Ούτε άρβυλα δεν μπορούμε να πάρουμε , αλλά θα
πάρουμε ελικόπτερα.
Και όταν
τέθηκε στον ίδιο η αντίδραση που έχει
καταγραφεί από την Γερμανία στην απόκτησή τους, όπως και στις λοιπά προγράμματα
(εκσυγχρονισμός F-16 και S-300, διερευνητικό αίτημα για F-35 κλπ) η
απάντηση ήταν αφοπλιστική: "Λογικό. Κανείς δεν θέλει η Ελλάδα να είναι ισχυρή. Ούτε οι
εχθροί, ούτε και οι "φίλοι". Θέλουν να έχουμε την ανάγκη τους και να
είμαστε εξαρτημένοι από αυτούς"!
Σε ότι αφορά
την LOR για τα 70 ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior, σημείωσε ότι "Το κόστος
απόκτησης είναι ελάχιστο και ακόμα και τα 60 να αξιοποιηθούν επιτέλους θα
αποκτήσουμε δυνατότητες νυχτερινού αγώνα σε προκεχωρημένες βάσεις.
Τα AH-64A/D Apache είναι πολύτιμα, αλλά
έχουν υψηλό κόστος υποστήριξης και η ώρα πτήσης τους κοστίζει το τετραπλάσιο
από των Kiowa. Και δεν μπορούν να αναπτυχθούν με την ίδια ευκολία στα νησιά,
αφού η υποστήριξή τους είναι αρκετά πιο πολύπλοκη υπόθεση.
Με τα OH-58D Kiowa Warrior μέσα στη νύχτα
τίποτα δεν θα ξεφεύγει από το ηλεκτροοπτικό "μάτι" τους και αυτή η
υπηρεσία ειδικά σε περιόδους ειρήνης κοστίζει πολύ λιγότερο".
Το ζήτημα
είναι ότι μαζί με την παραλαβή των 10+5 CH-47D Chinook στην Αεροπορία Στρατού
θα συντελεστεί μια κοσμογονία αφού θα
χρειαστούν επιπλέον των νυν, 100 (!) νέοι πιλότοι το ολιγότερο, για να είναι
επιχειρησιακά διαθέσιμα τα ελικόπτερα.
Και στην
Αεροπορία Στρατού τα περασμένα χρόνια είχαν καταγραφεί σημαντικά ζητήματα
εκπαίδευσης, φιλοσοφίας, δόγματος, επιχειρησιακής αξιοποίησης κλπ.
Το κόστος για τα όπλα αυτών των ελικοπτέρων.
Δεδομένου ότι κάθε ελικόπτερο φέρει δύο AGM-114 Hellfire για 70 ελικόπτερα
χρειάζονται 280 βλήματα (φόρτος κάθε ελικοπτέρου 2 AGM-114 Hellfire συν
άλλα 2 τουλάχιστον). Κάθε βλήμα κοστίζει περί τα 120.000 δολάρια. Άρα, για 280
βλήματα το κόστος είναι περίπου 33 εκατομμύρια δολάρια. Συν τις άλλοις κόστος
για καινούργιες ρουκέτες Hydra 70. Εκτός και εάν παραλάβουμε ελικόπτερα
χωρίς βλήματα όπως στην περίπτωση των αρμάτων μάχης χωρίς πυρομαχικά ή των
υποβρυχίων 214 δίχως τις κατάλληλες τορπίλες που αξιοποιούν πλήρως τις
δυνατότητες των υποβρυχίων 214. Εκτός και εάν υπάρχει τόσο μεγάλο απόθεμα
βλημάτων για τα Απάτσι ώστε μπορούν να δοθούν για και άλλα 60 - 70
μεταχειρισμένα ελικόπτερα.
Κάποιοι πιστεύουν ακόμα πως "λεφτά υπάρχουν" και πως η
κυβέρνηση της Αριστεράς είναι πρόθυμη να χρηματοδοτήσει τις αγορές οπλικών
συστημάτων, όσο χρήσιμα κι αν είναι αυτά, τη στιγμή που καλείται να περικόψει
συντάξεις.
2 σχόλια:
Καταλάβατε τώρα γιατί έχουν λυσσάξει με τους Τούρκους; Eχουμε πολύ καιρό να αγοράσουμε από τα σκραπ τους.
Δεν τα βλεπεις; Ουτε πορτες δεν εχουν! Θα κανουν αυτα νυχτερινες πτησεις χειμωνιατικα στον Εβρο; Θα πουντιασουν ολοι!
Οι Αμερικανοι τα εφτιαξαν για τις ερημους οσο πιο φθηνιαρικα μπορουσαν και θα τα παρουμε εμεις οι πονηροι να κανουμε αξιομαχη αεροπορια με βροχες και κρυα.
Και οι στρατηγοι ειναι τρισευτυχισμενοι με αυτη την επιλογη του ελικοπτερου, ενας δεν βρεθηκε να πει ρε μαλακες μη ξεχασετε να παραγγειλετε και τις απαραιτητες θερμοφορες.
Δημοσίευση σχολίου