Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013

Αθήνα – Θεσσαλονίκη 58 ευρώ για…διόδια .



Η βουλιμία μάλιστα των εργολάβων να εκμεταλλευτούν τα αυξημένα έσοδα από την κίνηση της εορταστικής περιόδου στους δρόμους προσέκρουσε στην αντίδραση του υπουργείου το οποίο απαίτησε οι αυξήσεις που είχε ανακοινώσει την προηγούμενη εβδομάδα η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (κατασκευάζει τον οδικό άξονα Μαλιακός - Κλειδί) να ανακοινωθούν ταυτόχρονα για όλα τα έργα χωρίς να επιβαρύνουν τους εκδρομείς των Χριστουγέννων. Στο υπουργείο έχει σταλεί επιστολή από την κοινοπραξία του αυτοκινητόδρομου με την οποία ενημερώνει για την πρόθεσή της η ισχύς των νέων τιμολογίων να ξεκινήσει στις 20 Ιανουαρίου, όταν θα έχουν φαγωθεί η γαλοπούλα και η πρωτοχρονιάτικη βασιλόπιτα...
Όπως τονίζουν οι τεχνικές εταιρείες, οι αυξήσεις πάγωσαν καλή τη πίστει, αφού με βάση τους όρους των συμβάσεων οι παραχωρησιούχοι έχουν υποχρέωση να ενημερώνουν το αρμόδιο υπουργείο για τις αυξήσεις χωρίς να απαιτείται σχετική έγκριση των τιμολογίων που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των συμβάσεων. Εφόσον για δεύτερη φορά το Δημόσιο αποφασίσει να παρατείνει τον χρόνο εφαρμογής των τιμολογίων, τον λογαριασμό θα πληρώσει ο κρατικός προϋπολογισμός, όπως έγινε σε πλείστες περιπτώσεις στο παρελθόν. Για παράδειγμα, η καθυστέρηση στη λειτουργία των διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ανάγκασε το Δημόσιο να καταβάλει στην κοινοπραξία πάνω από 20 εκατ. ευρώ, ενώ ο κρατικός κορβανάς πλήρωσε αντίστοιχα και τη δαπάνη που ανήλθε σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ της χορήγησης καρτών ελεύθερης διέλευσης για τις τοπικές μετακινήσεις στα διόδια της Πελασγίας και της Λεπτοκαρυάς της ίδιας κοινοπραξίας.
Σε κάθε περίπτωση, η ανατίμηση των διοδίων έχει δρομολογηθεί, μένει όμως στο υπουργείο να αποφασίσει πότε θα ξεκινήσει η εφαρμογή της. Η μεγαλύτερη αύξηση 60%, η οποία οφείλεται στην αλλαγή της χιλιομετρικής χρέωσης στα διόδια και εκκρεμεί από το 2011, θα γίνει στο κομμάτι Μεταμόρφωση - Σκάρφεια από την κοινοπραξία Νέα Οδός. Η χρέωση για τα Ι.Χ. στα διόδια Αφιδνών θα αυξηθεί από τα 2,10 ευρώ στα 3,35 ευρώ, στη Θήβα από 2,55 ευρώ στα 4,05 ευρώ και στην Τραγάνα από 2,45 στα 3,95 ευρώ.
Αντίστοιχα, στο τμήμα Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας οι τιμές των διοδίων στους σταθμούς Πελασγίας και Μοσχοχωρίου θα αυξηθούν κατά 30% για τα Ι.Χ. και από 2,70 ευρώ θα πάνε σε 3,50 ευρώ και από 3,10 ευρώ σε 4 ευρώ αντίστοιχα. Οι νέες τιμές απογειώνουν και το κόστος ταξιδιού για Θεσσαλονίκη, το οποίο πλέον θα ξεπερνά τα 58 ευρώ, ενώ περίπου στα ίδια επίπεδα θα παραμείνει το ταξίδι Αθήνα - Πάτρα (στα 12,80 ευρώ με επιστροφή).
Περιορισμένης κλίμακας μειώσεις τιμολογίων της τάξεως των 0,10 ευρώ -κυρίως στη μεγάλη κατηγορία των οχημάτων (φορτηγών κ.ά.)- θα φέρει αντίστοιχα η τιμαριθμική προσαρμογή των διοδίων. Η Κορίνθου - Πατρών είναι από τα λίγα τμήματα των αυτοκινητόδρομων όπου το ύψος των διοδίων θα μειωθεί κατά 20%, όπως άλλωστε προβλέπεται ρητά στις αναθεωρημένες συμβάσεις για να αντιμετωπιστεί η μεγάλη γκρίνια των οδηγών ότι πληρώνουν διόδια σε έναν δρόμο-καρμανιόλα. Από τις παραμονές Χριστουγέννων ισχύουν νέες τιμές στους σταθμούς Ζευγολατιό και Ρίο, όπου το κόστος διαμορφώνεται σε 2,50 ευρώ από 3,10 ευρώ. Πρόσθετη έκπτωση 10% προβλέπεται για τους κατόχους των πομποδεκτών Olympia Pass. Τα καλά νέα για τους οδηγούς σταματούν εδώ. Με το νέο έτος η Ολυμπία Οδός πρόκειται να μετατρέψει σε αμφίπλευρα τα διόδια Ελευσίνας και Ισθμού, καθώς και τους πλευρικούς σταθμούς Νέας Περάμου, Πάχης και Αγίων Θεοδώρων. Σήμερα ο σταθμός της Νέας Περάμου λειτουργεί στην κατεύθυνση προς Κόρινθο, των Αγίων Θεοδώρων και στις δύο κατευθύνσεις, ενώ της Πάχης δεν λειτουργεί. Ολοι οι σταθμοί αυτού του τμήματος, μετωπικοί και πλευρικοί, θα ξεκινήσουν να χρεώνουν με 0,04 ευρώ το χλμ. (σε τιμές 2003), με αποτέλεσμα τα διόδια στην Ελευσίνα για τα Ι.Χ. να κοστίζουν 2,10 (+31,2% ) και στον Ισθμό 1,80 ευρώ (+12,5%).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...