Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

Έφαγαν …..φαγκρί, πληρωμένο με …χρυσάφι .



Η  κοινοπραξία Euroionia (ΤΕΡΝΑ - ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή), του κυρίου Περιστερη  που κατασκευάζει το έργο για λογαριασμό της Νέας Οδού (ΤΕΡΝΑ, Ferrovial, ACS Group), προχώρησε ως καλός και κουβαρντάς οικοδεσπότης σε τραπέζωμα με φαγκριά  σε ψαροταβέρνα της Ναυπακτίας του  πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα  μαζί με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ  Ανάμεσα σε αυτούς ήταν  η Όλγα Γεροβασίλη ο Χρήστος Σπίρτζης, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο δήμαρχος Ναυπακτίας Τ.Λουκόπουλος και οι αντιδήμαρχοι Καρακώστας, Κοτσανάς και Σύψας.
Κρίμα που δεν ήταν και η ΠΕΡΙΣΤΕΡΑ να απολαύσει το… κέρασμα του ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ.
Η παρέα απόλαυσε Φαγκρί για κυρίως πιάτο και άλλα τοπικά εδέσματα.  Το τραπέζι ήταν κερασμένο από την εταιρεία που έχει αναλάβει τις εργασίες στις δίδυμες σήραγγες της Κλόκοβας.

Αυτό σε ανταπόδοση των μπόνους που της έσπρωξε με την αναθεώρηση της σύμβασης αγνώστου ύψους αλλά πάνω από 100.000.000 ευρώ.

Η πρώτη αναθεώρηση της σύμβασης έγινε το 2013, οπότε και το Ελληνικό Δημόσιο έκανε ένα μεγάλο «δώρο» στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία εν τω μεταξύ είχε μείνει μόνη της στην κοινοπραξία, αφού οι ισπανικές κατασκευαστικές εταιρείες είχαν αποχωρήσει, με βάση το αρχικό μοντέλο, το Δημόσιο θα συμμετείχε στη χρηματοδότηση του «επιδοτούμενου» Ε-65 με τα έσοδα που θα είχε από τα τρία «φιλέτα» (Ολυμπία Οδός, Μαλιακός-Κλειδί και Ιόνια Οδός). Με βάση την αρχική σύμβαση του 2007, ο Δημόσιο θα συμμετείχε στη χρηματοδότηση του Ε-65 με τα έσοδα που θα είχε από τα τρία «φιλέτα» (Ολυμπία Οδός, Μαλιακός-Κλειδί και Ιόνια Οδός). Στην περίπτωση που τα έσοδα από τα διόδια ήταν μικρότερα, το Δημόσιο θα επιδοτούσε το έργο.
Με την αναθεώρηση του 2013, ωστόσο, ναι μεν καταργήθηκε η επιδότηση λειτουργίας του έργου από το Ελληνικό Δημόσιο, όμως το αντίστοιχο κόστος στο εξής καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων της Ιονίας Οδού. Έτσι, συμφωνήθηκε η χρηματοοικονομική σύνδεση των δύο έργων, αφού ο Ε-65 θα χρηματοδοτείται από τα έσοδα της κοινοπραξίας Νέα Οδός, που διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό, και συγκεκριμένα από τα έσοδα των διοδίων του τμήματος Μεταμόρφωση-Σκάρφεια στην Αθηνών-Λαμίας. Αυτό κι αν είναι… δώρο, που φυσικά έσωσε την κοινοπραξία του Ε-65 από βέβαιη χρεοκοπία!
Και πάλι όμως η κατάσταση βάλτωσε μέσα στο 2015, λόγω των νέων καθυστερήσεων που παρατηρήθηκαν. Ζητήθηκε λοιπόν εκ μέρους του παραχωρησιούχου παράταση προθεσμίας κατασκευής και παράδοσης του έργου. Φυσικά, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το έργο είναι κουτσουρεμένο, αφού από το φυσικό αντικείμενο έχουν αφαιρεθεί τα δύο άκρα του Ε-65, δηλαδή το Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Εγνατία Οδός. Με τη νέα τροποποίηση, λοιπόν, όχι μόνο δόθηκε παράταση μέχρι το 2017, αλλά και τα δύο έργα που έχουν αφαιρεθεί θα κατασκευαστούν με απευθείας ουσιαστικά ανάθεση στον παραχωρησιούχο, ενώ η χρηματοδότηση θα προέλθει τόσο από κοινοτικούς όσο και από εθνικούς πόρους. Με άλλα λόγια, ο παραχωρησιούχος διατηρεί όλα τα προνόμια της σύμβασης παραχώρησης, ασχέτως αν το έργο θα ολοκληρωθεί ως δημόσιο.
Είναι ενδεικτικό ότι για το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου φτάνει τα 517,9 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων έχουν ήδη καταβληθεί τα 417,9 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση μάλιστα της Ε.Ε. Στο σύνολο του Ε-65, η χρηματοδοτική συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχεται στα 517,9 εκατ. ευρώ, και καλύφθηκε από τα συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. προγράμματα τις περιόδους 2000-2006 και 2007-2013. Υπάρχει όμως και η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή, ύψους 231,4 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα η συνολική κρατική συμβολή να φτάνει τα 749,3 εκατ. ευρώ. Από αυτά, μέχρι τις 31-12-2015 έχουν πληρωθεί και δηλωθεί στην Ε.Ε. τα 621,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 127 εκατ. ευρώ μέχρι την ολοκλήρωση του έργου θα καλυφθούν από εθνικούς πόρους.
Τα «δώρα» όμως δεν σταματούν εκεί. Έτσι, το έργο της οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό  Άξονα (Αμβρακία-Άκτιο), που αποτελεί τμήμα της Ιονίας Οδού, καλύπτεται και αυτό με κοινοτικούς πόρους. Συγκεκριμένα, έχει ξεκινήσει την προγραμματική περίοδο 2007-2013 με πόρους από το ΕΣΠΑ και συνεχίζεται ως έργο phasing (υλοποίηση κατά στάδια) με συγχρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη της προγραμματικής περιόδου 2014-2020, με εκτιμώμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης την 31-12-2019. Μην ξεχνάμε, εξάλλου, ότι επί συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. ξεκίνησαν και ολοκληρώνονται οι εργασίες με την περιβόητη σήραγγα της Κλόκοβας, που θα στοιχίσει στους  Έλληνες πολίτες επιπλέον 100 εκατ. ευρώ, ενώ παραδόθηκε στην κοινοπραξία Νέα Οδός και το τμήμα Ράχες-Στυλίδα στον Μαλιακό Κόλπο, προκειμένου με τα έσοδα και από αυτό το τμήμα να στηριχθεί ο Ε-65, όπως άλλωστε προβλέπεται από το χρηματοοικονομικό πάντρεμα των δύο οδικών αξόνων (Ιόνια Οδός και Ε-65)!


3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ . ΣΥΡΙΖΑ ΤΟ ΑΛΛΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ...
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ !!

Ανώνυμος είπε...

δεν βρεθηκε ενας να τους ριξει ποντικοφαρμακο;

Ανώνυμος είπε...

ΤΡΩΝΕ ΝΑ ΚΑΡΔΑΜΩΣΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΤΟ ΘΕΑΡΕΣΤΟΝ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΝΕΘΕΣΑΝ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...