O αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη
έχει προκαλέσει μποτιλιάρισμα τρένων στη μισή Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη...
Αιτία, το φρακάρισμα που έχει προκύψει στο βαλκανικό διάδρομο με εκατοντάδες ακινητοποιημένα βαγόνια, από τις γειτονικές Βουλγαρία και Σερβία μέχρι την Ουγγαρία, εξαιτίας του επί 49 ημερών αποκλεισμού της ελληνο-σκοπιανής γραμμής στην Ειδομένη.
Η εξέλιξη ήταν αναμενόμενη αλλά διόλου ευχάριστη για τον ελληνικό επιχειρηματικό κόσμο.
Αιτία, το φρακάρισμα που έχει προκύψει στο βαλκανικό διάδρομο με εκατοντάδες ακινητοποιημένα βαγόνια, από τις γειτονικές Βουλγαρία και Σερβία μέχρι την Ουγγαρία, εξαιτίας του επί 49 ημερών αποκλεισμού της ελληνο-σκοπιανής γραμμής στην Ειδομένη.
Η εξέλιξη ήταν αναμενόμενη αλλά διόλου ευχάριστη για τον ελληνικό επιχειρηματικό κόσμο.
Oι ουγγρικοί σιδηρόδρομοι Rail Cargo Hungaria εξέδωσαν
χθες ανακοίνωση «περιορισμού» - όπως αποκαλείται στη σιδηροδρομική
διάλεκτο- της μετακίνησης συρμών από την Ουγγαρία προς Σερβία, Βουλγαρία και
Ελλάδα. Συγκεκριμένα, από οκτώ που ήταν έως πρότινος, περιορίζονται πλέον σε
δύο οι συρμοί που θα κατευθύνονται κάθε ημέρα προς Βελιγράδι, Σόφια και Πειραιά
(Ικόνιο).
H εδώ και δύο μήνες υποχρεωτική επιλογή από εισαγωγείς και εξαγωγείς του βουλγαρικού δικτύου, έχει προκαλέσει ένα σιδηροδρομικό κομφούζιο, όχι μόνο εντός Ελλάδας, αλλά και στη Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Διότι το βουλγαρικό δίκτυο είναι περιορισμένης δυναμικότητας, συγκριτικά με το αποκλεισμένο σκοπιανό.
Είναι σαν να προσπαθεί να γεμίσει κανείς ένα ποτήρι με το νερό μιας κανάτας, λογικά θα ξεχειλίσει. Έτσι ακριβώς συνέβη και με το σιδηροδρομικό δίκτυο, με αποτέλεσμα 400 βαγόνια να έχουν ακινητοποιηθεί σε Βουλγαρία, και Σερβία. Σαν ντόμινο, το κόστος σε χρήμα και σε κόστος αυξάνεται καθημερινά, όχι μόνο για εισαγωγείς και εξαγωγείς, αλλά και για τους ουγγρικούς σιδηροδρόμους, αφού το δίκτυο της χώρας λειτουργεί προβληματικά.
Το πρόβλημα για την Ελλάδα γίνετε μεγάλο καθώς μέσω του ουγγρικού δικτύου γίνονται όλες οι εισαγωγές εμπορευμάτων και πρώτων υλών προς την Ελλάδα από Γερμανία, Αυστρία, Τσεχία. Αν το νέο αυτό μπλόκο δεν αρθεί σύντομα, οι εισαγωγές από Κεντρική Ευρώπη θα αρχίσουν να γίνονται με το σταγονόμετρο, επιτείνοντας τα προβλήματα για εισαγωγείς και εξαγωγείς.
LIBERAL
H εδώ και δύο μήνες υποχρεωτική επιλογή από εισαγωγείς και εξαγωγείς του βουλγαρικού δικτύου, έχει προκαλέσει ένα σιδηροδρομικό κομφούζιο, όχι μόνο εντός Ελλάδας, αλλά και στη Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Διότι το βουλγαρικό δίκτυο είναι περιορισμένης δυναμικότητας, συγκριτικά με το αποκλεισμένο σκοπιανό.
Είναι σαν να προσπαθεί να γεμίσει κανείς ένα ποτήρι με το νερό μιας κανάτας, λογικά θα ξεχειλίσει. Έτσι ακριβώς συνέβη και με το σιδηροδρομικό δίκτυο, με αποτέλεσμα 400 βαγόνια να έχουν ακινητοποιηθεί σε Βουλγαρία, και Σερβία. Σαν ντόμινο, το κόστος σε χρήμα και σε κόστος αυξάνεται καθημερινά, όχι μόνο για εισαγωγείς και εξαγωγείς, αλλά και για τους ουγγρικούς σιδηροδρόμους, αφού το δίκτυο της χώρας λειτουργεί προβληματικά.
Το πρόβλημα για την Ελλάδα γίνετε μεγάλο καθώς μέσω του ουγγρικού δικτύου γίνονται όλες οι εισαγωγές εμπορευμάτων και πρώτων υλών προς την Ελλάδα από Γερμανία, Αυστρία, Τσεχία. Αν το νέο αυτό μπλόκο δεν αρθεί σύντομα, οι εισαγωγές από Κεντρική Ευρώπη θα αρχίσουν να γίνονται με το σταγονόμετρο, επιτείνοντας τα προβλήματα για εισαγωγείς και εξαγωγείς.
LIBERAL
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου