δικαστήρια προσφυγή της Αιγαίον Όιλ), δεν δικάστηκαν για λαθρεμπορία, καθώς η πράξη - εάν είχε τελεστεί - θα είχε γίνει το Σεπτέμβριο του 2001 και άρα έχει παραγραφεί 12 χρόνια μετά...
Το μόνο αδίκημα για το οποίο δικάστηκαν, ήταν η πλαστογραφία - νόθευση που φέρεται να έκανε ο πλοίαρχος στο ημερολόγιο του πλοίου, προκειμένου να αποκρύψει ποσότητα 6.328.200 λίτρων πετρελαίου εσωτερικής καύσης (Ναυτιλίας) που διακινήθηκαν παράνομα από το πλοίο «Ετζίαν ΙΙΙ», σύμφωνα με το κατηγορητήριο.
Οι δικαστές εκλήθησαν να δικάσουν την υπόθεση με καθυστέρηση 12 ετών και ενώ η έρευνα των τελωνειακών είχε γίνει επίσης με πολυετή καθυστέρηση.
«Στραβά μάτια» έκαναν οι τελωνειακοί επί 5 χρόνια!
Ειδικότερα, ενώ το 2001 άλλοι τελωνειακοί είχαν θεωρήσει την υπόθεση απλή τελωνειακή παράβαση, το 2006 ο τότε Διευθυντής του Ζ' Τελωνείου Πειραιά, Ευστάθιος Κατσάς, έκρινε πως δεν είναι απλή τελωνειακή παράβαση, αλλά λαθρεμπορία. Συμπτωματικά αυτό το διαπίστωσε ενώ είχαν ήδη περάσει πέντε χρόνια και η υπόθεση όδευε προς παραγραφή...
Ερωτηθείς για την κωλυσιεργία ετών, καταθέτοντας σήμερα στο δικαστήριο, ο μάρτυρας εξήγησε:
«Έπρεπε να καθίσουν στο σκαμνί αρκετοί. Δεν ήταν μόνο μπάχαλο στο Τελωνείο... Προσπάθησα να κάνω τη δουλειά μου και να μην είμαι εγώ εκτεθειμένος» είπε, ρίχνοντας το μπαλάκι των ευθυνών προφανώς σε προκατόχους του...
Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας ο κ. Κατσάς επεσήμανε πως διαπιστώθηκε η διαφυγή πάνω από 6 εκατομμυρίων λίτρων ναυτιλιακών καυσίμων, μέσω του ελέγχου του λιτρομετρητή.
Στην απολογία του, ο κατηγορούμενος πλοίαρχος του «Ετζίαν ΙΙΙ», προσπάθησε να αντικρούσει την κατηγορία περί λαθρεμπορίας, υποστηρίζοντας πως δεν υπήρχε διαφορά ως προς τα καύσιμα στο βιβλίο φόρτωσης - εκφόρτωσης (σ.σ. διαφορετικό βιβλίο από το βιβλίο λιτρομετρητή που εξετάζουν οι τελωνειακοί).
Ανέφερε δε ότι αν ήθελε να κάνει λαθρεμπόριο, είχε άλλους τρόπους, όπως η μεταφορά των λαθραίων καυσίμων με φορητές αντλίες.
«Το βαπόρι θα βούλιαζε αν είχε 6.000 τόνους καυσίμων. Θα έκανε 133 ώρες για να τα πάρει. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα», είπε για να εξηγήσει πως δεν έγινε λαθρεμπορία των 6.000.000 λίτρων ναυτιλιακών καυσίμων.
Ως προς τα τρία περιστατικά της φερόμενης ως λαθρεμπορίας, ο κατηγορούμενος πλοίαρχος υποστήριξε πως στην πρώτη περίπτωση υπήρχαν κραδασμοί στις λαμαρίνες του πλοίου, στη δεύτερη περίπτωση βλάβη στην αντλία και για το λόγο αυτό εμφανιζόταν διαρροή στο λιτρομετρητή, ενώ στην τρίτη περίπτωση απέδωσε τη διαφορά καυσίμων στη διαδικασία εξισορρόπησης των δεξαμενών πετρελαίου.
Ως προς την πλαστογραφία - νόθευση του ημερολογίου (σ.σ. με τη μεταγενέστερη προσθήση των βλαβών και επισκευών), ο πλοίαρχος παραδέχθηκε ότι πράγματι τις έγραψε, όχι στις αντίστοιχες ημερομηνίες, αλλά σε μεταγενέστερο χρόνο (σ.σ. όπως απέδειξε άλλωστε η πραγματογνωμοσύνη που έγινε).
Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος της Αιγαίον Όιλ, Ιάκωβος Μελισσανίδης, στην απολογία του υποστήριξε πως ασχολούνταν με τις δραστηριότητες στη στεριά (διανομή καυσίμων στα πρατήρια) και δεν γνώριζε τίποτα για τη διακίνηση ναυτιλιακών καυσίμων που είναι μόλις το 10% των δραστηριοτήτων της εταιρείας.
Κατά την ακροαματική διαδικασία ανέκυψε θέμα ως προς τις επισκευές που φέρεται ότι έγιναν λόγω της βλάβης στην αντλία (σ.σ. απ' όπου και η διαρροή των 6.000.000 λίτρων στο λιτρομετρητή κατά τους ισχυρισμούς των κατηγορουμένων).
Επισκευές-«φάντασμα» λέει το Λιμεναρχείο
Σύμφωνα με το Λιμεναρχείο, δεν ζητήθηκε από το συνεργείο επισκευής να ανεβεί στο πλοίο για την επισκευή, ούτε προέκυψε τιμολόγιο επισκευών κατά το επίδικο διάστημα από την εταιρεία επισκευής του πλοίου...
Από την πλευρά του, ο συνήγορος των κατηγορουμένων Πολυχρόνης Τσιρίδης προσκόμισε στο δικαστήριο μεταγενέστερο έγγραφο της εταιρείας, που ανέφερε πως έγινε η επισκευή στο επίμαχο διάστημα.
Την καταδίκη τους πρότεινε ο εισαγγελέας
Την ενοχή των κατηγορουμένων ζήτησε ο εισαγγελέας της έδρας, Παναγιώτης Μπρακουμάτσος, ο οποίος δεν πείστηκε από τους ισχυρισμούς των κατηγορουμένων.
«Υπήρξε νόθευση του ημερολογίου ώστε να αποδοθούν οι βλάβες (σ.σ. ισχυρισμός των κατηγορουμένων για να δικαιολογήσουν τη διαφυγή των εκατομμυρίων λίτρων πετρελαίου από το λιτρομετρητή).
Οποιαδήποτε βλάβη, μεταφορά από δεξαμενή σε δεξαμενή έπρεπε να εξεταστεί από Επιτροπή του Τελωνείου. Αλλιώς πως το Δημόσιο θα έλεγχε τις διαρροές; Αν ίσχυε αυτή η δικαιολογία, ο έλεγχος θα ήταν ανύπαρκτος».
Ως προς τον ισχυρισμό των κατηγορουμένων ότι έγιναν επισκευές, ο εισαγγελέας επεσήμανε ότι το Λιμεναρχείο δεν έδωσε άδεια σε κανένα συνεργείο κατά το επίδικο διάστημα...
Ως προς τη νόθευση του ημερολογίου, ο κ. Μπρακουμάτσος συμπλήρωσε:
«Στο ημερολόγιο δεν υπήρχαν οι φράσεις κραδασμοί και δοκιμές. Ο πλοίαρχος είπε ότι στις 24/9 έγιναν οι εργασίες. Γιατί δεν έγιναν οι εγγραφές; Έγιναν μεταγενέστερα οι εγγραφές, όταν άρχισε η έρευνα».
Ως προς τους τρόπους διάθεσης των έξι εκατομμυρίων λίτρων πετρελαίου, ο εισαγγελέας δίνει τη δική του εξήγηση:
«Με φορητές αντλίες είπε ο πλοίαρχος. Δίνει την απάντηση ο ίδιος. Υπάρχουν πολλοί τρόποι. Ο ίδιος ο κατηγορούμενος λέει τους τρόπους.
Ο καταλογισμός ως προς τη λαθρεμπορία έχει παραγραφεί. Έγινε η λαθρεμπορία ανεξαρτήτως της έκβασης της υπόθεσης. Αν οι εγγραφές είναι ανακριβείς, τότε υπάρχουν οι επιβαρυντικές περιστάσεις του Νόμου γιατί είναι μεγάλη η ποσότητα.
Η νόθευση έγινε για να παραπλανήσουν, για να καλύψουν το παράνομο όφελος.
Δεν μπορούσε ο πλοίαρχος από μόνος του, αλλά με την ηθική αυτουργία της εταιρείας που έχει την εμπορία πετρελαιοειδών».
Αθώοι με ψήφους 2-1
Ωστόσο, το δικαστήριο, είχε διαφορετική άποψη.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος και ένα μέλος του δικαστηρίου αποφάσισαν κατά πλειοψηφία να αθωώσουν τους κατηγορουμένους, λόγω αμφιβολιών, ενώ μειοψήφησε η γυναίκα δικαστής, που συμφώνησε με τον εισαγγελέα ως προς την ενοχή τους.
Οι δύο δικαστές έκριναν πως σε κάθε περίπτωση δεν τίθεται θέμα αξιοποίησης της νόθευσης.
Οι προσθήκες στο ημερολόγιο του πλοίου έγιναν (σ.σ. με βάση πραγματογνωμοσύνη) πριν από την έναρξη της τελωνειακής έρευνας.
Αναλύοντας το σκεπτικό της απόφασης, ο πρόεδρος ανέφερε:
«Δεν φαίνεται να προέκυψε πλαστογραφία, ούτε η αναλήθεια πρακτικά. Δεν έγινε εφοδιασμός στο χρόνο των 20 ωρών. Επιπλέον, δεν προέκυψε περιορισμός που να υποχρεώνει τον έλεγχο των εφοδιαστικών εταιρειών, από εφοδιασμό σε εφοδιασμό, παρά μόνο με το βιβλίο φόρτωσης - εκφόρτωσης που προέκυψε ότι είναι σε αντιστοιχία».
Με απλά λόγια, οι δύο δικαστές συντάχθηκαν υπέρ του ισχυρισμού του συνηγόρου υπεράσπισης. Δεν έλαβαν υπόψη το μάρτυρα τελωνειακό, που είχε επισημάνει στην κατάθεση του νωρίτερα, πως ο έλεγχος γίνεται από το βιβλίο λιτρομετρητή...
Εξαφανισμένοι το Δημόσιο και τα ΜΜΕ από τη δίκη Μελισσανίδη
Στα αξιοσημείωτα της δίκης είναι τα ακόλουθα:
- Δεν παρέστη ως πολιτική αγωγή εκπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, παρά το γεγονός ότι εκκρεμεί στα διοικητικά δικαστήρια προσφυγή της Αιγαίον Όιλ ως προς τον καταλογισμό των 2.218.721,06 ευρώ από τη δασμοδιαφυγή. Όπως είναι εύλογο, μετά την αθώωση ισχυροποιείται η θέση της εταιρείας, η οποία πιθανότατα θα κερδίσει την προσφυγή και δεν θα πληρώσει τίποτα στο Δημόσιο!
- Ο βασικός μάρτυρας, πρώην διευθυντής του Ζ' Τελωνείου, συνταξιούχος σήμερα, φέρεται να απειλήθηκε την πρώτη ημέρα της κατάθεσης του, τη Μεγάλη Τρίτη, από άγνωστό στο διάδρομο των δικαστηρίων.
- Τη δίκη δεν παρακολούθησε κανένα μεγάλο ΜΜΕ, έντυπο ή ηλεκτρονικό, αν και πολλοί γνώριζαν για την υπόθεση και είχαν γράψει κατά το πρόσφατο παρελθόν.
Σύμπτωση ή απλώς σιωπή για τον αγοραστή του ΟΠΑΠ;
Βλέπετε, πολλά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης επιβιώνουν όλα τα προηγούμενα χρόνια, χάρη στις διαφημίσεις του οργανισμού παιχνιδιών, στον οποίο θα παίζει πλέον καθοριστικό ρόλο η οικογένεια Μελισσανίδη...
*του Βασίλη Τζήμτσου, στο directnews.gr
1 σχόλιο:
ποσα χρωστανε βαρδινογιαννης,σταρ,μεγκα,μυτηληναιος,κοκκαλης,δεν γραφετε ζωααα!!!
Δημοσίευση σχολίου