Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Σάββατο 16 Μαΐου 2015

Οργιάζουν οι πλαστογράφοι.



Πίναμε καφέ κάπου στο κέντρο με δύο παλιούς μου συμμαθητές. Όταν ο σερβιτόρος μας έφερε το λογαριασμό, οι δύο φίλοι μου άρχισαν να μαλώνουν για το ποιος θα πληρώσει, πράγμα περίεργο, γιατί ξέρω ότι σε κανέναν από τους δύο δεν περισσεύουν χρήματα.
Τελικά, ο Μανώλης έβγαλε ένα 50ευρω για να πληρώσει ένα λογαριασμό που δεν ξεπερνούσε τα 10€. Ο σερβιτόρος το πήρε, το τσέκαρε βιαστικά και του έδωσε τα ρέστα. Οι φίλοι μου έκλεισαν ο ένας το μάτι στο άλλον και χαμογέλασαν με σημασία.
Κατάλαβα ότι κάτι συμβαίνει. «Τι έγινε, ρε παιδιά; Έχασα κάτι;». Ο Γιώργος ήταν διστακτικός, αλλά ο Μάνος μου είπε κατευθείαν χαμογελώντας: «Λοιπόν μαθηματικά ξέρεις, κάνε λοιπόν την πράξη: Μου έδωσε κάποιος ένα πενηντάρικο και του έδωσα 20€. Κέρδος; 30 ευρώ! Με τα 50€ (από τα οποία είχα κέρδος 30€) ήπιαμε καφέ, πληρώσαμε 9€ και 1€ μπουρμπουάρ και μας έδωσαν ρέστα 40 ευρώ! Για σκέψου πόσο κερδισμένος είμαι».
Την έπιασα τη δουλειά!
«Και πού πουλάνε 50άρικα, ρε Μάνο;», ρώτησα.
«Πατησίων, 20ευρω το κομμάτι και μετά την απομάκρυνση από το ταμείο, δεν σε ξέρω δεν με ξέρεις».
Του ζήτησα να δω ένα και μου είπε: «Πάμε να φύγουμε από δω και θα σου δώσω».
Λίγα μέτρα πιο κάτω μου έδωσε ένα να το δω. Μέτρια δουλειά, αλλά ποιος νοιάζεται!.. Άμα περάσει… πέρασε! «Αν θέλεις, μπορώ να σε φτιάξω», μου είπε ο Μάνος. «Σήμερα θα πάμε να πάρουμε, γιατί μας έχουν τελειώσει». Δέχτηκα αμέσως. Αυτό που με έκαιγε ήταν το θέμα, όχι τα φράγκα!
Έπρεπε όμως να πάω «διαβασμένος». Έτσι, κατά τις 11 (μία ώρα πριν το ραντεβού με τον «τραπεζίτη» της Πατησίων) χτυπούσα το κουδούνι του Μάνου.
Είχα τόσα πράγματα να τον ρωτήσω. Είναι φίλος μου, αλλά δεν ήθελα να τον τρομάξω. Έτσι προσπάθησα να πάω χαλαρά την κουβέντα.



Για την ιστορία των αριθμών

Τα 50άρικα και τα 20άρικα προτιμούν οι διακινητές των πλαστών ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, από το δεύτερο εξάμηνο του 2010 μέχρι και σήμερα τα περισσότερα ήταν των 20 και των 50 ευρώ, σε ποσοστό 81,5% του συνόλου. Ο αριθμός των πλαστών 20ευρων μειώθηκε, ενώ αυτός των 50ευρων αυξήθηκε. Συγκεκριμένα, τα 50αρικα αντιστοιχούσαν στο 43% των πλαστών, ενώ τα 20αρικα στο 38%. Το τραπεζογραμμάτιο των 100 ευρώ είναι το τρίτο κατά σειρά με τα υψηλότερα ποσοστά παραχάραξης, αντιπροσωπεύοντας 13,5% του συνόλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...