Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

Τα …διόδια θα βλάψουν σοβαρά την υγεία …των εργολάβων;





Γύρω από τα γραφεία της εταιρείας «Νέα Οδός» στον παράδρομο, στα διόδια Αφιδνών, δεκάδες πολίτες και κάτοικοι διαμαρτύρονται για την αύξηση των τιμών των διοδίων.

Η συγκέντρωση των κατοίκων ξεκίνησε λίγο νωρίτερα από τις 11 το πρωί, παρουσία και των δημάρχων Κηφισιάς και Διονύσου, στον παράδρομο της Εθνικής και στη συνέχεια επεκτάθηκε στον κεντρικό άξονα της εθνικής οδού.
Η αστυνομία έκλεισε το δρόμο με αποτέλεσμα να προκληθεί ένταση και να ανάψουν τα αίματα. Μάλιστα, οι κάτοικοι καταγγέλλουν πως η ίδια η αστυνομία εμποδίζει τη διέλευση των οχημάτων, και κατηγορούνται οι ίδιοι άδικα!
Οι τελευταίες αυξήσεις στα διόδια έχουν εξαγριώσει πολλούς κάτοικους της Αττικής. Την ίδια ώρα όμως οι παραχωρησιούχοι έχουν λάβει πάνω από 3,5 δισ. ευρώ, έχουν όμως φτιάξει μόνο το 36% των αυτοκινητοδρόμων
Η επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους έχει δημιουργήσει την άνοδο στα διόδια, άνοδος η οποία αγγίζει ακόμη και το 60%.
Εντούτοις, το ζήτημα είναι πολύ βαθύτερο καθώς οι παραχωρησιούχοι εμφανίζονται στον Τύπο της Κυριακής (Ελεύθερος Τύπος) να έχουν εισπράξει 3,9 δισ. ευρώ, ενώ δεν έχουν κατασκευάσει παρά μόνο το 36% του συνόλου των αυτοκινητοδρόμων.
Τα έργα που ξεκίνησαν ενώ είχαν σταματήσει αφορούν στους αυτοκινητοδρόμους:
- Ολυμπία Οδός
- Νέα οδός
- Ε-65
- Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
Εντούτοις, με την επανέναρξη των έργων ξεκίνησαν και οι μεγάλες αυξήσεις σε συγκεκριμένους σταθμούς. Έτσι, οι μεγαλύτερες αυξήσεις έχουν σημειωθεί - καταγραφεί στα διόδια της Νέας Οδού, δηλαδή σε Αφίδνες, Θήβα και Τραγάνα.
Αντίθετα, στους αυτοκινητοδρόμους Αιγαίου, αυξήσεις παρατηρούνται στους σταθμούς Πελασγίας και Μοσχοχωρίου.
Τον Ιανουάριο του 2015 αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία και τα διόδια στο Βαθύ Χαλκίδας, ενώ τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους αλλά και του 2015 θα ξεκινήσουν να λειτουργούν σταθμοί διοδίων σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη.
Όσο για την πρόοδο των έργων, η Ολυμπία Οδός έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 29%, η Νέα οδός σε ποσοστό 31%, ο Ε-65 σε ποσοστό μόλις 17%, ενώ ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου κατά 70%.
Πρέπει όμως να σημειωθεί πως κόβονται ολόκληρα τμήματα αυτοκινητοδρόμων, με τις νέες συμβάσεις, σε σχέση με αυτά που προβλέπονταν το 2007.
Γενικό Λογιστήριο του Κράτους: Επαχθείς οι νέες συμβάσεις
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εκτιμά πως οι απώλειες του δημοσίου θα ανέλθουν στα 7,5 δισ. ευρώ, με βάση τις νέες τροποποιημένες συμβάσεις.

Αναλυτικά, σύμφωνα πάντα με την έκθεση του ΓΛΚ, οι απώλειες επιμερίζονται ως εξής:

Περίπου 1,1 δισ. ευρώ για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
Περίπου 1,2 δισ. ευρώ για τον Ε-65
Περίπου 2,1 δισ. ευρώ για την Νέα Οδό
Τέλος, περίπου 3,1 δισ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό

Εκτός από αυτό όμως το δημόσιο υποχρεούται να καταβάλει και εφάπαξ δαπάνη ύψους 1.044 δισ. ευρώ στους τέσσερις παραχωρησιούχους κατά την περίοδο μελετών-κατασκευών των έργων μέχρι τις 31/12/2015.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...