Μετά την σημαία από τα
Ίμια πηρέ και το …ελικόπτερο. Ούτε …χαρταετός
να ήταν . Πότε θα πάρει και θα σηκώσει τους προδότες δεν ξέρουμε.
Τι συνέβη τελικά με τη συντριβή
του μοιραίου ΑΒ-212 στην Κίναρο;
Aναρωτιέται
το ρεπορτάζ του pronews.gr καθώς
σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες που ανέλαβαν τη διερεύνηση του δυστυχήματος
εκτιμάται ότι το ελικόπτερο κατέπεσε
από μία ισχυρή ριπή αέρα, σε μία μάλλον ήρεμη νύχτα από πλευράς καιρικών
συνθηκών.
Την ίδια στιγμή ωστόσο, οι Τούρκοι δείχνουν πώς είχαν
βάλει στο στόχαστρο το συγκεκριμένο νησί, ενώ τα ξημερώματα της 11ης
Φεβρουαρίου που σημειώθηκε η τραγωδία πληροφορίες αναφέρουν ότι στην ευρύτερη
περιοχή έπλεε και τουρκική φρεγάτα.
Το όλο σκηνικό προσομοιάζει τα
Ίμια. Υπάρχουν πολλές συμπτώσεις με την κρίση του 1996. Υπάρχει το ελικόπτερο
που συνετρίβη χωρίς οι χειριστές να προλάβουν να πουν το παραμικρό στον
ασύρματο και υπάρχει τουρκική παρουσία όπως φαίνεται, εκτός του ότι οι Τούρκοι
έχουν εγκαταστήσει στα παράλια το σύστημα ηλεκτρονικών παρεμβολών Coral με
εμβέλεια έως και 100 χιλιόμετρα.
Το ενδεχόμενο της ηλεκτρονικής παρεμβολής είχε αναδείξει
το pronews.gr από την πρώτη στιγμή της συντριβής του ελικοπτέρου που στοίχισε
το ζωή του υποπλοίαρχου Αναστάσιου Τουλίτση, του υποπλοίαρχου Κωνσταντίνου
Πανανά και του ανθυπασπιστή Λευτέρη Ευαγγέλου.
Όπως επίσης και του γεγονότος
ότι το πλήρωμα του AB-212 που είχε απονηωθεί από τη φρεγάτα “Νικηφόρος Φωκάς”
στο πλαίσιο άσκησης στην οποία συμμετείχε να προσπάθησε απόκρυψη από τα εχθρικά
ραντάρ με συνέπεια να πλησιάσει πολύ κοντά στα βράχια της Κινάρου.
Εκεί έρχεται το βασικό αίτιο της συντριβής που
παρουσιάζουν οι εμπειρογνώμονες (αν και δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει το
πόρισμα): Το ελικόπτερο να δέχθηκε τη στιγμή εκείνη μία ισχυρή ριπή ανέμου και
να χτύπησε στα βράχια. Από την πρώτη στιγμή πάντως η στρατιωτική ηγεσία είχε
επισημάνει πώς οι καιρικές συνθήκες την ώρα του δυστυχήματος δεν ήταν κακές.
“Όλα βρίσκονται υπό διερεύνηση…”, έλεγε.
Σε αυτό όμως το “όλα βρίσκονται
υπό διερεύνηση” έρχεται να προστεθεί και το γεγονός ότι οι Τούρκοι από την
πρώτη στιγμή αμφισβήτησαν την κυριαρχία της Κινάρου και πήγαν να μπουν σφήνα
στην έρευνα και διάσωση τη στιγμή που οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις αναζητούσαν
τα τρία μέλη του πληρώματος.
Είχε το βράδυ εκείνο εκδώσει ΝΟΤΑΜ αξιώνοντας την έρευνα
και διάσωση στην περιοχή γύρω από την Κίναρο. Αυτό στις 11 Φεβρουαρίου. Μόλις προχθές (που βγήκαν και οι πληροφορίες
περί ριπής ανέμου) ένα δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Sozcu έρχεται να
δηλώσει πώς η Κίναρος είναι στα αμφισβητούμενα και διεκδικούμενα από την
Άγκυρας νησιά του Αιγαίου, όπως τα 16 νησάκια στα Δωδεκάνησα και αρκετά ακόμη.
Ονομάζουν μάλιστα την Κίναρο με
την “Ardiccik Ada” και η εφημερίδα παρουσιάζει ούτε λίγο ούτε πολύ ένα σχέδιο
για την “αρπαγή” του νησιού, το οποίο καλλιεργούν τώρα οι Τούρκοι με αφορμή την
εμπλοκή του ΝΑΤΟ στις περιπολίες στο Αιγαίο.
Εκτός αυτού, τουρκικά δημοσιεύματα αναφέρουν πώς τη νύχτα
της πτώσης του ελικοπτέρου ΑΒ-212 έπλεε στην περιοχή τουρκική φρεγάτα. Θα
μπορούσε να ρίξει το ελικόπτερο με ηλεκτρονικές παρεμβολές; Η απάντηση είναι
ναι υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Πηγές του Πενταγώνου πάντως διαψεύδουν πώς
υπήρχε τουρκικό πλοίο στην περιοχή.
Ωστόσο υπάρχει και ένας άλλος
τρόπος οι Τούρκοι να προκαλέσουν παρεμβολές στα ηλεκτρονικά συστήματα των
ελληνικών ελικοπτέρων ή αεροσκαφών, τα οποία δεν έχουν ισχυρά συστήματα
αντιμέτρων. Είναι το Coral, που οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν εγκαταστήσει
στα παράλια με στόχο ασφαλώς τα ελληνικά ιπτάμενα μέσα. Το σύστημα αυτό όπως
διαφημίζουν οι Τούρκοι έχει εμβέλεια έως και 100 χλμ.
Μπορεί για ορισμένους η
κατάρριψη του ΑΒ-212 στην Κίναρο να είναι σενάριο ακόμη και επιστημονικής φαντασίας. Όσο όμως επί 20
χρόνια δεν έχουν δοθεί συγκεκριμένες απαντήσεις και υπάρχουν πολλά θολά σημεία
για την συντριβή του ΠΝ29 στα Ίμια, η επιφυλακτικότητα για όσα λέγονται και
γράφονται υπάρχει και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τίποτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου