Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

Όχι ρε παιδιά …αμβροσία και... νέκταρ είναι τα απόβλητα της Ελληνικός Μπομπολο-χρυσός.



Λένε ότι σε διακομιστή επικίνδυνων τοξικών της Ελληνικός Χρυσός έχει μετατραπεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενώ καμία αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας δεν φαίνεται να κάνει σχετικό έλεγχο όσον αφορά τα επικίνδυνα υλικά που μεταφέρονται μέσα από την Θεσσαλονίκη και φορτοεκφορτώνονται εκεί. Ντροπή. Το  αρσενικό δεν βλάπτει την υγεία .Αντιθέτως  είναι αντιρατσιστικό διότι …δημιουργεί έγχρωμες φάτσες. Ξέρεις  τι είναι να αποκτήσεις πράσινο χρωματάκι; Άλλοι θα πλήρωναν για αυτό και οι αχάριστοι που θα το αποκτήσουν …στον άλλο κόσμο τσάμπα… διαμαρτύρονται κιόλας. Ας αφήσουμε τα …αντιπλημμυρικά έργα που τους φτιάχνουν όπως βλέπετε στην Φώτο. Ποιος θα σας τα έφτιαχνε ρε γκρινιάρηδες ; Ο Σαμαράς;  


Το Σάββατο 5 Οκτωβρίου ο καπετάνιος του πλοίου paris.gr της ΜSC που μεταφέρει συμπυκνώματα μετάλλων της Ελληνικός Χρυσός αρνήθηκε να φορτώσει containers με φορτίο της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός καθ`ότι διαπιστώθηκε σε κάποια από αυτά διαρροή τοξικών. Συγκεκριμένα ενώ είχαν φορτωθεί τα 28 από τα 128 container με τους αρσενοπυρίτες διαπιστώθηκε η διαρροή υγρών τοξικών, το φορτίο ξεφορτώθηκε στο λιμάνι και από εκεί μεταφέρθηκε με φορτηγά σε χώρο όπου η εταιρεία τα αποθηκεύει προσωρινά.

Τα συμπυκνώματα αρσενοπυρίτη της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός όπως αποδείχτηκε και στο ατύχημα στην Ρεντίνα πριν ένα μήνα, λένε ότι περιέχουν τοξικά υλικά λόγω μεγάλης περιεκτικότητας σε αρσενικό άκρως επικίνδυνα για την υγεία και το περιβάλλον. Τα συγκεκριμένα συμπυκνώματα μετάλλων αποθηκεύονται στις λίμνες τελμάτων στο Στρατώνι και την Ολυμπιάδα και στη συνέχεια μεταφέρονταν μέχρι και πριν ένα μήνα στην ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης στην Σίνδο στην αποθήκη της Balkan Logistics. Το πλοίο της MSC τα μεταφέρει μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και από εκεί με μεγαλύτερα πλοία μεταφέρονται στην Κίνα ως πρώτη ύλη για την παραγωγή διοξειδίου του θείου και θειικού οξέως.
Η εταιρεία ΧΑΡΟΥΠΑΚΗΣ ΟΕ αποθηκεύει τα container με τα συμπυκνώματα πιθανότατα σε δικό της χώρο αφού δεν υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος αδειοδοτημένος χώρος μέσα στο λιμάνι. Οι εργαζόμενοι της εταιρείας Χαρουπάκης ισχυρίζονται ότι δεν αποθηκεύονται τα φορτία της Ελληνικός Χρυσός σε δικό τους χώρο αλλά μεταφέρονται κατευθείαν από την Χαλκιδική στο λιμάνι. Μετά όμως από επίσκεψή μας στον διευθυντή του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) πληροφορηθήκαμε ότι τα φορτία είναι αδύνατον να μεταφέρονται κατευθείαν από την Χαλκιδική στο λιμάνι λόγω του μεγάλου όγκου τους και των μεγάλων ταχυτήτων που απαιτεί η φορτοεκφόρτωση στα πλοία. Συνηθίζεται, όπως είπε, να αποθηκεύονται προσωρινά σε κάποιον χώρο εκτός λιμανιού και από εκεί να φορτώνονται στο πλοίο.
Εφόσον αποθηκεύονται τα υλικά προσωρινά σε ειδικό χώρο υπάρχει η κατάλληλη αδειοδότηση για αυτό δεδομένου ότι η μεταφορά και η αποθήκευση συμπυκνώματος αρσενοπυρίτη, ενός ιδιαιτέρως τοξικού υλικού, υπόκειται στις διατάξεις της Οδηγίας SEVESO ΙΙ, που αφορά επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα και ατυχήματα που μπορούν να προκαλέσουν επιμόλυνση πληθυσμού και εκτάσεων γης; Τηρούνται οι όροι ασφαλείας συσκευασίας του φορτίου αυτού σε container και ποιος ο κίνδυνος που θα προκαλούταν για το πλοίο και το πλήρωμα αν η διαρροή αυτή δεν γινόταν εγκαίρως αντιληπτή από τον πλοίαρχο;

Το γενικότερο ζήτημα μη ελέγχου της μεταφοράς τοξικού φορτίου της εταιρείας Ελληνικός μπομπολο-Χρυσός είδε το φως της δημοσιότητας στις 12 Σεπτεμβρίου με το ατύχημα στην Ρεντίνα. Το φορτηγό που μετέφερε τα συμπυκνώματα της εταιρείας σταμάτησε την μέρα εκείνη σε ένα τοπικό βουλκανιζατέρ για να επιδιορθώσει βλάβη που είχε αντιληφθεί ο οδηγός, η πόρτα του φορτηγού ήταν χαλασμένη και το ρευστό, σε ένα βαθμό υλικό, ξεχύθηκε στο έδαφος. Τότε διαπιστώθηκε ότι η Ελληνικός Χρυσός, δεν τήρησε κανέναν όρο όσον αφορά την μεταφορά του φορτίου αλλά ούτε και τους όρους για την αποκατάσταση της βλάβης. Οι αρμόδιες υπηρεσίες συνέλεξαν τότε δείγματα από το υλικό τα οποία εστάλησαν σε διαπιστευμένα εργαστήρια που θα αποφανθούν σχετικά με το μέγεθος της τοξικότητας του υλικού και τις συνεπαγόμενες επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων. Μετά το ατύχημα αυτό ο δήμος Βόλβης μετά από έκτακτο δημοτικό συμβούλιο που πραγματοποίησε αποφάσισε να προχωρήσει σε ασφαλιστικά μέτρα για την απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών της εταιρείας μέσα από την κατοικημένη και ταυτόχρονα ιδιαίτερα τουριστική περιοχή του Σταυρού.

Μετά από σχετική καταγγελία της περιφερειακής παράταξης "Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα" το ζήτημα αυτό θα συζητηθεί στην Μητροπολιτική επιτροπή της Περιφέρειας αύριο το μεσημέρι γιατί πρέπει και αυτοί …να βγάλουν το κατιτίς τους.


Ακόμη 50 κάτοικοι Χαλκιδικής καλούνται ως …ύποπτοι για τα επεισόδια στις Σκουριές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...