Δεν είναι
μόνο τα υπουργεία, εμπλέκονται οι ηγεσίες, τα χρήματα πήγαιναν στα δύο μεγάλα
κόμματα, υπήρχε κεντρικός σχεδιασμός, εκτίμησε η Γιάννα Παπαδάκου μιλώντας Στο
Κόκκινο για την υπόθεση με τις μίζες για έργα του Μετρό την περίοδο 2003-2007.
Σε βαλίτσες δίνονταν οι μίζες σε στελέχη κομμάτων που «έχουν κατονομαστεί», από επιχειρηματία που λειτουργούσε ως τρίτος για την κοινοπραξία στην οποία συμμετείχε και η γνωστή από την υπόθεση C4I και μιζών στα εξοπλιστικά Thales.
Σε βαλίτσες δίνονταν οι μίζες σε στελέχη κομμάτων που «έχουν κατονομαστεί», από επιχειρηματία που λειτουργούσε ως τρίτος για την κοινοπραξία στην οποία συμμετείχε και η γνωστή από την υπόθεση C4I και μιζών στα εξοπλιστικά Thales.
Οι τρεις πρώτοι κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν ισόβια και αναμένεται να μιλήσουν για να έχουν ευνοϊκή μεταχείριση, όπως εκτίμησε.
«Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε το 2013 από συνάδελφο της Süddeutsche Zeitung, τον άνθρωπο που αποκάλυψε και το σκάνδαλο της Siemens, τον Κλάους Οτ, που τότε δεν μιλούσε για 370.000 ευρώ, μιλούσε για εκατομμύρια. Βεβαίως, αυτά δεν μπορούν να υπολογιστούν γιατί η μέθοδος χρηματισμού, όπως καταγγέλλεται επωνύμως από Γερμανό πολίτη, ήταν ίδια με αυτή που καταγγέλλεται για τη Novartis .
Οι μίζες διακινούντο μέσα σε βαλίτσες και αφορούσαν την ανάθεση και υλοποίηση των έργων της Αττικό Μετρό στην Αθήνα, την περίοδο 2003 – 2007», είπε η κ.Παπαδάκου, διευκρινίζοντας ότι «ο Γερμανός που καταθέτει επωνύμως ήταν και διευθυντής της Deutsche Bahn στην Αθήνα εκείνη την περίοδο, εταιρείας που συμμετείχε στα έργα μέσω της κοινοπραξίας. Καταθέτει «σημεία και τέρατα», η κατάθεση είναι από το 2010».
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι «η δικογραφία ήρθε στην ελληνική εισαγγελία κατά της Διαφθοράς (και δεν ξέρω γιατί κάποιοι λένε μόνο για την εισαγγελία Πρωτοδικών) … το χθεσινό πόρισμα είναι από την εισαγγελία κατά της Διαφθοράς, εκεί που είναι η κ. Τουλουπάκη».
Ο συγκεκριμένος μάρτυρας λοιπόν «καταγγέλλει ότι στην αρχή είχε ανοίξει έναν λογαριασμό, στη Eurobank, μέσω του οποίου γίνονταν αυτοί οι χρηματισμοί και έχει εντοπιστεί, έκλεισε άρον-άρον γιατί τους πήραν είδηση προφανώς. Άρχισε να διακινεί τα χρήματα με βαλίτσες και αυτές τις μετέφερε στα δύο κόμματα ένας τρίτος, επιχειρηματίας που έχει «κωδικό» … για την υλοποίηση αυτών των έργων. Οι μίζες φαίνεται να είναι 370.000 ευρώ, αλλά είναι πολλά εκατομμύρια», κατά την ίδια.
Η κατάθεση έχει δοθεί από το 2010, στην εισαγγελία της Φραγκφούρτης, αλλά στη χώρα μας ήρθε πρόσφατα, οκτώ χρόνια μετά «αποτέλεσμα αβελτηρίας και καθυστέρησης της ελληνικής Δικαιοσύνης. Αυτή είναι μία επανάληψη της ιστορίας της Novartis», είπε χαρακτηριστικά.
Η κ.
Παπαδάκου συνέχισε αναφέροντας ότι «υπάρχει και σε αυτή την ιστορία μία
γραμματέας, που έχει παραδόσει όλα τα ηλεκτρονικά αρχεία στη γερμανική Δικαιοσύνη,
δεν είχε γίνει έρευνα εδώ. Τα αρχεία αυτά έχουν έρθει όλα, έχουν έγγραφα,
επιστολές, επικοινωνίες, όλα».
Η Thales που… δεν σταματάει να μας απασχολεί
«Σε αυτή την κοινοπραξία, συμμετέχει και μία άλλη εταιρεία, η Thales», είπε η κ. Παπαδάκου, για να ρωτήσει «μήπως θυμάστε εκείνο το Γάλλο τον Ζοσεράν τον επικεφαλής της Thales που είχε καταθέσει στη γερμανική Δικαιοσύνη για το C4I, ότι «εμείς δεν πήραμε το έργο γιατί κάποιοι ραντίσανε πιο ψηλά»; Ότι ο αντιπρόσωπος της Thales εδώ του έλεγε ότι ο Γιάννος Παπαντωνίου έπαιρνε μίζα για τα εξοπλιστικά, 10%-12%;».
Συμμετείχε λοιπόν και η Thales και ο Γερμανός που καταθέτει εμπλέκει και την Thales, που έτσι κι αλλιώς εμπλέκεται για δωροδοκία επί Παπαντωνίου για τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού.
«Όταν η κατάθεση έχει δοθεί το 2010, όταν η αποκάλυψη του σκανδάλου έχει γίνει και σε ελληνικά ΜΜΕ (όπως στο Βήμα), μιλάμε για γνωστή υπόθεση. Πώς είναι δυνατόν να τα μαθαίνουμε όλα αυτά το 2018 και με πρωτοβουλία της νέας ηγεσίας της εισαγγελίας κατά της Διαφθοράς, της κ. Τουλουπάκη;», αναρωτήθηκε σε άλλο σημείο της συνέντευξης.
Διώκονται αυτοί που τα έδωσαν, δεν έχουν βρεθεί αυτοί που τα πήραν
Η κ. Παπαδάκου ανέφερε στη συνέχεια ότι «η δίωξη ενεργητικής δωροδοκίας αφορά δύο στελέχη του Μετρό και ένα ακόμη πρόσωπο. Διώκονται για ενεργητική δωροδοκία, αλλά δεν έχουν βρεθεί ως συνήθως, οι αποδέκτες».
Επίσης, «έχουν κατονομαστεί τα κόμματα, όπως έλεγε ο μάρτυρας «σε κάθε έργο τιμολογούσαμε για τα κόμματα ποσοστό 5%-7% μίζα». Αυτό σημαίνει πάρα πολλά εκατομμύρια», καθώς μόνο η προέκταση ήταν 1-1,5 δισ. ευρώ, δηλαδή τουλάχιστον 50-75 εκατ. ευρώ σε μίζες. Όπως σημείωσε, «τα έργα αυτά δεν έχουν σχέση με το τότε υπουργείο Μεταφορών, αλλά με το Δημοσίων Έργων (ΠΕΧΩΔΕ)».
Σημειώνεται ότι το εξεταζόμενο διάστημα υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ ήταν:
2003-2004 στην τελευταία κυβέρνηση Σημίτη η Βάσω Παπανδρέου
2004-2007 στην πρώτη κυβέρνηση Καραμανλή ο Γιώργος Σουφλιάς.
Εκτίμησε ότι υπήρχε «κεντρικός σχεδιασμός, όταν τα χρήματα πήγαιναν στο κόμμα, στα δύο μεγάλα κόμματα, δεν είναι μόνο τα υπουργεία. Εμπλέκονται οι ηγεσίες, πρέπει να ερωτηθούν».
Κλειδί ο εντοπισμός του «βαλιτσάκια» – οι κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν ισόβια, θα μιλήσουν
«Χθες,
έγινε η συμπληρωματική δίωξη, υπήρχε ήδη μία δίωξη, εναντίον των δύο στελεχών
του Μετρό, για ενεργητική δωροδοκία, πρέπει να κάποτε να βρούμε την παθητική
δωροδοκία, τους αποδέκτες αυτών των χρημάτων που είναι σίγουρα εκατομμύρια.
Απλώς, η εισαγγελία Πρωτοδικών, ο κ. Ζαγοραίος, άσκησε δίωξη για την ύλη που
του είχε σταλεί, δεν μπορεί να ασκήσει δίωξη για παραπάνω», είπε η ίδια.
«Πρέπει επίσης επιτέλους να εντοπιστεί και ο «βαλιτσάκιας», ο επιχειρηματίας που τα μετέφερε … είναι θέμα ανάκρισης», προσέθεσε.
Η κ. Παπαδάκου εκτίμησε ότι αφού «ασκήθηκαν οι διώξεις για ενεργητική δωροδοκία με το νόμο 1608, περί καταχραστών του Δημοσίου. Αντιμετωπίζουν ισόβια οι άνθρωποι αυτοί. Υπό το βάρος όλων αυτών, νομίζω ότι θα μιλήσουν. Με τη νέα νομοθεσία, θα έχουν άλλη μεταχείριση, διαφορετική εάν μιλήσουν στο στάδιο της προκαταρκτικής έρευνας, άλλη εάν μιλήσουν στην ανάκριση, άλλη εάν μιλήσουν μετά τη δίωξη»
πηγη: fonaklas.blogspot.gr
«Οι
βαλίτσες προς κρατικούς αξιωματούχους και πολιτικά κόμματα για την περίοδο
2003-2007 που αποκάλυψε η γερμανική δικαιοσύνη, είναι άλλος ένας κρίκος στην
αλυσίδα της διαφθοράς, με την οποία είχε δέσει την Ελλάδα το παλιό πολιτικό
σύστημα. Κυκλώματα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ διαμοίραζαν κυριολεκτικά τα ιμάτια του
ελληνικού λαού, πολλά χρόνια πριν μας οδηγήσουν στην κρίση και τα μνημόνια. Δεν χωράει σήμερα καμία αμφιβολία, μετά τα
εξοπλιστικά, τη Siemens, τη Novartis και τις μίζες του μετρό, ότι σε ανώτατο
κρατικός και πολιτικό επίπεδο είχε απλώσει τα πλοκάμια της μια συμμορία
διαφθοράς. Ότι οι μίζες, προκαθορισμένες σε ποσοστά μάλιστα, ήταν για χρόνια
πίσω από πολλά από τα έργα και τις προμήθειες του Ελληνικού Δημοσίου. Ότι η
διαφθορά είχε γίνει κανόνας στις σχέσεις μεταξύ του κράτους και μεγάλων
εταιρειών. Ότι μαύρο χρήμα κυκλοφορούσε με βαλίτσες, τσάντες και κρυφούς
λογαριασμούς για να φτάσει σε τσέπες κρατικών και πολιτικών λειτουργών ακόμα
και κομμάτων εξουσίας που λειτουργούσαν αλλα και λειτουργούν ακόμη με όρους μαφίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου