Αυστηρές απαγορεύσεις θέτει στις τράπεζες αλλά και σε άλλους δανειστές (αλυσίδες και πολυκαταστήματα, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας κ.ά.) νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σχετικά με τις πρακτικές που πρέπει να ακολουθούν στους οφειλέτες.
Έτσι, οι απαγορεύσεις των εισπρακτικών εταιρειών επεκτείνονται στην ουσία και στις τράπεζες, βάζοντας φρένο στις ενοχλήσεις των οφειλετών.
Οι βασικές αλλαγές
*Οι απαγορεύσεις που ισχύουν για τις εισπρακτικές εταιρείες και οι οποίες θα ισχύουν πλέον και για τις τράπεζες είναι, μεταξύ των άλλων, οι ακόλουθες: Θα απαγορεύεται να ενοχλούν συγγενείς του οφειλέτη, να προσεγγίζουν γείτονες, τον εργοδότη ή μέλη της οικογένειάς του, να ασκούν πίεση για αναχρηματοδότηση του χρέους, για μεταφορά δανείων ή διακανονισμό αλλά και να τον απειλούν για ρευστοποίηση περιουσιακών στοιχείων προκειμένου να εξοφλήσει το χρέος του.
*Σε περίπτωση κατά την οποία ο οφειλέτης δηλώσει κατά τη δεύτερη ή σε οποιαδήποτε επόμενη επικοινωνία ότι δεν επιθυμεί περαιτέρω τηλεφωνική ενημέρωση, οι εισπρακτικές εταιρείες αλλά και κάθε άλλος που έχει την ιδιότητα του δανειστή, υποχρεούνται να απέχουν από κάθε τηλεφωνική επικοινωνία με τους οφειλέτες για τουλάχιστον ένα μήνα.
*Απαγορεύεται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δεν είναι δανειστές ή σε εταιρείες που δεν έχουν συσταθεί με αποκλειστικό σκοπό την ενημέρωση οφειλετών, η κατ΄ επάγγελμα ενημέρωση οφειλετών και γενικώς κάθε ενόχληση προς οφειλέτες για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις. Μετά την έναρξη δικαστικών πράξεων θα απαγορεύεται η ενημέρωση του οφειλέτη από εισπρακτικές εταιρείες, τράπεζες αλλά και από οποιονδήποτε άλλο.
*Προσδιορίζεται συγκεκριμένο ωράριο για την επικοινωνία με τους οφειλέτες, που θα αφορά μόνο τις εργάσιμες ημέρες, ενώ η επικοινωνία θα καταγράφεται υποχρεωτικά και θα τηρείται στο αρχείο για τουλάχιστον τρεις μήνες προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου- εφόσον χρειαστεί- σε περίπτωση καταγγελίας. Μάλιστα, το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί εις βάρος του οφειλέτη, ενώ ο οφειλέτης πρέπει να ενημερώνεται για την καταγραφή της συνομιλίας αλλά και για τον σκοπό της.
*Οι εταιρείες ενημέρωσης και κάθε άλλος δανειστής, π.χ. τράπεζες, έχουν υποχρέωση να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο επικοινωνιών ενημέρωσης των οφειλετών και να γνωστοποιούν τις επικοινωνίες στις οποίες προέβησαν στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή όταν αυτό τους ζητηθεί.
*Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή θα μπορεί, έπειτα από καταγγελία του οφειλέτη και αίτησή της στις αρμόδιες αρχές, να ζητεί από τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών στοιχεία για τις ώρες επικοινωνίας της εισπρακτικής εταιρείας ή της τράπεζας με τον οφειλέτη, ακόμα και την καταγεγραμμένη συνομιλία ώστε να ελέγχει αν υπάρχει παράβαση της νομοθεσίας.
*Οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή θα έχουν, με ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο, τη δυνατότητα μα ακούν έλεγχο με εξουσίες φορολογικού ελεγκτή.
*Οι κυρώσεις που προβλέπει η νομοθεσία θα εφαρμόζονται για όλους τους παραβάτες του νόμου (τράπεζες, τρίτα φυσικά ή νομικά πρόσωπα) και όχι μόνο για εταιρείες που έχουν συσταθεί με σκοπό την ενημέρωση των οφειλετών. Η υφιστάμενη νομοθεσία προβλέπει πρόστιμα, τα οποία μπορεί να φτάσουν ακόμη και τις 500.000 ευρώ.
*Περιορίζονται και τα περιθώρια άσκησης πίεσης στους οφειλέτες από δικηγόρους. Και αυτό για να αποτραπούν η μεταφορά των αθέμιτων εισπρακτικών μεθοδεύσεων σε δικηγορικά γραφεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου