Γιατί δεν λέτε ρε παλιορεμάλια ότι είναι η σύζυγος του Καμμένου ;
Μία υπόθεση, με πρωταγωνίστρια σύζυγο κυβερνητικού στελέχους, ήρθε σήμερα στο φως της δημοσιότητας που μπήκε σε αντιδικία με τις αρχές του υπουργείου Οικονομικών για φορολογική υπόθεση σημαντικού ύψους, αποκάλυψε ο Ελεύθερος Τύπος. Ο φορολογούμενος ελέγχθηκε από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π.), κατόπιν παραγγελίας του Οικονομικού Εισαγγελέα, καθώς εντοπίστηκαν ποσά ύψους 8,9 εκατ. ευρώ σε λογαριασμό του στην Ελλάδα, τα οποία δεν δικαιολογούνταν από τα όσα είχε συμπεριλάβει στις φορολογικές του δηλώσεις.
Ο έλεγχος έγινε στο πλαίσιο των ερευνών που έχουν ξεκινήσει από το 2015 στη λίστα των 65 CD με τα στοιχεία 1,3 εκατ. φυσικών προσώπων που πραγματοποίησαν σημαντικού ύψους συναλλαγές μέσω των τραπεζικών τους λογαριασμών από το 2000 έως το 2012. * Η σύζυγος του υπουργού, ως εξουσιοδοτημένη δικηγόρος του ελεγχόμενου, προσπάθησε ανεπιτυχώς να τον βοηθήσει στην δικαιολόγηση των ποσών αυτών, υποβάλλοντας στο Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. υπομνήματα συνοδευόμενα από βεβαιώσεις καταβολής μερισμάτων από πλοιοκτήτρια εταιρία.
Οι ελεγκτές δεν δέχθηκαν τους ισχυρισμούς του φορολογούμενου και της δικηγόρου, ούτε τις υποβληθείσες βεβαιώσεις, ως στοιχεία που αποδεικνύουν τη νομιμότητα της προέλευσης των 8,9 εκατ. ευρώ, θεώρησαν τα ποσά ως μη δηλωθέντα εισοδήματα και τού κατελόγισαν φόρους και πρόστιμα συνολικού ύψους 13,4 εκατ. ευρώ. Εναντίον του φορολογουμένου υπεβλήθη και μηνυτήρια αναφορά για φοροδιαφυγή μεγάλου ύψους.
Ο ελεγχόμενος φορολογούμενος ζήτησε την εξαίρεση του Επόπτη από την υπόθεσή του, αλλά η αίτησή του απερρίφθη. Κατέθεσε, επίσης, μήνυση κατά του Διευθυντή και του Επόπτη του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. ζητώντας να διωχθούν ποινικά για παράβαση καθήκοντος. Την νομική υποστήριξη ενός φορολογούμενου που ελέγχθηκε και αυτή τη στιγμή κατηγορείται για φοροδιαφυγή μεγάλου ύψους από το μεγαλύτερο Ελεγκτικό Κέντρο της χώρας μας έχει αναλάβει η δικηγόρος-σύζυγος ενός πρωτοκλασσάτου υπουργού της κυβέρνησης.
Η δικηγόρος προσπάθησε να βοηθήσει τον συγκεκριμένο φορολογούμενο-πελάτης της να αποφύγει την επιβολή φόρων και προστίμων από την αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών, το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π.). Ο ίδιος δε ο κατηγορούμενος για φοροδιαφυγή και πελάτης της δικηγόρου υπέβαλε μήνυση κατά του Διευθυντή και του Επόπτη Ελέγχου της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Οι ενέργειες της δικηγόρου-συζύγου του υπουργού αλλά και του ιδίου του πελάτη της είχαν σαν στόχο ο Διευθυντής και ο Επόπτης Ελέγχου του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. να αποδεχθούν τους ισχυρισμούς του συγκεκριμένου φορολογούμενου, και να μην του καταλογίσουν φόρους και προσαυξήσεις για κεφάλαια συνολικού ύψους 8,9 εκατ. ευρώ που βρέθηκαν στους λογαριασμούς του ιδίου και της συζύγου του.
Τα δύο στελέχη του ΚΕ.Φ.Ο.ΜΕ.Π. δεν έκαναν δεκτά τα δικαιολογητικά που προσκόμισε – δια υπομνημάτων της δικηγόρου – ο φορολογούμενος, προκειμένου να αποδείξει τη νομιμότητα της προέλευσης των 8,9 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, ο Επόπτης Ελέγχου έκρινε όλα τα προσκομισθέντα έγγραφα ανεπαρκή και η άποψή του αυτή έγινε δεκτή και από τον Διευθυντή του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.. Σύμφωνα με τον έλεγχο που διενεργήθηκε στην υπόθεση του συγκεκριμένου φορολογούμενου, τα ποσά των 8,9 εκατ. ευρώ που βρέθηκαν στους λογαριασμούς του ιδίου και της συζύγου του δεν δικαιολογήθηκαν, με αποτέλεσμα να θεωρηθούν ως αδήλωτα εισοδήματα και να καταλογιστούν, σ’ αυτόν και στην συνδικαιούχο των λογαριασμών σύζυγό του, φόρος εισοδήματος και προσαυξήσεις συνολικού ύψους 13,4 εκατ. ευρώ. Βάσει δε των όσων υποστηρίζει ο αρμόδιος Επόπτης Ελέγχου του ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π., ο ελεγχόμενος τέλεσε έγκλημα φοροδιαφυγής και για τον λόγο αυτό υπεβλήθη σε βάρος του και μηνυτήρια αναφορά. Η δικηγόρος και σύζυγος του πρωτοκλασσάτου υπουργού, παρείχε νομική υποστήριξη στον συγκεκριμένο φορολογούμενο, ο οποίος, βάσει του ελέγχου του ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π. φέρεται να έχει διαπράξει φοροδιαφυγή μεγάλου ύψους. Η δικηγόρος εξουσιοδοτήθηκε από τον φορολογούμενο να προβεί σε ενέργειες που θα τον βοηθούσαν στην προσπάθειά του να αποφύγει την επιβολή σε βάρος του ενός τόσο μεγάλου ποσού φόρων και προσαυξήσεων, αλλά προς το παρόν δεν τα έχει καταφέρει. Το να υπερασπίζεται μια δικηγόρος-σύζυγος υπουργού φορολογούμενο που κατηγορείται από την πολιτεία για φοροδιαφυγή μεγάλης έκτασης είναι, αναμφιβόλως, νόμιμο. Σίγουρα, όμως, δεν μπορεί να θεωρείται και ηθικό, ειδικά δε σε μια περίοδο τόσο δύσκολη για την συντριπτική πλειονότητα του λαού μας, κατά την οποία το Δημόσιο, δια της κυβέρνησης στην οποία μετέχει ο εν λόγω υπουργός, φθάνει στο σημείο να κόβει ανελέητα συντάξεις, ακόμη κι από χαμηλοσυνταξιούχους, για να εξοικονομήσει δισεκατομμύρια ευρώ υπέρ του κρατικού προϋπολογισμού, προβάλλοντας συχνά πυκνά τον ισχυρισμό ότι δεν είναι εύκολο να βρει άμεσα τα δισεκατομμύρια αυτά καταπολεμώντας τη φοροδιαφυγή των πλουσίων!
Και πραγματικά πώς να είναι εύκολο για το Ελληνικό Δημόσιο να εισπράξει έσοδα από τη φοροδιαφυγή των πλουσίων όταν μια δικηγόρος – σύζυγος πρωτοκλασσάτου υπουργού της κυβέρνησης κάνει ό,τι μπορεί για να γλιτώσει ο πελάτης της την πληρωμή των φόρων ύψους 13,4 εκατ. ευρώ που ήδη τού καταλόγισαν οι αρμόδιες φορολογικές αρχές; Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στις αρχές του 2015 το αυτοτελές τμήμα ελέγχου του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π., το οποίο βρίσκεται υπό την εποπτεία των Οικονομικών Εισαγγελέων, έλαβε παραγγελία από τον προϊστάμενο Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος για τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων σε φυσικά πρόσωπα που εντοπίστηκαν με μεγάλα ποσά στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους στην Ελλάδα. Tα στοιχεία των προσώπων για τα οποία διατάχθηκαν οι έλεγχοι περιλαμβάνονται σε 65 ψηφιακούς δίσκους (CD) και αφορούν περιπτώσεις φορολογουμένων που εντοπίστηκαν την περίοδο από την 1η-1-2000 έως και την 8η-6-2012 να έχουν διενεργήσει, μέσω των τραπεζικών τους λογαριασμών, συναλλαγές άνω των 300.000 ευρώ ή εμβάσματα προς το εξωτερικό άνω των 100.000 ευρώ, τουλάχιστον σε ένα έτος.
Ανάμεσα στους φορολογούμενους, για τους οποίους εκδόθηκε η εισαγγελική παραγγελία για τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου ήταν και ο κ. Α.Β, κάτοικος Πατρών. Τα στοιχεία που έπρεπε να ελεγχθούν αφορούσαν τις καταθέσεις μεγάλων χρηματικών ποσών σε τραπεζικούς λογαριασμούς του εν λόγω φορολογούμενου. Για τα ποσά αυτά, ο ελεγχόμενος εκλήθη να προσκομίσει στοιχεία ώστε να αποδείξει την πηγή ή την αιτία προέλευσής τους καθώς επίσης και το εάν τα ποσά αυτά έχουν φορολογηθεί ή απαλλαγεί νομίμως από τη φορολογία εισοδήματος. Ο έλεγχος ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2015 με την κοινοποίηση αιτήματος παροχής πληροφοριών στον κ. Α.Β.
Στα χρηματικά ποσά που ελέγχθηκαν περιλαμβάνονταν: – 1,4 εκατ. ευρώ που είχαν πιστωθεί τον Αύγουστο του 2007 σε τραπεζικό λογαριασμό του κ. Α.Β. στην Ελλάδα – 7,5 εκατ. ευρώ που είχαν πιστωθεί τον Σεπτέμβριο του 2007 στον ίδιο λογαριασμό. Για να δικαιολογήσει τα παραπάνω χρηματικά ποσά, συνολικού ύψους 8,9 εκατ. ευρώ, ο ελεγχόμενος φορολογούμενος προσκόμισε, μέσω υπομνημάτων που συνέταξε και υπέβαλε η δικηγόρος του-σύζυγος του πρωτοκλασσάτου υπουργού, βεβαιώσεις καταβολής μερισμάτων πλοιοκτήτριας εταιρίας και της διαχειρίστριας εταιρίας.
Υποβάλλοντας τις βεβαιώσεις αυτές, ισχυριζόταν ότι τα παραπάνω χρηματικά ποσά προέρχονται από μέρισμα που έλαβε από πλοιοκτήτρια εταιρία ή μέσω της εγκατεστημένης στην Ελλάδα διαχειρίστριας εταιρίας. Το μέρισμα που ισχυριζόταν ότι έλαβε ο φορολογούμενος ανερχόταν σε 11,5 εκατ. δολάρια. Ειδικότερα, για να δικαιολογηθούν τα 8,9 εκατ. ευρώ, η – εξουσιοδοτημένη από τον κ. Α.Β. – δικηγόρος, από τις αρχές Μαρτίου 2015 έως και τα μέσα Μαρτίου 2016, υπέβαλε στο Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. τέσσερα – συνολικά – υπομνήματα συνοδευόμενα από βεβαιώσεις και πιστοποιητικά καταβολής μερισμάτων που εμφανίζονταν να έχουν εκδοθεί είτε από συγκεκριμένη πλοιοκτήτρια εταιρία είτε από την εν Ελλάδι διαχειρίστρια εταιρία.
Τα δικαιολογητικά αυτά, κατά την άποψη της ίδιας της δικηγόρου και του πελάτη της, υπερεπαρκούσαν για να αποδείξουν τη νομιμότητα της προέλευσης των επίμαχων ποσών. Τα στοιχεία όμως αυτά, που προσκόμισε η δικηγόρος-σύζυγος του υπουργού δεν έγιναν δεκτά από τον Επόπτη του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π., διότι, κατά την άποψή του, δεν ήταν σαφή ούτε πλήρη, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις περιείχαν και αντιφάσεις! Ως εκ τούτου κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτά δεν μπορούν να θεωρηθούν ως αποδεικτικά στοιχεία της πηγής προέλευσης των 8,9 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, ο Επόπτης δεν αποδέχθηκε τα δικαιολογητικά αυτά επειδή διαπίστωσε ότι:
* Σε ορισμένες από τις βεβαιώσεις και τα πιστοποιητικά αναφερόταν ότι το μέρισμα κατεβλήθη μέχρι το 2007, δηλαδή ότι κατεβλήθη τμηματικά και σε χρόνο προγενέστερο του 2007, ενώ σε μία από τις βεβαιώσεις αναφερόταν ότι το μέρισμα κατεβλήθη το 2007.
* Σε άλλες βεβαιώσεις αναφερόταν ότι το μέρισμα καταβλήθηκε μέσω της διαχειρίστριας εταιρίας και σε άλλες ότι καταβλήθηκε απ’ ευθείας από την πλοιοκτήτρια. Σε μία μόνο βεβαίωση της διαχειρίστριας εταιρίας αναφέρεται ότι το μέρισμα καταβλήθηκε από την ίδια την διαχειρίστρια. * Σε μια βεβαίωση αναφέρεται ότι το μέρισμα κατατέθηκε σε λογαριασμό στην Κύπρο, χωρίς να διευκρινίζεται αν ο ελεγχόμενος φορολογούμενος ήταν δικαιούχος του συγκεκριμένου λογαριασμού ή αν ήταν δικαιούχος μια αλλοδαπή εταιρία και ποια ήταν η σχέση του ελεγχόμενου με αυτήν.
Από την κίνηση του λογαριασμού της Κύπρου, την οποία προσκόμισε η ίδια η δικηγόρος, προέκυψε ότι το ποσό των 1,4 εκατ. ευρώ κατατέθηκε τον Αύγουστο του 2007 αφού είχε μεταφερθεί από άλλο τραπεζικό λογαριασμό της Κύπρου που ανήκε σε μια άλλη αλλοδαπή εταιρίας για την οποία ο ελεγχόμενος δεν είχε κάνει καμία νύξη. Το ποσό δηλαδή αυτό φαίνεται ότι προήλθε από μια άλλη εταιρία για την οποία δεν είχε προσκομιστεί κανένα στοιχείο σύνδεσής της με τον ελεγχόμενο. Στον λογαριασμό του ελεγχόμενου στην Κύπρο κατατέθηκε λίγο αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 2007, το ποσό των 7,5 εκατ. ευρώ, το οποίο προερχόταν από έναν τρίτο λογαριασμό, δηλαδή διαφορετικό από τον προηγούμενο, αλλά με δικαιούχο πάλι την ίδια αλλοδαπή εταιρία για την οποία ο φορολογούμενος δεν είχε κάνει καμία αναφορά στα υπομνήματά του.
Από το υπόμνημα που υπέβαλε η – εξουσιοδοτημένη από τον ελεγχόμενο – δικηγόρος-σύζυγος του πρωτοκλασσάτου υπουργού τον Μάρτιο του 2016 και από την βεβαίωση καταβολής μερισμάτων της διαχειρίστριας εταιρίας, η οποία επίσης εκδόθηκε τον Μάρτιο του 2016 και υποβλήθηκε από την δικηγόρο, δεν προκύπτει ότι τα ελεγχόμενα ποσά προήλθαν από τραπεζικό λογαριασμό της πλοιοκτήτριας ή της διαχειρίστριας εταιρίας, ούτε αποδείχθηκε η σχέση του ελεγχόμενου φορολογούμενου με την αλλοδαπή εταιρία στο όνομα της οποίας είχαν ανοιχτεί σε Κυπριακή Τράπεζα οι δύο λογαριασμοί προέλευσης των ποσών! Ουσιαστικά, δεν προέκυψε καμία σχέση μεταξύ της αλλοδαπής εταιρίας από την οποία φαίνεται ότι προήλθαν τα χρήματα με την διαχειρίστρια και την πλοικτήτρια εταιρία από τις οποίες είχαν εκδοθεί οι βεβαιώσεις καταβολής των μερισμάτων.
Στη συνέχεια τα ποσά συνολικού ύψους 8,9 εκατ. ευρώ, που κατατέθηκαν στον λογαριασμό του ελεγχόμενου, στην Κύπρο, μεταφέρθηκαν σε άλλο λογαριασμό του, στην Ελλάδα. Εν τέλει, δεν αποδείχθηκε η αιτία προέλευσής τους καθώς και αν έχουν φορολογηθεί ή νομίμως απαλλαγεί του φόρου εισοδήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, για να δικαιολογηθεί η προέλευση των 1,4 και των 7,5 εκατ. ευρώ, η καταβολή του μερίσματος θα έπρεπε να είχε αποδειχθεί με πίστωση του τραπεζικού λογαριασμού είτε του ίδιου του δικαιούχου είτε κάποιου νομικού προσώπου συμφερόντων του δικαιούχου ή με επιταγή ή με έμβασμα.
Σε περίπτωση δε που τα ποσά έχουν καταβληθεί σε νομικό πρόσωπο συμφερόντων του δικαιούχου θα έπρεπε να αποδειχθεί από τον ίδιο τον δικαιούχο η σχέση του με αυτό το νομικό πρόσωπο. Η δικηγόρος-σύζυγος του πρωτοκλασσάτου υπουργού φέρεται να υποστηρίζει ότι θεωρούσε πως ο έλεγχος τελείωσε περί τα τέλη Ιανουαρίου 2016 αλλά, λίγες μέρες αργότερα, όταν διαπίστωσε ότι ο Eπόπτης δεν υπέγραφε το τέλος του ελέγχου, απευθύνθηκε στον Διευθυντή του Κ.Ε.Φ.Ο.ΜΕ.Π., ζητώντας εξηγήσεις, και έλαβε από αυτόν την διαβεβαίωση ότι ο πελάτης της και η ίδια έχουν δίκαιο και ότι ο ίδιος θα καλούσε τον Επόπτη για να συζητήσουν το θέμα.
Ο ίδιος δε ο φορολογούμενος υποστηρίζει, στη συνέχεια, ότι από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο του 2016 ο Προϊστάμενος και ο Επόπτης του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. αναλώθηκαν σε αλλεπάλληλες συναντήσεις με την δικηγόρο και τον λογιστή του κι ότι οι δύο τελευταίοι, θεωρώντας ότι η υπόθεση βρίσκεται σε αδιέξοδο, αποφάσισαν να κατατεθεί αίτηση εξαίρεσης του συγκεκριμένου Επόπτη, προκειμένου ο φορολογικός έλεγχος να ανατεθεί σε άλλο πρόσωπο. Η αίτηση κατατέθηκε από τον ελεγχόμενο φορολογούμενο περί τα τέλη Μαρτίου, όμως δεν έγινε δεκτή.
Στη συνέχεια, στα μέσα Απριλίου, ο φορολογούμενος κατέθεσε εναντίον του Διευθυντή και του Επόπτη ελέγχου του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. μήνυση, ζητώντας την ποινική τους δίωξη για παράβαση καθήκοντος! Ειδικότερα, ο φορολογούμενος-πελάτης της δικηγόρου στράφηκε με μήνυση τόσο εναντίον του Επόπτη όσο και εναντίον του Διευθυντή του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π., κατηγορώντας μάλιστα τον τελευταίο για μεθοδεύσεις προκειμένου να μην αλλάξει ο Επόπτης στην υπόθεσή του και να μην γίνουν δεκτά τα αποδεικτικά στοιχεία που υπέβαλε για να δικαιολογήσει τα 8,9 εκατ. ευρώ, και ισχυριζόμενος επίσης ότι οι μεθοδεύσεις αυτές είχαν ως θύμα τον λογιστή του!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου