Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2020

Κούλης: Ο δολοφόνος του εμποράκου.

Αντιδράσεις προκάλεσε στον εμπορικό κόσμο η απόφαση της κυβέρνησης για τη λειτουργία του λιανεμπορίου μόνο με τη μέθοδο του click away. Για την συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, ο εορταστικός τζίρος χάνεται οριστικά και αμετάκλητα, σύμφωνα με την εκτίμηση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και «καμία αναπλήρωση των απωλειών δεν θα επέλθει με τηλεφωνικές παραγγελίες, καθώς κανείς πελάτης δεν πληρώνει αν δεν βλέπει τι αγοράζει».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης χαρακτηρίζει το μέτρο ως «συμπληρωματικό που δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ολοκληρωμένη λειτουργία της αγοράς» και εκτιμά ότι μόνο το «10% των επιχειρήσεων θα μπορεί να εφαρμόσει το μέτρο», ενώ εκτιμά ότι είναι ανεφάρμοστο στα χιλιάδες συνοικιακά καταστήματα.

 Στο ίδιος μήκος κύματος και η ΓΣΕΒΕΕ υποστηρίζει ότι μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις του εμπορίου και ένα μικρό ποσοστό των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτουν e-shop με αποτέλεσμα όλος ο όγκος των πωλήσεων της εορταστικής περιόδου να συγκεντρωθεί και να οδηγηθεί στα ταμεία των μεγάλων επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου ενώ «η επιβίωση των χιλιάδων μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων αφήνεται στην τύχη τους.

Τρία μηνύματα πρέπει να ανταλλάσσονται,ένα για τον κωδικό αδείας εξόδου, δεύτερο για την επιβεβαίωση του «ραντεβού» με το κατάστημα και τρίτο για την κοινοποίηση τής αποδείξεως πληρωμής του είδους που αγόρασε.

Και όλα αυτά την ώρα που ο συντριπτικός αριθμός των εμπόρων σε όλη την Ελλάδα δεν διαθέτει e-shop και δεν έχει ασύρματο pos γιατί απλούστατα ποτέ δεν το είχε χρειαστεί.

 

Lockdown: Πώς ανοίγουν λιανεμπόριο, κομμωτήρια και μετακινήσεις – Χρηστικός οδηγός

 

Τα περισσότερα καταστήματα δεν έχουν ούτε το προσωπικό, ούτε την απαραίτητη ηλεκτρονική πλατφόρμα και φυσικά ούτε τον εξωτερικό χώρο για να ανταποκριθούν σε αυτή τη μέθοδο. Ουσιαστικά θα είναι σαν να μην άνοιξαν, ενώ μάλιστα πολλοί φοβούνται ότι ίσως καταλήξουν να έχουν και ζημιές, αφού θα πρέπει να πληρώσουν υπαλλήλους, ρεύμα, εμπόρευμα κτλπ. 

Οι μόνοι που θα ευνοηθούν θα είναι τα μεγάλα πολυκαταστήματα τα οποία διαθέτουν την απαραίτητη υποδομή για να το υποστηρίξουν.

Δηλαδή θα πηγαίνει έξω από το μαγαζί, θα χτυπά την πόρτα και θα παίρνει τα ρούχα και τα παπούτσια που θέλει; Και που θα τα δοκιμάζει ο πελάτης; Στον δρόμο; Ή θα πρέπει να τα πηγαίνει σπίτι του και μετά θα πρέπει να υποχρεούται να ξαναγυρίσει στο κατάστημα, αν δεν του κάνει αυτό που αγόρασε;”.

Θεωρητικά όταν κάποιος θέλει να πάει να ψωνίσει ρούχα, θα πρέπει να πάει να τα δει, να τα δοκιμάσει, να μπει στο δοκιμαστήριο, να εξυπηρετηθεί από το κατάστημα,και όχι να πάρει ένα τηλέφωνο, να παραγγείλει ένα παντελόνι, κι αν δεν είναι είναι το νούμερο του και να κατέβει και να ξανακατέβει, και ξανά κόντρα S.M.S; Και τι θα γράφει στο μήνυμα: Δεν μου κάνουν και τα γυρίζω πίσω;

“Ολοκληρωτική καταστροφή” χαρακτήρισε την κατάσταση που επικρατεί στις επιχειρήσεις ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος σε μια πρώτη εκτίμηση που έκανε, τόνισε ότι τουλάχιστον 150.000 από αυτές θα βάλουν λουκέτο μέχρι τον Ιούνιο.

 

Οι Τουρκικοί κατασκευαστές επίπλων στοχεύουν στην αύξηση των εξαγωγών στην Ε.Ε κατά 25%

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...