Στην
αντισυνταγματικότητα του άρθρου των παραγράφων 1 και 2 του δεύτερου άρθρου του
πολυνομοσχεδίου που αφορά στην αναστολή και απενεργοποίηση του Αριθμού
Φορολογικού Μητρώου καταλήγει σε έκθεσή της η Επιστημονική
Υπηρεσία της Βουλής. Στις παρατηρήσεις της Υπηρεσίας υπογραμμίζεται κατ' αρχήν
ότι από τη διάταξη του νομοσχεδίου δεν προσδιορίζονται οι περιπτώσεις
φοροδιαφυγής που "άγουν στην επιβολή της προτεινόμενης κύρωσης". Επίσης
επισημαίνεται ότι δεν προσδιορίζονται ούτε οι συνέπειες της θεσπιζόμενης
κύρωσης σε βάρος του ίδιου του φορολογουμένου και η διάρκεια των συνεπειών
αυτών.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων να έχει πρωτογενή ευχέρεια καθορισμού των παραπάνω και να μην περιορίζεται σε θέματα ειδικότερου ενδιαφέροντος, όπως το Σύνταγμα προβλέπει.
Σε σχέση με την κύρωση αναστολής ή απενεργοποίησης του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου σημειώνεται ότι η χρησιμοποίηση του ΑΦΜ "είναι σήμερα αναγκαία τόσο στις σχέσεις πολίτη και φορολογικής διοίκησης, όσο κυρίως για την ανάπτυξη οποιασδήποτε επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας".
Οι συντάκτες της έκθεσης καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι στο βαθμό που η κύρωση της αναστολής ή της απενεργοποίησης του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου "άγει κατ' αποτέλεσμα σε απαγόρευση άσκησης οποιασδήποτε επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας, η προτεινόμενη ρύθμιση συνιστά δυσανάλογο περιορισμό της οικονομικής ελευθερίας, ειδικότερη έκφανση της οποίας αποτελεί και η ελευθερία της επιχειρηματικής δραστηριότητας και είναι, επομένως, αντισυνταγματική".
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων να έχει πρωτογενή ευχέρεια καθορισμού των παραπάνω και να μην περιορίζεται σε θέματα ειδικότερου ενδιαφέροντος, όπως το Σύνταγμα προβλέπει.
Σε σχέση με την κύρωση αναστολής ή απενεργοποίησης του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου σημειώνεται ότι η χρησιμοποίηση του ΑΦΜ "είναι σήμερα αναγκαία τόσο στις σχέσεις πολίτη και φορολογικής διοίκησης, όσο κυρίως για την ανάπτυξη οποιασδήποτε επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας".
Οι συντάκτες της έκθεσης καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι στο βαθμό που η κύρωση της αναστολής ή της απενεργοποίησης του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου "άγει κατ' αποτέλεσμα σε απαγόρευση άσκησης οποιασδήποτε επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας, η προτεινόμενη ρύθμιση συνιστά δυσανάλογο περιορισμό της οικονομικής ελευθερίας, ειδικότερη έκφανση της οποίας αποτελεί και η ελευθερία της επιχειρηματικής δραστηριότητας και είναι, επομένως, αντισυνταγματική".
Ας μας πουν
τι ….συνταγματικό έχουν εφαρμόσει η αποφασίσει τα τελευταία χρόνια. Όμως όλα τα ανεχόμαστε. Ακόμη και την δήμευση της
περιουσίας μας, την απεμπόληση του δικαιώματος στην περίθαλψη, της ελεύθερης
κυκλοφορίας ,της γνώμης, της διακίνησης ιδεών , συνάθροισης των πολιτών, και
αλλά πολλά .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου